Marstrand & den bilfria ön

Vi har varit i (dududu) MARSTRAND, whoho! Förra året så hälsade vi ju på grannarna på Åstol, som jag berättade om på bloggen. Men nu tog vi två nätter i Marstrand före Åstol, bara vi tre och Lancelot, mysigt. Vi bodde på Marstrands havshotell. Första kvällen åt vi på hotellet. Det fanns en jättestor pool inomhus, pooler och zonterapi för fötterna som jag och pappa testade, simmade och badade andra dagen på eftermiddagen. Det fanns sådana utomhus tunnor precis jämte ”spat” som var jättevarma, där satt vi innan vi gick in på ”spa” delen, ”spa” delen var utomhus då. Vi badade där andra dagen efter att vi hade gått och gått en hel dag på andra sidan som hette Marstands ö. Man såg den om man stod på Mastrand, det var super nära, det tog bara två minuter med båt. Vi gick och tittade på fästningen som var längst upp så man såg den från Mastrand. Vi gick upp för att se den vackra utsikten som var hundra trappor upp, och då var jag rätt trött för vi hade ju gått runt hela fästningen, men det var ju det viktigaste så jag gick upp, shit vilken utsikt! :) Efter det gick vi till hamnen för att äta på restaurangen Lassemaja, nära och bra till båten sen ;).

Sen gick vi upp på hotell rummet för att fixa i ordning oss inför kvällen, för våra vänner skulle äta med oss på Grand hotell på andra sidan ön, så vi fick åka över igen. Efter den goda middagen, så åkte vi två minutaren tillbaka till hotellet och tog en drink innan våra vänner åkte hem. Det var jättemysigt. På morgonen duschade jag innan vi åt frukost för vi åkte till Åstol i onsdags. Båtturen var ungefär 40 minuter. När vi mötte våra grannar på ön, så fick jag åka kärran med våra väskor på, det va härligt, det fick jag göra när vi skulle åka båten hem också. Men i alla fall efter vi lämnade väskorna i huset så åt vi på Rökeriet där vi åt förra året. Sen chillade vi bara till kvällen när vi åt skaldjur med utsikt mot havet, som jag visade dig på mitt andra inlägg om åstol förra året på deras altan. Men det var var så kallt så att jag gick in och myste med barnen i soffan. Sen sov jag i det rummet som jag sov i förra året, med den fina utsikten. Nästa dag var det dags att åka hem, men innan det så fiskade vi krabbor, jag fiskade krabbor med min fiskehink och fiskespö från Ramsvik som jag tog med från mamma innan vi åkte, spelade fotboll precis nedanför altanen man ser den där ifrån från huset, sen åt vi lunch på stället som vi åt lunch på förra året. Efter det tog vi en glass på altanen innan vi åkte hem, våra grannar vinkade av oss. På båten hem fick jag och pappa sitta på en hög bänk jämte kaptenen där framme, bara vi. Det fanns bara en bänk. Det var jättemysigt! Sen lämnade de av mig hos mamma efter bilfärden.

Fiska grabbor

Fiskar krabbor

Käran

Kärran

Från Åstol

Cafeet på Åstol, snart åka hem.

Vårt Mastrands hotel. Poäng: 8.9/10

Vårt Mastrands hotel.
Poäng: 8.9/10

Andra dagen, middag på Grand hotell