2025: Oktober 2025

Oktober månad var här, den näst mörkaste månaden på hela året. Men jag hade min älskling att mysa med i höstmörkret vilket var underbart, och i slutet på september så bestämde vi att han skulle börja pendla till mig så att vi skulle test bo tillsammans vilket kändes helt underbart.

I början på oktober varje år kommer en viktig dag, nämligen internationella CP-dagen och i år hade jag dessutom beställt denna snygga tröja som jag själv är väldigt nöjd med. En dag då man lyfter fram diagnosen CP lite extra mycket, sprider kunskap och spräcker fördomar. En dag där jag berättar om hur svårt det kan vara att leva med CP och ansträngande men också vilket fantastiskt liv man kan leva med diagnosen, och att diagnosen inte ska vinna över livet utan först ska livet komma och sen diagnosen.

Den 18 oktober hade mamma och jag en mor-och dotter dag då vi var på Frölunda Torg och shoppade. Fem timmar var vi där inne och shoppade och lunchade. Efter dagen på Frölunda torg åkte vi hem till mig och hämtade Frasse innan vi åkte hem till mamma och hade myskväll med sushi och GT framför Idol. Det var en väldig mysig mor- och dotter dag.

Årets mysigaste årstid, hösten, älskar hösten som sagt och i oktober gjorde jag det lite extra mysigt hemma för att få lite extra höstmys. Dessutom hade jag köpt lite höstnyheter till hemmet vilket var extra roligt. Jag fixar iordning och köper något nytt då jag älskar att göra det extra mysigt inför höstrusket och kalla vinternätter längre fram. Hemmet är där man spenderar mest sin tid och en plats för vila, trygghet och återhämtning och då tycker jag att det ska vara mysigt, fräscht och fint och se välkomnande och inbjudande ut, och det är ju så mysigt med höstmys.

I oktober 2025 blev Arvid och jag sambos! Tänk i början av detta året var jag helt förstörd och trodde aldrig att jag skulle hitta kärleken och 10 månader senare är jag sambos med världens bästa kille och mitt livskärlek, det känns fortfarande så offattbart men fantastiskt såklart. Helt otroligt att han har orkat att pendla varje dag inprincip till och från sitt jobb på Hönö och hemma, och även när han jobbat kväll då han kommit hem på natten, men helt fantastiskt och jag blir så varm i hjärtat av att han har gjort det, och gör fortfarande. Det har varit så och är så himla mysigt att äntligen ha fått ett liv ihop och en vardag tillsammans. Nu har vi blivit en liten familj, Arvid, Frasse och jag och det känns så himla bra och mysigt.

Den 29 oktober var min kusin Emma och jag på Divine och åt middag ihop, det var mysigt och trevligt.

Frasse här nog också haft ett bra år! Våran lilla goding! <3

2025: November 2025

Årets mörkaste månad, november kom, men när det är som mörkast ute får man lysa upp det i livet istället. November var rätt lugn, sambolivet fortsatte lika supermysigt och underbart som vanligt, vi myste på i höstrusket tillsammans. Eftersom att Arvid jobbar som han gör kan han vara ledig mitt i veckan och jag är ju forfarande arbetslös så det har varit så mysigt att kunna umgås lite mer då, vi har mest tagit det lugn, men vi har även varit på yoga för första gången tillsammans på gymmet vilket var härligt. Under november var även Arvid med på rehabbadet, första gången med mig och mormor och sen var vi där själva tillsammans, vilket var så härligt. Sen har Arvid följt med mig till min massör och sett vart jag går när jag går på massage och även träffat min fina massör/vän, det var så mysigt att Arvid var med och vi fick sitta ner och snacka alla tre tillsammans en stund. Det blev yogan, rehabbadet och besöket hos min massör på samma vecka, så den veckan fick Arvid verkligen hänga med mig överallt, på alla mina hoods! :) Vilket var kul! Jag tränade även mycket under november så det har varit så himla härligt, och en gång var Arvid med också vilket var kul. Arvids bil gick ju tyvärr sönder i slutet på november, men det ordnade upp sig väldigt fort med att han köpte en ny bil så vi skulle få mysiga december ihop.

Den 1 november gick vi till kyrkogården med familjen som vi alltid brukar göra och sen åkte vi hem till mamma och åt middag, det är en sån mysig tradition. Sen på kvällen när jag kom hem var Arvid hemma och det var så mysigt. Det är bland annat det som är så mysigt med att vara sambos, att få komma hem till någon, få komma hem till honom.

Den 2 november, på söndagen, kom Arvids familj och hälsade på oss, det var första gången som de var i sin sons nya hem, så det var väldigt roligt, och kul att träffa de igen såklart. Det var väldigit trevligt och de tyckte att vi bodde så fint vilket var roligt.

Vi har börjat lyxa till det på vardagarna ibland och tagit lite restaurangbesök då och då vilket är väldigt mysigt och verkligen vardagslyx. Vi har hittat en restaurang som heter Moccadelli, som min massör tipsade mig om faktiskt. Väldigt trevligt ställe, inte så farligt dyrt men framför allt supergod mat, så det har verkligen varit härligt, och det tänker vi fortsätta med, lite vardagslyx.

2025: December 2025

December kom och julmyset var i full fart och i år hade jag min älskling att ha julmys med varje dag under hela december vilket har varit så sjukt mysigt. Vi har myst här hemma mycket i våra julpyjamaser och med Frasse, haft tomteverkstad på kvällarna, tänt adventsljusen tillsammans och öppnat våra adventskalendrar tillsammans, även Frasse hade en kalender i år vilket var kul, vi har även sett vår första julfilm tillsammans. En underbar mysig december har det varit.

Kevin och jag julpyntade tillsammans den 26:e november vilket var så himla härligt, men framför allt att bara träffas och umgås lite då vi träffas så sällan numera då han bor i Varberg.
Hemmet blev så julmysigt inför december.

Jag saknar redan december då det var så himla mysigt att få spendera den med min underbara lilla familj.

Den 6 december var jag i Göteborg och hälsade på Ia och Jon. Det var så himla härligt att träffa de igen då vi inte träffas så ofta. När jag kom tog vi först glögg och lite gott hemma hos de innan vi gick ut och tog en lyxig vinlunch på Bar Robusta där jag drack gott bubbel åt en sån god tryffelpasta. Sen gick vi tillbaka till deras lägenhet och bara hängde i deras soffa med en liten efterrätt och gott te. Sen kom Arvid och hämtade mig, så då fick han träffa Ia och Jon för första gången vilket var så roligt. Vi satt och babblade alla fyra om allt möjligt, vilket var mysigt. Det var en sån himla mysig dag med bästa Ia och Jon!
Sen dagen efter på 2:a advent hade vi adventsmys hemma hos mormor och morfar med familjen.

Jag tycker att i december är det jul hela månaden och inte bara under själva juldagarna, då känns julen ännu längre vilket är ju härligt.
Men julveckan var riktig härlig i år, för mig blev det hela fyra julfiranden i år. Först lite minijul med min älskade sambo den 23 december, vi åt julfrukost, bytte klappar och byggde pepparkakshus i våra julpyjamasar, första julen med killen, det var ju ändå lite speciellt.
På kvällen den 23:de blev det uppesittarkväll med mamma och Frasse vilket var väldigt mysigt. På julafton kom Elliot och sen mormor och morfar och firade jul med oss, det blev Kalle, god julmat och julklappsutdelning, det var en mysigt julafton, och sen på kvällen tittade mamma och jag på julfilm. Dagen efter julafton var en slödag, Elliot åkte till Marko och mamma och jag låg bara i soffan hela dagen och tittade bland annat på våran favorit julfilm, Love Actually, det var en go dag. På fredagen, annandag jul, åkte jag till Göteborg och firade jul med familjen där, vi träffade farfar, Carin och pappas bröder med familj, och firade lite jul, det var härligt och roligt att träffa de igen då jag inte träffar de så ofta. På kvällen hade vi lite julmys tillsammans bara vi i familjen.

Sen på lördagen blev det hem till mamma för ännu ett julfirande med min morbror Peppe, hans barn och mina kusiner eftersom att de inte var med på julafton. Arvid var också med då vilket var så himla roligt. Det blev en mysig eftermiddag med mat, efterrätt, julklappsutdelning och massa skratt.

Det var fullt ös för mig hela julveckan i år, men så mysigt och roligt med fyra olika julfiranden och att umgås så mycket med familjerna! En mycket bra jul 2025!

Gott Nytt År

Idag är det sista dagen på 2025. Ännu ett år har passerat och idag på nyårsafton har vi chans att minnas tillbaka på året som har gått, både glada och smärtsamma ögonblick kanske. En dag att reflektera över ett helt år som har passerat, var har detta året tagit oss och vart är vi idag i jämförelse med förra året denna dagen? Vilka minnen och erfarenheter har 2025 fört med sig? Vad vill vi ta med oss in i 2026, och vad vill vi lämna till 2025? Vad har vi att tacka 2025 för?

Mitt 2025 har verkligen varit ett händelserikt år, ett år som förändrade mitt liv faktiskt, och mitt år ska ni självklart få ta del av imorgon på nyårsdagen i mina nyårskarameller som jag har som tradition här på bloggen.

I år ska jag fira min nyår i Brämhult hos mammas bästa kompis med mamman, Vikkan och lite annat folk, det ska bli jätteroligt. Tyvärr blir det inget firande med min älskling i år på nyår då vi båda har andra planer, men vi åt ost och lite kex igår kväll som jag hade gjort iordning när Arvid kom hem och drack lite vin då vi hade pratat om att vi skulle göra det, så det var mysigt att få äta lite extra gott med min älskling dagen innan nyår.
Eftersom att vi inte skulle få vara tillsammans på nyår så skulle vi inte få våran nyårskyss vid tolvslaget, men då sa Arvid att vi kunde göra den dagen innan istället vid midnatt och det var så gulligt och han kom ihåg det, det var så himla fint!

Hoppas att ni får en underbar nyårsafton och en bra sista dag på 2025!

Gott Nytt År!

Julen 2025

Julen är nu över och det känns lite tomt, men oj vilken mysig jul jag har haft.
Denna veckan har nästan bara bestått av julfirande för mig och jag har haft fullt upp hela veckan. I tisdags var Arvid ledig så då skulle vi fira lite minijul tillsammans, första julen med killen, kändes ändå lite stort. Vi gick upp hyfsat tidigt ändå för vi ville få ut så mycket som möjligt av dagen. Vi startade morgonen med lite julfrukost tillsammans, jag hade köpt vörtbröd, julskinka och senap så det skulle bli lite julstämning, också hade vi nypressad apelsinjuice till.

Efter frukost hade vi lite julklappsöppning, och det var så mysigt att ha julklappsutdelning med sin sambo för första gången. Vi satt i soffan i våra julpjyamaser och bytte klappar.
Av Arvid fick jag en jättefin julklapp och det var ett halsband i silver i form av ett hjärta där det stod Arvid och Alice med våra månadsstenar i, min var röd = juli och Arvids var blå = september, åh det var så himla fint, och jag blev så glad, vilken fin julklapp. Jag har ju redan ett halsband som jag har på mig hela tiden då jag har svårt att ta av och på mig smycken själv men jag funderade på om jag skulle byta ut min ängel som jag har nu till det jag fick av Arvid. Jag var lite kluven för jag vill ha på mig det så mycket som möjligt och jag kan inte ta på mig det själv men samtidigt vill jag inte slita på det. Men nu har jag bestämt mig, och jag har på mig det hela tiden för annars kommer det tyvärr inte bli av att jag använder det och det vill jag ju, jag vill ju ha på mig det hela tiden. Sen fick jag en jättemysig stor myshoodie, sånna har jag sett på instagram, sånna stora som man bara kan dra på sig och mysa i, rosa och stor var den och jättehärlig. Jag fick även att vi ska övernatta i Karlatornet en natt så det ska bli kul. Så fina julklappar av min älskling! <3

Sen fick jag en julklapp av Arvids föräldrar vilket var en jätteskön tröja, så gulligt av de. Jag gav även Arvids mamma grönt te som hon gillar och en kopp.

Sen fick Arvid och jag även en julklapp av min massör då vi brukar byta julklappar hon och jag, och det var lite god fin choklad, en kylskåpsmagnet och en jättegod parfym till mig, så himla snällt. Jag gav henne en stor målarbok av hennes favorit karaktär som ritar änglar och hon blev så glad så det var roligt.

Till Arvid hade jag köpt en parfym och en duschtvål av samma märke som han har fast en annan sort, sen fick han ett presentkort hos min massör för en massagebehandling, jag gav honom en mugg där det står ”Jag vill ha dig imorgon nästa vecka, nästa månad, nästa år och under resten av mitt liv, älskling, du är allt jag vill ha, jag älskar dig” också var handtaget hjärtformad. Man fick fylla i namn själv och jag valde då att skriva ”älsklingen”, han blev jätteglad så det var kul. Han fick även en hotellnatt på hotell Draken i Göteborg, där ska vi bo 17-18 januari för att fira lite då han slutar sitt jobb den 16:e januari på Hönö, han blev jätteglad för allt så det var kul.

Efter den mysiga julklappsöppningen chillade vi lite innan vi byggde pepparkakshus och fikade lite. Att bygga pepparkakshus var inte det lättaste men det blev ett hus och att dekorera det tillsammans var det roligaste. Det var en mycket mysig dag och minijul tillsammans.

Men hela december har verkligen varit så himla mysig med min älskade sambo! Vi har myst hela december här hemma i våra julpyjamaser, haft tomteverkstad på kvällarna och öppnat våra kalendrar, vilket varit så mysigt! På lucka 24 fick Frasse fisksoppa i sin kalender, det har varit så mysigt att ha en kalender till honom också , Arvid fick en Lindorchoklad och ännu en kärleksfull lapp som han har fått av mig under december och jag fick en stor after eight tomte i min after eight kalender som jag fick av min fina mamma i år!

På tisdag vid femtiden kom mamma och hämtade mig och Frasse också åkte Arvid då jag skulle vara hos mamma på uppesittarkvällen och på julafton vilket jag såg så himla mycket fram emot, det skulle bli så mysigt. Jag skulle dock inte träffa Arvid förrens på lördag men samtidigt såg jag fram emot att vara mycket med familjen.

När mamma, Frasse och jag kom hem tände vi lite ljus och satte på TV:n. Vi testade alkohol julmust som jag hade köpt då jag har velat testa det hela december då det är en nyhet för i år, det var intressant men rätt gott. Till middag stekte vi vörtbröd tillsammans med senap, julskinka och ost då jag har sett det på instagram och tyckte att det hade varit intressant att testa, det var väldigt gott men framför allt spännande att prova något nytt.
Sen spelade vi Bingolotto, satt i soffan och åt pepparkakor med brieost, vi spelade och tittade på ungefär halva Bingolotto i julpyjamasen och sen blev det en julfilm. Det var en mysig uppesittarkväll!

Det var så himla mysigt att få vakna upp hos mamma på julafton. Jag åt tomtegröt till frukost vilket var gott och juligt. Sen kom Elliot och vi satte oss i soffan och öppnade lite morgonjulklappar som vi alltid brukar göra, en klapp var, det är en mysig tradition på julaftonsmorgon. Jag fick en rollsak som tar bort hår och skit så det är bra med tanke på all Frasse hår som finns här hemma. Mamma fick också en morgonpresent av mig, jag gav henne Misslis bubbel vilket är hennes favoritbubbel och det blev hon jätteglad för så det var kul. Elliot fick en fin burk med massa roligt godis i av mamma.

Klockan två kom mormor och morfar, det blev bara de på julafton i år, men det var väldigt mysigt det med. Vi började med glögg och pepparkakor och sen tittade vi på klassikern Kalle vilket var både roligt och mysigt. Frasse låg bredvid mig och morfar vilket var härligt. Sen blev det god julmat, lite janssons, köttbullar, prinskorv, julskinka, vitkål, bröd och mina favoriter, mormors goda revben och laxen. Efter maten blev det julklappsöppning och lite julgodis, Elliot var tomtenisse.
Till mamma hade jag köpt ett halsband från Syster P som hon ville ha bidrag till men jag överraskade henne och köpte hela halsbandet istället, vilket var kul att se hennes reaktion på det, hon blev jätteglad, dock så fick jag armbandet istället trots att jag hade beställt halsbandet så det var lite surt, så jag har mailat de nu och hoppas att de svarar inom kort.
Till Elliot hade jag köpt ett kläddesett som han blev jätteglad för, så det var kul, och mormor och morfar fick en god ost och lite chokladpraliner från Cassies i Borås.
Jag fick superfina saker, som ni ser på bilderna nedan.

Efter den mysiga julklappsöppningen och en mysig julafton körde mamma hem mormor och morfar. När mamma kom hem igen tittade vi på ännu en julfilm.

Av mamma fick jag två jättefina underställ och så fina switch nails. Jag fick också halkskydd till min och Arvids sängkappa då den åker ner och det ser så tråkigt ut så nu hoppas jag att det ska funka så den inte glider ner hela tiden!
Av Elliot fick jag en drinkbok med olika drinkar för varje årstid, lite oväntad bok från brorsan 11 år men roligt och fint av honom! :) Den blir spännande att testa. Sen fick faktiskt Arvid och jag en julklapp tillsammans av Elliot, och det var två jättefina blåa frukostskålar, så det var så himla snällt av honom. Av mormor och morfar fick jag laddningsbara ljus, så himla smart, slipper man byta batterier hela tiden, bara att ladda, jag fick också fina swish pengar som jag ska köpa något fint för till mig själv för en gång skull.

I min morgon julklapp av mamma fick jag denna smarta hårbortagaren, bara att rulla på underlag, perfekt när man har katt.b

På juldagen gjorde vi ingenting, precis som förra året, Elliot gick till Marko mitt på dagen och mamma och jag satt bara i soffan hela dagen. Jag var så himla trött och seg i kroppen, det var jag förra året med på juldagen, så jag myste bara i min julpyjamas hela dagen och det var så himla mysigt att bara vara hemma hos mamma hela juldagen. Vi tittade på våran tradition julfilm, nämligen Love Actually, och den är så himla bra, det är verkligen min favorit julfilm.

På kvällen körde mamma hem mig då jag skulle åka vidare på fredagen, mamma skulle passa Frasse då, så det var så himla tomt att behöva sova utan Frasse och Arvid, utan båda mina underbara killar.
I fredags, på annandag jul, tog jag taxi till pappa och familjen i Göteborg klockan 12 för att fira lite jul med de. Vi började med en jullunch när jag kom, sen åkte vi till pappas brorsa Ludvig med familj där även pappas andra brorsa Linus var med hans familj och farfar och hans fru Carin var också där. Det var så längesedan som jag träffade familjen och släkten på pappas sida, så det var väldigt mysigt, vi fikade och barnen och jag :) fick julklappar av farfar och Carin. Det var ett härligt litet julfirande.

På kvällen hade vi lite minijul hemma, bara vi i familjen, vilket var jättemysigt. Vi vuxna drack god GT också hade vi julklappsutdelning. Lancelot fick en radiostyrd bil av mig, Hamilton fick en Light-tavla som man kan skriva på också lyser det som man har målat på tavlan. Sen fick de även en gemensam julklapp med skydd till sina skärmar då de fick varsin Apple Watch på julafton, de blev glada så det var kul.
Jag fick många julklappar vilket var kul och lite glatt överraskande då jag inte trodde att jag skulle få så många.

Av pappa och Jenny fick jag två jättefina mobilskal, ett nytt fräscht plånboksfodral som jag brukar ha och ett ”vanligt” skal, det var så somrigt och fint så det kommer jag att ha i sommar tänker jag om jag kan hålla mig till dess för jag tyckte att det var så fint. Jag fick även ett presentkort på Stadium av pappa och Jenny vilket jag önskade mig då jag verkligen behöver nya träningskläder så det var perfekt. Sen fick jag även en fin julklapp av Lancen och Hamilton med lite smått och gott i, lite te och choklad bland annat, så mysigt.
Sen av farfar och Carin fick jag den fina julgransprydnaden med de tomtenissarna som håller om varandra i en skidlift, den var så himla söt tycker jag, den åker defintift upp i granen nästa år.

Av pappa och Jenny fick jag även denna superbra salvan till mina läppar då min läpp alltid spricker under vintern. Så den ska jag verkligen hålla i nu så jag slipper den där jobbiga skåran i år igen förhoppningsvis.

Av farfar och Carin fick jag även sån god shower gel och body lotion. De blev även snygga detaljer i badrummet.

Så fina julklappar som jag fick av alla i år! Tusen tack, ni är så fina! <3

I lördags åt vi en mysig frukost tillsammans och sen klockan tolv åkte jag taxi hem då nästa julfirande väntade hos mamma med min morbror Peppe, hans småbarn och mina kusiner Emma och Mathilda då de inte var med på julafton. Arvid skulle också med faktiskt så det skulle bli roligt. Jag tog taxi hem från pappa också kom Arvid och hämtade mig hemma, det var helt underbart att träffa honom igen eftersom att vi inte har setts sen i tisdags. Vi åkte och hämtade mormor innan vi åkte hem till mamma och Elliot, och där var redan Peppe, hans barn och mina kusiner. Vi åt, faktiskt inte klassisk julmat tillsammans, utan köttfärssås och spagetti faktiskt vilket var gott även om jag älskar julmat så blir man fort trött på julmaten, så det var fräscht med lite köttfärssås och spagetti. Sen blev det lite julklappsutdelning, det blev mest till de små barnen men mina kusiner och jag bytte julklappar också som vi brukar göra. Jag gav de varsitt presentkort på Lager House. Efter julklappsutdelningen blev det mormors goda Pavlovatårta. Tyvärr skulle Arvid åka till Hönö igen efter julfirandet men det var så kul att han kunde vara med och att han var med under hela julfirandet också, det var härligt. Men vi sågs igår natt när han kom hem från jobbet och då kom han äntligen hem efter fem dagar ifrån varandra, det var mysigt.

Det har varit fullt ös för mig hela julveckan, men så mysigt och roligt med fyra olika julfiranden och att umgås så mycket med familjerna!

Hoppas att ni har haft en fin God Jul!

Av mina kusiner, Emma och Mathilda fick jag jättefina glas.

God Jul

Idag är det julafton vilket känns mysigt såklart men också konstigt då det har gått så himla fort till julafton, det känns alltid så himla avlägset varje år, men nu är vi här. Det har varit en mysig december då jag har fått spendera den med min kära. Det var ju nära att vi inte skulle få spendera december tillsammans då hans bil gick sönder men det rättades upp i sista sekund med att han köpte en ny bil så vi fick december ihop vilket varit mysigt. Vi har köpt likadana julpyamaser som vi har myst i här hemma hela december, vi har haft tomteverkstad här hemma på kvällarna vilket varit så himla mysigt, vi har tänt anventsljusen och i söndags såg vi vår första julfilm ihop, så en mysig första jul tillsammans. Jag tycker nämligen att jul inte bara är på själva julafton utan det är hela december.
Jag har även bakat pepparkakor med mamma.

Denna veckan är fullspäckad med julfirande för min del, och då kommer jag typ inte att vara hemma på hela veckan. Arvid kommer då bo oss sina föräldrar då han jobbar hela veckan och han tycker inte det är så roligt att vara hemma själv när jag inte är hemma, vilket är förståligt. Jag ser fram emot att vara mycket med familjen i veckan men jag kommer såklart att sakna honom.

Arvid var ledig igår, tisdags, så då hade vi vår lilla minijul tillsammans, vilket var mysigt. Jag ska fira julafton hos mamma i år så igår efter våran minijul åkte Frasse och jag till mamma och hade uppesittarkväll, vilket jag hade sett fram emot väldigt mycket (men mer om det i ett annat inlägg). Idag på själva julafton kommer Elliot hem till mamma och sen mormor och morfar, så det blir vi i år på julafton, men det blir mysigt. Sen sover jag över hos mamma till juldagen då det inte känns så roligt att åka hem på själva julafton.

På juldagen blir det nog fortsatt mys hemma hos mamma och sen på fredag på annandag jul ska jag fira jul med familjen i Göteborg, då ska vi till Ludvig (pappas bror) med familj och fira jul där med farfar och Carin och på kvällen ska vi ha lite julmys tillsammans bara vi i familjen, så det blir mysigt.
Sen åker jag hem på lördag för klockan 14 ska vi ha minijul hos mamma för då kommer Peppe, hans barn och mina kusiner så då får vi fira lite jul med de också då vi inte kunde fira ihop på julafton i år. Mormor och morfar kommer även med på lördag.
Så det blir en intensiv, fullspäckad julvecka men det blir kul, jag får fira jul fyra gånger i år och det är ju inte fel! :)

God Jul från oss!

Vinlunch & 2:a Advent

Händelserik helg var det sannerligen i helgen. Det var längesedan som jag gjorde så mycket på en helg, eller överhuvudtaget egentligen. Arvid jobbade så han kunde inte följa med på mina äventyr. Jag hade nämligen bestämt en träff med Ia och Jon (min gammelmoster och hennes sambo) i lördags. De bor egentligen i Helsingborg men har en övernattningslägenhet i Göteborg.
Det var längesedan som jag träffade Ia och Jon nu och speciellt mysigt att få hänga med de själv.
Det bästa är att jag nu kan ta taxi till Göteborg så jag beställde en bil till Ia och Jon, vilket är så himla smidigt. Jag skulle vara där klockan 13 så jag tog taxin klockan 12 för det tar ju inte så långt tid till Göteborg tänkte jag men det slutade med att det tog en och en halv timme då det var samåkning och grejer, så det var inte så kul, så jag kom fram vid 13:30, det är dessutom bland det värsta jag vet att komma sent. Men jag kom fram tillslut vilket är väll det viktigaste.

Det var så himla härligt att träffa Ia och Jon igen. När jag kom in i deras lilla lägenhet hade de gjort så himla mysigt med mycket tända ljus och dukat upp så fint på vardagsrumsbordet med glögg, pepparkakor, ostar osv, så vi började med lite småplock, väldigt trevligt, det var en mycket god glögg med, vinglögg! De hade verkligen ordnat så himla fint! Sen hade de bokat ett bord på deras favoritrestaurang Bar Robusta runt hörnet, där vi skulle ta en lunch. Det var ett väldigt litet men mysigt ställe, de har nämligen bara åtta bord. Vi tog vinlunch, eller jag tog bubbel vilket var väldigt lyxigt. Vi tog varsin pasta då de är specialiserade på pasta där, så jag tog en tryffelpasta för det rekommenderade Ia och Jon för den är tydligen den bästa och den var verkligen så god, och jag var så himla hungrig, då blir det extra gott. Det var en mycket trevlig lyxlunch.

Efter senlunchen gick vi tillbaka, Jon hade gått lite i förväg så när Ia och jag kom tillbaka hade han fixat gott te och en liten brownie till, som en mumsbit efter maten, så mysigt. Så vi satte oss i soffan och bara hängde. Arvid skulle komma och hämta mig hos Ia och Jon efter jobbet, han har aldrig träffat de så det skulle bli väldigt kul. Han kom väll lite efter fem också slog han sig ned i soffan också och fick lite fika. Det var så trevligt och roligt att bara sitta där och babbla om allt möjligt alla fyra, och så roligt att han fick träffa Ia och Jon! Efter nån timme åkte Arvid och jag hem.
Det var en sån himla mysig dag med bästa Ia och Jon!

I söndags var det 2:a advent och då skulle vi träffas hemma hos mormor och morfar med familjen som vi alltid brukar göra varje år kring advent. Peppe och Emma och Mathilda var också med. Vi började först med glögg och pepparkakor som vi alltid brukar göra och sen fick vi lite go julmat, lite Jansons, köttbullar och prinskorv, då fick man lite försmak på julen vilket var nice. Till efterrätt fick vi mormors goda tårta.

Sen blev det lite 2:a adventsmys hemma också :)

Det har ju varit musikhjälpen i veckan och jag älskar musikhjälpen, det är så mysigt tycker jag. Arvid har också viljat titta så vi har tittat tillsammans på kvällarna vilket varit så himla mysigt eller bara haft det i bakgrunden.

Decembermyset

1 december idag och julmånaden är här, underbart tycker jag, då jag älskar julen!
Men det känns som att denna hösten har gått väldigt fort, så tyckte jag även förra året, det känns som att sommaren tar slut och sen hinner man inte ens blinka förräns julpyntet åker upp.
Kevin och jag har som tradition att alltid julpynta ihop, det tror jag att vi har gjort sen jag flyttade in hit. Så blev det även i år, jag fick ok från Arvid! :-)
Kevin bor ju i Varberg nu för tiden och har gjort ett tag, typ ett år nu tror jag så vi kan tyvärr inte ses så ofta. Senast vi sågs var när Arvid och jag hälsade på han och hans sambo Fredrik i Varberg, och det var ju tidigt i somras så det var typ ett halv år sedan ungefär. Men det är så underbar med min och Kevins vänskap, för varje gång som vi ses känns det inte som att det har gått ett halvår sedan vilket är härligt.

Kevin kom till mig vid 10 tiden också åt vi frukost tillsammans vilket var väldigt mysigt. Sen gick vi ner i förrådet för att hämta julpyntet och herregud vad jag skäms för mitt förråd nu alltså, det är så stökigt och så mycket grejer och jag har inte koll på någoting där inne känner jag. Jag har tänkt länge att jag måste rensa där nere men det har inte blivit av och eftersom att jag behöver hjälp så blir det extra svårt, så ja, lite ångest över det där förrådet. Speciellt nu när Arvid håller på att sucessivt flytta in så vill jag få ordning där nere så han också kan lägga saker där om han vill. Men han har faktiskt inte fått sett hur förrådet ser ut än då jag har skämts så mycket över hur det ser ut, hahaha.

Men när Kevin och jag kom ner dit så började han greja där inne och vi började titta på vad jag hade osv och det slutade med att vi stod där och rensade och gjorde iordning allting. Det var kaos för det var så mycket grejer och saker, det flesta var mycket skit som vi bara slängde. Men det var så himla skönt, som en befrielse, ju mer vi rensade desto mindre och mindre saker blev det i förrådet och ju mer ordning blev det i förrådet, tillslut var det mycket mer utanför än inuti för det var så mycket grejer som jag ville slänga och som jag inte behövde längre. Tillslut var det ett fint och rensat förråd med bara sånt som jag behöver. Vi tog en bild i hissen med allting, men den bilden tänker jag inte visa, för jag skäms så mycket, hahaha. Vi åkte sedan till tippen och slängde allt. Men så himla snällt av Kevin att hjälpa mig med förrådet. Det brukar alltid bli så när han kommer till mig att vi startar upp något projekt och gör sånt som vi inte tänkt göra, men det är härligt.
När vi kom hem började vi med julpyntet och julmusik på för stämningen skull, mitt i all julstök körde vi en Foodora också, det blev god thaimat.
Frasse tittade på oss som ”vad i hela friden gör ni?” han var nyfiken och undrade vad vi höll på med.

Det ser lite annorlunda ut hemma i år då Arvid och jag har köpt en 180 säng och därför behövt ställa byrån vid fönstret men jag tycker att det blev väldigt bra då det blev mer luftigare och rymligare. Julpyntet i fönstren blev även det lite annorlunda i år, men jag tyckte att det blev så fint och så mysigt. När vi var klara fikade vi på lite lussekatter och julmust som Kevin hade med sig.

Supermysig dag med bästa vännen och så fint med all hjälp!

Det blir första julen som sambos, även om vi inte kommer att fira julafton tillsammans så är det ju så mysigt att vara två i julmyset och få spendera hela december tillsammans då Arvid nu har bil igen så vi behövde bara bo från varandra i en vecka typ, så det är vi båda så glada för.

Jag har gjort en adventskalender till Arvid, jag har skrivit 24 lappar, där det står fina saker på och virat in de i prasselpapper med en Lindorchoklad i. Jag hoppas att han kommer att bli glad! Får han ta en choklad och läsa en lapp varje dag ända fram till julafton! <3 Så roligt att ge iallafall!

Såklart ska Frasse mannen också ha en kalender i år! :-)

Novemberlugnet m Sambolivet

Herregud jag har typ inte bloggat på hela november!!! Varför vet jag inte, antagligen för att det inte har hänt så jättemycket. Sambolivet flyter på och det är verkligen supermysigt! Eftersom att Arvid jobbar så oregelbundet och även kan vara ledig mitt i veckan känns det ändå som att vi får mycket tid ihop, trots att han har en timma och en kvart till jobbet. Om han jobbar kväll får vi morgonen ihop, då han inte behöver åka till jobbet förrän klockan 13.
Men jobbar han dag får han gå upp jättetidigt men kommer hem sen igen på kvällen. Jag vet dock inte vad jag gillar mest, när han jobbar dag eller kväll, det är så mysigt att få sovmornar ihop samtidigt som jag tycker att det är supermysigt att umgås på kvällarna och äta middag ihop och chilla framför tv:en osv, så jag är kluven, båda är nog lika bra ändå. Men samtidigt tar det så långt tid oftast för honom att komma hem på kvällarna pågrund av trafiken, han slutar klockan 16 men kommer ändå hem runt 18-18:30. Men vi får ändå många timmar ihop ändå på kvällen känns det som vilket är härligt.

Jag är ganska morgonpigg av mig, eller morgonpigg och morgonpigg, jag brukar vakna mellan nio och tio på mina sovmornar men nu har jag börjat sova till 11:00 typ varje gång som Arvid och jag får sovmorgon tillsammans, och det är verkligen ovanligt för mig då jag typ sov till 11 tre gånger om året innan jag träffade Arvid, men jag tycker bara att det är underbart och det betyder ju att man kan slappna av såpass mycket, jag tror till och med att min kropp behöver det.
Den får kämpa dag in och dag ut så himla mycket så den behöver all den avslappningen den kan få. Förutom sömnen så är Arvid verkligen min avslappning, han gör mig avslappnad bara av hans närvaro men framför allt så underlättar han så extremt mycket för mig hela tiden och jag är så otroligt tacksam för det, för allt han gör för mig.

Det känns verkligen som vi har fått ett vardagsliv tillsammans även om han jobbar på Hönö vilket känns underbart och det är verkligen en mysig känsla att känna att han kommer att komma hem på kvällarna (när han jobbar dag) och den känslan har man ju längtat efter ett tag, att få äta middag ihop, prata om dagen tillsammans, titta på tv tillsammans och ja, bara ha ett vardagsliv tillsammans helt enkelt och mysigt att mysa i höstrusket tillsammans nu.

Det är verkligen mysigt att ha Frasse också då vi säger att vi är en liten familj. Han kommer och lägger sig i vårt knä framför tv:n och myser med oss på kvällarna och sover med oss ibland och är med oss liksom vilket är väldigt mysigt.

Det som är härligt med Arvids jobb är att han kan vara ledig mitt i veckan och jag är ju arbetslös fortfarande så då kan man bara vara med varandra, hitta på något eller bara chilla. Vi har till exempel varit på yoga tillsammans på Friskis & Svettis vilket var jättehärligt, sen har Arvid varit med på badet, rehabbadet med mig och mormor då han var sugen på att följa med mig dit vissa gånger och om inte mormor kan någon gång. Då finns det ett omklädningrum som går in från båda hållen, så det ligger mitt emellan damer och herrar där man kan duscha och byta om tillsammans, vilket är så himla bra då jag inte fixar det själv. Sen tycker jag att det är lite läskigt att gå ut själv till bassängen samt att man måste låsa in sina saker på vardera sida eftersom att det inte finns några skåp där inne men då ringer jag bara på personalen när vi är klara så kommer de och hjälper mig in till damernas med mina kläder och sen in till bassängen och Arvid går ut mot herrarnas, det är så himla smart. Nu har vi inte varit där själva någon gång, jag och mormor har kört varje gång, men det är bra att möjligheten finns. Det var iallafall jättemysigt att vara där med Arvid och mormor och visa honom rehabbadet och när jag tränar. Sen när vi kom hem åt vi frukost ihop, det brukar vi alltid göra, även om han inte följer med och om han jobbar kväll eller är ledig så tar vi alltid frukost efter badet när jag kommit hem vilket är härligt. Bad och frukost efter det, det är bästa kombon.

Sen på samma vecka var han ledig på torsdagen och då skulle jag på massage och då var han så snäll så han körde mig dit. Ni som vet vet att jag har en väldigt fin kontakt med min massör och att det även är min vän, så när vi kom dit så ville Arvid hälsa på henne, men han fick till och med komma med in dit till hennes massagerum också satt vi och pratade alla tre, det var så himla mysigt och nu har han även sett vart jag går när jag åker till henne på massage vilket är roligt. Sen åkte han hem och jag fick min massage som vanligt, och sen när jag kom hem var Arvid hemma och det är så himla mysigt tycker jag. Oftast är det ju jag som är hemma innan honom och får välkomna honom hem, vilket är mysigt såklart men det är extra mysigt när han är hemma före mig och man får komma hem till någon, det är en varm känsla. Sen är jag alltid så himla härligt groggy efter hennes massage så då var det bara mysigt att bara mysa på kvällen.
Yogan, rehabbadet och besöket hos min massör på samma vecka, så den veckan fick Arvid verkligen hänga med mig överallt, på alla mina hoods! :) Vilket var kul!

Jag har även tränat mycket på gymmet under hela november vilket varit så härligt, jag mår verkligen så bra av gymmet och min träning. Arvid och jag har även varit på gymmet en gång tillsammans, vilket var roligt.

Nu har det dock tyvärr hänt en liten tråkig sak, Arvid fick motorstopp i söndags kväll när han var på väg hem, stackarn, så han fick ta bussen resten av vägen hem, som tur var så var han ledig i måndags men tyvärr fick han reda på att hans bil måste skrotas. Vi båda blev lika chokade då vi inte alls trodde detta. Detta betyder då att vi inte kommer att kunna bo ihop, han kommer att ta bussen till mig ändå, gullig som han är, men det blir väl typ 1-2 gånger i veckan. Det tar typ tre timmar med buss hit från Hönö. Så det är verkligen så himla tråkigt, nu har vi liksom blivit vana att träffas varje dag och att sova tillsammans varje natt så det kommer bli så himla tomt nu ett tag och det känns jobbigt. Men han har inte ”flyttat ut”, det mesta av hans saker är kvar hemma vilket känns skönt, annars hade det verkligen känns tomt och mer jobbigt tror jag.
Men ingen är skadad och alla mår bra, vilket är huvudsaken och det viktigaste.

Men nu till något mer roligare, han har fått jobb i Borås faktiskt, vilket vi båda är överlyckliga över, men han börjar inte där förrän början på februari. Han slutar sitt nuvarande jobb i mitten på januari så då kommer han att flytta hit på riktigt satt säga även om det känns som att han har gjort det redan. Men vi kommer inte att bo tillsammans på över en månad vilket känns jättelång tid, speciellt nu i december, den mysigaste månaden på hela året, så det är jättetråkigt. Jag hade verkligen sett fram emot december med min älskling! Men man får göra det bästa av situationen och vi försöker tänka positivt. Men det känns konstigt, från att ha träffas varje dag och sovit tillsammans inprincip varje natt i över två månader nästan till att bara träffas 1-2 gånger i veckan, det känns tomt.

Men som jag har varit noga med att säga till Arvid, jag blir så himla rörd när jag tänker på att han har pendlat fram och tillbaka varje dag i typ två månader, och även kommit hem 00:20 på natten varje vecka, då han jobbar kväll vissa dagar i veckan, jag är inponerad av att han har orkat men så himla lycklig att han har gjort det för det har varit helt underbart. Han har liksom inte en ända gång sovit över i sin lägenhet efter jobbet utan han har åkt hem varje dag trots att han har 5 minuter till sin lägenhet från jobbet liksom och det gör mig så himla rörd och varm inombords.

Jag lovar att försöka njuta av december men jag ser så mycket fram emot mitten på januari då han slutar sitt jobb på Hönö och vi kan på riktigt skapa vårt liv här i Borås tillsammans, det kommer bli helt underbart!
Då tar det bara 10, 15 minuter för honom att komma hem istället för 1 och en halv timme! Lite skillnad! :) Och det känns bra för mig också att ha honom närmare.

Så nu vet ni lite mer om vad jag har haft för mig det senaste! :)

På söndag ses vi igen, och jag längtar så himla mycket tills dess, och då är det dessutom 1:a advent vilket blir extra mysigt.

Vi var även på Moccadeli i Borås för ett tag sedan, det var supermysigt och sån god mat, dit kommer vi verkligen gå igen.

Myshelg med Familjerna

I fredags var det halloween ju, jag brukar inte fira halloween och har aldrig gjort men tycker ändå att det är en liten mysig (och läskig :)) detalj i höstmörkret. Men däremot har vi alltid traditioner på all Helgona i familjen som var i lördags. Varje år på all helgona brukar vi då gå till kyrkogården med familjen och sedan äta middag hos mormor och morfar. Det är verkligen en tradition som jag håller kär då jag tycker att den är så himla mysig och jag älskar verkligen traditioner. De senaste åren har vi börjat äta middag hos mamma istället då hon har mer plats. Förra året var jag inte med då jag var sjuk och inte mamma heller så det var skönt att vara frisk i år.
Jag hade önskat att Arvid skulle vara med i år, det hade varit så himla mysigt, men han hade andra planer med sin familj men jag hoppas att han kan följa med nästa år.
Under alla år har vi gått till kyrkogården först och sen ätit men under de senaste åren har vi ätit först och sen gått till kyrkogården men det är mycket mysigare att äta efteråt så nu har vi ändrat på traditionen igen! :)

Mamma och Elliot kom och hämtade mig lite innan fyra i lördags också åkte vi till kyrkogården. Jeanette och Martin (släktningar längre bort) brukade alltid vara med men under de senaste åren har de inte varit med vilket är lite tråkigt då vi typ aldrig träffar de, förutom på all Helgona, så det är lite tråkigt.
Men Peppe, de små barnen, Emma och mormor och morfar var med vilket var härligt.
Det var en mysig tur runt kyrkogården som vanligt och så härligt med inget regn och ingen blåst. Vi gick till våra vanliga ställen och tände ljus vilket var mysigt. Sen åkte vi hem till mamma och samlades alla där och åt middag tillsammans. Mormor brukar ju alltid göra sin gudomliga köttgryta på all Helgona som vi bara får en gång om året som man måste ta två gånger av för att den är så god och för att det dröjer ett helt år innan man får den igen (hihi) men detta året hade hon gjort en annan köttgryta men den var go den med. Sen blev det god kladdkaka till efterrätt, en klick grädde och halloweenmotiv gjort av choklad på toppen också en vindruva på det.

Min taxi gick inte förrän 21:30 från mamma så vi chillade lite framför Idol innan jag åkte hem. När jag kom hem var Arvid hemma, åh det var så himla mysigt. Det brukar nästan alltid vara jag som brukar vara hemma när han kommer hem därför är det extra mysigt när jag får komma hem till honom. Det är bland annat det som är så mysigt med att vara sambos, att få komma hem till någon.

I söndags skulle Arvid och jag få besök av Arvids familj faktiskt, jag har ju träffat de ett antal gånger nu, men de har aldrig varit här hos oss, så det skulle bli superkul. Extra roligt för Arvid att få visa numera sitt nya hem.
Jag hade gjort fylld falukorv som vi bjöd på också blev det nutellacheesecake till efterrätt. Det var verkligen så trevligt och och vi fick en jättefin blomma. De tyckte även att vi bodde så fint vilket var roligt.

Sån fin blomma vi fick