Gran Canaria

Nu har jag kommit hem från vår sköna Cran Canaria resa, nu kommer ni få läsa mycket text och se mycket bilder. I detta inlägget tänkte jag berätta lite allmänt om hotellet, resan dit kommer upp efter detta inlägget och så, och sen läger jag ut inlägg med bilder under detta inlägget med lite mer specifika saker. Iallafall så hade vi en fin altan, stor var den. Vi bodde på ett hotell, det låg fyra hoteller i det området som delade på allt, t.ex restauranger och pooler. Iallafall så hade vi ett jättefint och fräscht hotellrum med soffa, tv och till och med avdelade sovrum fastän vi bara hade ett rum, fast man såg ju det ena sovrummet från soffan så det var ju inte direkt som ett rum som det andra sovrummet var. Vi hade en jättefräsch toalett med dusch och till och med ett eget handfat till Elliot. Vi hade även en jättestor garderob i det ena sovrummet som vi alla kunde samsas om, så det var bra. Jag sov med Elliot hela veckan, det var mysigt, fast man vaknade med en fot i fejan ibland! :-)

Det var ju bara barnfamiljer där eftersom att det var all inclusive och att de hade olika barnklubbar och bamsekubb, det krullade av barn. Men stället var jättemysigt, det var palmer överallt, när vi tittade ut såg vi en gräsmatta utanför oss med bara massor av palmer, det var jättehärligt, även vid poolområdet, det är utomlandskänsla för mig :-). Vi kom dit vid lunch så vi kom in på ett ställe precis vid poolen. Det var jättemycket barn,  högljutt och såg ut som en matsal så vi tänkte att här vill vi inte sitta tre gånger om dagen liksom. Men grejen var att det var mer snacksbar och om man ville ha mellanmål och en lite ”fulare” lunch (som vi kallade det). Vi åt nog bara lunch där en gång till efter första dagen. De dukade liksom fram snacks efter frukost och efter lunch och vid lunch, så man kunde ju äta konstant om man ville! :) Men det fanns en vanlig resturang som man kunde bara äta frukost, lunch och middag i som tur var. Där kunde sitta på utomhus och inomhus, där var det mer mysigare som tur var. Så där åt vi även lunch. Det var mycket barnfamiljer som satt inne så vi satt mest där ute, där det var lugnare.

Men vilken god mat de hade, all inclusive brukar inte vara så jättebra och inte så varierat. Men vilken mat det var, och det var varierat alla målen! Restaurangen var på ett annat hotell men det låg där vid poolerna så det var jättenära! Vi var så nöjda med maten! Det var inte säkert att det köttet, fisken eller kycklingen fanns nästa dag så man var ju tvungen att smaka på nästan allt gott man såg :). Jag tänkte liksom ta kött en dag och fisk en dag, men det gick ju inte! De hade allt du kan tänka dig. Någon kväll var det till och med sushi om man ville ha det. De hade t.ex livecooking varje dag också så du kunde få en nygjord omelett till frukost om man ville. jag testade den någon dag, den var så god.  Jag åt ägg och knaperstekt bacon varje dag, så gott. Yoghurt, bär och müsli tog jag ofta, det var så gott och alla dessa frukter, mums. Det hade nutela och sötsaker på frukost också, herregud det tog jag inte varje dag det lovar jag :). Men man fick ju lyxa med nutela och pannkor och sånt efter frukosten några gånger :), man var ju på semester ändå! :) Lunchen var typ samma som middagen, det fanns hur mycket som helst att välja på. Det fanns stort salladsbord och frukter varje dag, det var så fräscht. På lunchen och middagen hade de ett glassbord med kulglass och såser man fick ta. Man tänker att det är nog ingen riktig glass, men det var det, herregud det var ju den godaste glassen jag ätit i hela mitt liv, det var riktig glass! Det fanns även dessertbord på kvällarna, det tog jag ibland  om jag hittade något gott men glassen var godare oftast så jag tog mest glass på kvällarna faktiskt.

Ibland var jag faktiskt duktig att ta frukterna till frukost och efterrätt, de hade så goda frukter. Jag tog även bara sallad en middag, det är jag väldigt stolt över när man ser massor av andra goa grejer :). Det var det fräschaste all inclusive som jag har varit på, dels den goda maten men också personalen gick och torka av bänkarna hela tiden och tog bort tallrikarna när man ätit klart direkt och var bara allmänt trevliga.

När man kom till poolerna så var det ju kaos runt och i poolen, med alla dessa barnfamiljer. Som tur var fanns det lite platser längre ner vid havet fast ändå på hotellområdet som var lite lugnare, som vi högg platser på. Plus att havet var ju en bonus att se från solstolarna ;). Det var tur för det gick typ inte att vara vid poolerna, fattar inte hur folk orkar? Ibland var det uppträdanden vid poolen, det var rätt charmigt faktisk, bada till livemusik! :-) Det fanns två pooler plus en barnpool, men jag hade önskat att det fanns en 16+ pool! :) När vi kom ner första dagen så tog jag och mamma ett dopp i poolen vid ungefär femtiden, och då var det lite lugnare och skönare.

Det var mysigt att sitta på vår uteplats på kvällarna för då var det små lampor som tändes runt gångarna och palmerna, det var så mysigt. Men man hörde musik och barnskratt på kvällarna eftersom att det var uppträdande i ”ful” matsalen varje kväll, men där var vi aldrig, vi var hemma och spelade memory med Elliot istället tills han gick och la sig, det var mysigt det också! :) Sen när han hade somnat satt jag där ute och redigerade bilder från dagen, det var mysigt det också, och en kväll spelade jag och mamma spel.

Elliot tyckte det var så roligt att vara på sin första utlandssemester, han var så duktig också på resan, han är verkligen en lätt kille att ha med!

Vädret var helt perfekt mellan 25 och 28 grader och lite vind på dagarna och typ mellan 20 och 22 grader på kvällarna, det var så skönt! Alldeles lagom.

Vår mysiga altras!

Blicken rakt fram, när man klev ut på morgonen, underbart!

Och detta såg man om man tittade åt höger.

Lite havsutsikt hade vi allt! :)

Här sov vi! :)

Bookmark the permalink.

One Response to Gran Canaria

1. Mormor says:

Vilken fantastisk vecka ni haft!😚