Mariestad levererar!

Kortare inlägg
Morgonen började med en somrig frukost på Mariestadscamping, färska jordgubbar i vaniljyoghurt. Dagen spenderade vi i Sjötorp med att titta på båtarna som slussades igenom Göta kanal. Där tog vi en lyxig våffla på ett våffelcaffé. Sen spelade grabbarna minigolf och jag och mamma spelade bordtennis, det var väldigt roligt! När vi kom tillbaks till stugan tog vi en promenad runt den stora campingen, jag är kär i campinglivet! :)
På kvällen åt vi en god middag. Kvällen avslutades med att jag och mamma gick ner och tittade på den vackra solnedgången!
Nu är jag hemma efter vår mysiga tripp!

Längre inlägg
Första natten i stugan i Mariestad var härlig, jag vaknade utvilad. Vädret var dock det sämre, molnigt men 16 grader och ingen vind så rätt okej ändå. Vi åt frukost på altanen med fleecetröjor! :) Det blev en väldigt somrig och lyxig frukost både i fredags och i lördags, det blev vaniljyoghurt med granola och färska jordgubbar, och till det blev det tunnbrödsrulle med kall potatissallad från gårdagens middag, ja ni hör ju så somrigt (förlåt för mitt matsnack nu igen, men den frukosten var faktiskt värd att ta upp).

Sen åkte vi till Sjötorp som är en del av Göta kanal för att titta på slussarna och fika. Det var väldigt fint där med vattnet och båtårna. Det fanns även ett matställe som låg så mysigt längst med vattnet och ett fint våffelcafé längre upp. Vi gick där och tittade på den vackra miljön och stod och kikade en stund på båtarna som skulle ta sig förbi slussarna. Det är rätt häftigt ändå hur det där med slussar fungerar!
Efter en stund var vi sugna på fika, då gick vi till våffelcafeét och lyxade till det med en våffla. Vi beställde in två våfflor och delade på, det var verkligen lagom. Det blev den lyxigaste våfflan också med Nutella, grädde, jordgubbar, kiwi, till och med en kula glass och chokladsås som ringlade sig över alltihop, ska det va så ska det va! :) Ni kan inte tänka er hur gått det var! Frukten var verkligen pricket över i:t också, och våfflan var sådär varm och frasig. Jag brukar bara äta våfflor en gång om året ungefär och det är på våffeldagen, så det satt extra fint med en våffla i fredags.

Grabbarna gick och spelade minigolf, jag och mamma satt kvar och hoppades på att solen skulle leta sig fram bakom diset och molnen. Sen gick vi ner mot minigolfen som låg lite längre bort och där fanns ett pingisbord. Där fastnade vi medans grabbarna spelade minigolf. Jag frös så mycket så det var perfekt att spela om man ville bli varm. Det var väldigt roligt, jag blev glad bara jag träffade bollen och fick iväg den! :) Ni vet ju hur mina händer och armar är, haha! Att både hålla ett raket i höger hand och serva med vänster, som dessutom är helt ur funktion nu var en utmaning, ni kan nog förstå att det var roligt och att vi fick många härliga skratt! :) Men jag och mamma passade faktiskt till varande fyra gånger i rad en gång, det är rekord för mig!

Efter lite lunch längst vägen vid ett jättefint ställe vid vattnet var vi hemma på campingen igen. Vi tog en promenad lite senare runt campingen, Elliot fick hyra en trampcykel som han körde runt i. Det var en jättestor och fin camping, när man trodde att campingen var slut fanns det en lugnare sida med ännu fler husvagnar och husbilar.
För er som inte viste det så älskar jag husvagnar och campinglivet, åh jag tycker att det är så himla mysigt! Så jag kände mig nästan kär när vi gick runt där på campingen! För er som inte vet det så semestrade jag med min familj en vecka i min morbors husvagn på Hansagården i Falkenberg. Vi var där i många år när jag var lite mindre. Jag bara älskade det, jag har så många fina och mysiga minnen från den tiden. Jag har till och med inlägg på bloggen från den tiden om ni vill läsa! :)

På kvällen sprack vädret upp så då satt vi ute i solen och åt middag. Lite senare gick jag och mamma ner till sjön och tittade på den otroligt vackra solnedgången, det var magiskt! Då var det till och med blå himmel, det kunde man inte tro efter den molniga dagen!
Det var verkligen en fin sista kväll!

Nu är jag hemma igen efter en mysig semester ”runt” Vänern!

Så vackert! Ännu vackrare i verkligheten, det kan jag lova.
På sånna här ställen trivs jag! <3
Beslutångest på vilken våffelbild jag skulle ta med, så det fick bli denna också! :-)
Pingis är min grej….eller inte! :D Men det är sköj!