Semesterfirare & Öckerö

Semester, äntligen! Och nu är det inte ”bara” en vecka, utan tre veckor. Det ska bli så himla skönt! Jag gjorde min sista dag igår innan semestern, och det var annorlunda att gå så mitt i veckan men riktigt skönt för då blir veckan kortare och då klarar man av två dagar när man vet att på tisdag efter jobbet har man semester. Det kändes dock som torsdag för mig igår, jag hade nog ställt in mig på att min tisdag var som min torsdag så kroppen började tro det på riktigt, hahaha.
Det kändes inte som att jag gick på semester igår då jag kom hem som om det vore en helt vanlig tisdag. Men innerst inne viste jag ju det vilket var skönt. Men jag saknar när man bodde hemma då semestern firades in med bubbel, brieost och någon extra god mat, haha! :-) Nämen ni förstår säkert vad jag menar! Jag får helt enkelt vänta på min man som jag kan fira in semestern med i framtiden! :D <3

Nu blir det vila, återhämtning, roligheter och massor utav mys ända till den 10 augusti, och jag ser fram emot det så mycket. Jag har jobbat dag ut och dag in och levt vardagslivet, inget fel med det med nu ska det bli väldigt skönt att få lite semester från vardagen också. Jag ser fram emot att få sova, haha, nämen på riktigt, jag har varit så trött på helgerna de senaste så nu ska det bli skönt att få ta sovmorgon när och hur ofta jag vill. Jag tror att jag behöver sova, det har känts så, iallafall nu den senaste helgen.
Men det ska bli härligt att få hitta på lite också, även om jag inte har så mycket planerat så tror och hoppas jag att det kommer att hända roliga saker.
Min hjärna och min kropp behöver vila så det ska jag göra mest av tiden! :)

Idag ska jag bara vara hemma och ta det lugnt, det blir en skön första semesterdag, vilket blir skönt. Imorgon ska jag åka till Öckerö. Mamma har hyrt en stuga där i tre veckor och imorgon ska jag dit och vara där till söndag med mamma och Elliot. Pappa och familjen ska hjälpa mig dit och över med båten eftersom att man åker dit från Göteborg och nu när de bor i Göteborg passar det väldigt bra. De ska även stanna en liten stund på Öckerö med oss, vilket blir mysigt, det blir som en liten utflykt för de också då. Tanken från början var att jag skulle redan åka dit som idag men pappa och familjen kunde inte hjälpa mig som idag så det får bli imorgon istället.

Tråkigt att jag ”förlorar” en dag där med mamma och Elliot eftersom att jag bara ska vara där till söndag men samtidigt så känner jag nu att det ska bli skönt med dagen hemma idag, och landa lite och inte behöva flänga iväg direkt. Men å andra sidan ska det bli roligt att komma iväg såhär precis i början av semestern då man förhoppningsvis får lite mer semesterfeeling då! :)
Det blir ju ”bara” torsdag till söndag nu men jag och mamma har pratat om att jag kanske kan komma ner några dagar senare i sommar också så att jag får lite mer tid där, så vi får se. Men jag är bara så glad att jag får komma dit nu i några dagar och att komma ner till havet som jag älskar.

Vädret såg inte jättebra för en vecka sedan när jag kollade, då var det mest regn och molnigt men nu ser det bättre ut. Ingen högsommar men ändå sol och moln och hyfsat varmt, och det är ju mycket bättre än regn, så jag hoppas på det bästa.
Det är en väldigt liten stuga med bara ett rum så det blir mysigt att bo där tillsammans. Mamma skickade några bilder på stugan i söndags när de kom dit och det såg verkligen sååå mysigt ut. Stugan har även två mysiga altaner, en liten in till stugan och en lite större på sidan.
Det är liksom ingen stugby utan det är den enda stugan som ligger där, mamma har nämligen hyrt den av en privatperson så stugan ligger på familjens tomt, också finns det en liten Ica butik precis i närheten som ägs av de, så det låter verkligen supermysigt. Det ska bli jättehärligt att komma ner dit imorgon.

Men jag är lite små nervös då jag ska ta färdtjänst till bussen alldeles själv. Jag har ju rest själv så det är jag inte så nervös för men då har jag ju blivit skjutsad av någon till bussen eller tåget och fått hjälp på, bärt väskor osv, nu ska jag göra det helt själv. Men som tur är så är inte Borås central så stor och jag vet vart 100 bussen går osv. Dessutom har jag bokat färdtjänst i mycket god tid innan, så jag vet inte varför jag är så nervös. Men jag är mest nervös över att komma på bussen hahaha, men det löser sig, förhoppningsvis finns det snälla människor som hjälper mig. Men när jag är framme och pappa har tagit emot mig då kan jag nog slappna av på riktigt, haha, kanske också när jag har kommit på bussen, satt mig ner och betalat förhoppningsvis, ja vi får se, det blir nog bra! :-)

Ser fram emot tre veckors semester nu! :-)
Hoppas att ni har en fin semester om ni har semester det vill säga! ;-)

Sommartorsdag & Göteborgsflytt

Denna veckan har jag varit väldigt trött, seg och hjärntrött, kanske inte så mycket på jobbet (som tur är) men det har kommit när jag har suttit i taxin hem och sen har tröttheten bara fortsatt hela eftermiddagen och kvällen. Men det är inte så konstigt, jag är inte så jättetaggad på det jobb jag gör längre och dessutom har jag semester snart. I torsdag var det tur att jag hade ”fredag”, min mini fredag för då var jag trött och hade ångest hela dagen av olika anledningar, som jag inte behöver må dåligt över egentligen men det är så jag funkar tyvärr, jag tänker för mycket, det är det som är problemet. Så när jag kom hem grät jag lite, vilket faktiskt var väldigt skönt då jag hade väntat på att lätta på trycket hela dagen. Jag sov även lite eftersom jag var så trött.
Jag och mamma hade pratat lite löst om att gå på sommartorsdagen i torsdags, jag visste inte om jag skulle orka, men samtidigt ville jag komma ut.

Efter att jag hade gråtit ut och vilat en bra stund kände jag mig lite piggare och kände att jag ville komma ut. Min jobbarkompis skulle också vara där och min gamla klasskompis som också bodde på Storås i samma hus som jag, så jag hoppades på att få träffa de.
Mamma kom ungefär vid 19 också gick vi ner till stan. Det är så himla lyxigt att bo så nära stan, så smidigt att bara gå ner på 11 minuter också är man i centrum. Det var mycket liv och rörelse i stan, vilket är mysigt tycker jag. Det var Elov och Benny som var på sommartorsdagen i torsdags, jag har aldrig lyssnat på de, bara låten från när de var med i Mello. Men artisten spelar egentligen inte någon större roll, såklart att det är ett stort plus om det är någon speciell artist som man gillar, men hela grejen med sommartorsdagarna är bara mysiga.
Det var lite halv taskigt väder så det kom några skurar i mellan åt men jag och mamma tittade lite i affärer och så eftersom att det inte skulle börja förrän vid 21.

Sen gick vi vidare mot torget och där träffade jag min kollega, så vi stod och tjatade en stund, det var roligt att träffa henne igen eftersom att hon har semester nu. Hon har samma elrullstol som jag, men hon har aldrig sett min eller sett mig i min rullstol eftersom att jag inte har min på jobbet, så vi roade oss en stund med att jämföra och diskutera våra rullstolar, haha.
Mamma var så himla godissugen så vi åkte sen till Hemmakväll och köpte lite godis. Sen åkte vi upp för rullstolsrampen och fick de bästa platserna! :-) Under hela kvällen stod mamma bakom mig och matade mig med punchpraliner, haha! :) <3 Elof och Benny är inte min typ av musik och texterna var inte heller så rumsrena, hahaha, men helt klart en mysig kväll, och inget regn, till och med lite sol fick vi.

När det var slut mötte jag upp min klasskompis från RG och där stod några andra vänner från RG också så det var kul att snacka lite och träffas igen. Det var inte så länge, utan vi bara träffades och tjatade lite.
Sen gick jag och mamma hemåt, det var en underbar sommarkväll.
Efter kvällen i torsdags mådde jag mycket bättre, det var härligt att gå på torsdagskvällen med mamma och tänka på annat.
Det var tur att jag var ledig som igår för jag gick och la mig kvart över elva! :)

Igår skulle pappa, Jenny och killarna komma till mig vid 11 tiden. Det har hänt något stort i deras liv nu, de har nämligen valt att flytta till Göteborg. Och i veckan hände det, de lämnade huset, så nu bor de på riktigt i Götet på heltid. Det känns konstigt för mig att de inte bor här längre. Det är såklart tråkigt att inte de bor i Borås mer, nu när jag bor här men jag är samtidigt jätteglad för deras skull att de gör något som de vill och nu har vågat sälja huset i Sjömarken, det är ett stort steg och modigt. Men det känns lite ovant och speciellt tråkigt att våra onsdagsträffar försvinner då de varit sååå mysiga och tagit mig ur ensamhetskänslorna. Men som tur är så ligger inte Göteborg på andra sidan jorden! :-)

De kom till mig vid 11 som sagt, vi chillade mest hemma, killarna åt lite macka och lekte på lekplatsen, det var väldigt mysigt att träffa de igen. Det var inte planerat, men innan de skulle åka tillbaka hem till Göteborg (känns jättekonstigt att säga ”åka hem till Göteborg”) så åt vi en lunch på kebaben i Borås, kebabsallad var gott! Jag saknar de redan! <3 Nu är jag helt återställd efter min lilla dipp i torsdag tack vare mamma och pappa med familj, älskar er! <3

Denna helgen är oplanerad, jag ska VILA, SOVA och tagga för 3 veckor semester från och med tisdag eftermiddag! :-)

Det finns kärlek över allt, till och med i skrivbordet på jobbet! <3

Sista massagen & Jobbvecka

Det var inte så jobbigt att börja jobba förra tisdagen som jag trodde efter min goa semestervecka. Faktum var att jag kände att jag ville iväg på något och kände mig ok med att börja jobba igen. Men det var väldigt skönt att börja jobba på en tisdag, då det bara var tisdag, onsdag och torsdag kvar på den veckan! :)
I fredags var jag ledig som jag är varje fredag numera så veckan gick ganska fort ändå. På eftermiddagen i fredags skulle jag på massage igen, det var sista massagen innan hon har semester så då bokade jag 90 minuter, man får ju passa på liksom! :-)
I augusti har jag gått hos henne i ett år, första besöket var den 10 augusti förra året, det kommer jag ihåg! :) Jag älskar att gå hos henne, dels för den otroliga massagen som hon ger och den härliga avslappningen såklart men också för att hon är så himla trevlig och genuin och vi pratar om annat också som t.ex min hjärntrötthet osv, och hon försöker hjälpa mig och kommer med bra tips osv. Ja, det har varit en ära att komma dit varje vecka. Att komma till henne är att få riktig återhämtning för mig och semester från min CP! :D

Därför ville jag ge henne något, nu när det var sista gången innan sommaruppehållet. Så jag hade skrivit ett brev till henne om hur mycket jag uppskattar att gå hos henne. Men jag ville ge henne något mer så i fredags åkte jag ner till stan och tänkte köpa något. Jag känner liksom inte henne så och vet inte vad hon gillar, men jag misstänkte att hon gillade dofter. Först tänkte jag att jag skulle köpa ett doftljus men jag hittade inget bra så jag köpte doftpinnar på Rituals.

Men problemet var att jag hade ingen hemtjänst innan jag skulle till henne så jag kunde inte få hjälp att slå in paketet. De slog ju in det i butiken men det är ju inte så fansy paket och det står ju var paketet är ifrån, det gör inget såklart men jag tycker att det är roligare att ge ett paket som är inslaget med fint papper om ni förstår vad jag menar.
Så när jag kom hem tänkte jag ”varför inte prova?” så jag drog fram tejp, inslagningspapper och sax och började. Det var verkligen inte lätt och det var kämpigt men jag löste det efter 30 minuter haha, men jag gjorde det helt själv. Det blev väldigt mycket tejp och inte jättefint paket, hahaha, men jag löste det. Sen blev jag helt slut, men det var det värt! :)

Jag skulle vara där vid 16 så taxin kom och hämtade mig vid halv. Min massör blev väldig glad och lite förvånad tror jag över att jag hade köpt en present till henne, vilket gjorde det ännu roligare att ge henne det när hon blev så förvånad. Jag sa att hon skulle läsa brevet hemma men hon ville gärna öppna paketet där och då, hon var så nyfiken som hon sa! :-) Åh hon blev så glad över doftpinnarna och sa att hon älskar sånna doftpinnar men även Rituals, som sagt så var det bara en gissning, så jag blev så glad av att hon blev så glad! Det var härligt att få visa min uppskattning gentemot henne.
Sen blev det 90 minuters härlig och avkopplande massage för denna hjärna, själ och kropp! :)

Jag ser så mycket fram emot höst och vinter hos henne. Men jag vill inte tänka på hur min kropp kommer att reagera utan massage i nästan en månad nu. Det räcker ju bara att jag gör ett uppehåll på två-tre veckor så känns det direkt i kroppen. Min kropp kommer fråga och skrika på mig ”varför går du inte dit?” haha. Men skämt och sido då vet jag ju att massagen gör verkligen skillnad för mig och då är det ju så mycket värt pengarna.
Sen när jag kom hem var jag mör och go i kroppen men också väldigt trött, fast på ett bra sätt! :)

När söndagen kom var jag inte jättetaggad på jobb, jag börjar bli rätt less på mina arbetsuppgifter nu, men jag är samtidigt väldig glad och tacksam över att jag faktiskt har ett jobb att gå till. Det är iallafall mycket bättre än skolan, så så tänker jag när jag är less. Men nu är det inte långt kvar till mina resterande semesterveckor, jag går på semester nästa tisdag, alltså om en vecka idag, så jag får kämpa på denna veckan med.

Min 21-års dag!

Jag hade en lugn men mysig födelsedag i söndags. Det var lite tomt att vakna upp själv på sin dag, men det gick ändå bra. Man kan ju sakna det när man bodde hemma och man fick sång, ljus och paketer på sängen av familjen, det var så mysigt, då kände man verkligen att man fyllde år. Det är det som är så tråkigt med att flytta hemifrån och att vara singel, hahaha. Men jag fick många fina meddelanden redan på morgonen vilket var mysigt, även under hela dagen.
Jag gick upp rätt tidigt för att få ut så mycket av min dag som möjligt. Hemtjänsten hade gjort en macka med Nutella på och en med ost och marmelad som jag tog ut ur kylen, så jag fick ändå lite lyxig frukost på min dag.

Wilma hade varit så gullig så hon hade skickat en present till mig från Falun, hur gullig är hon inte? <3 så efter frukost öppnade jag hennes present. Hon hade skrivit ett jättefint kort också hade hon köpt en knäppknappare, jag kan inte knäppa knappar så hon ville att jag skulle testa en sån, så gulligt! <3

Mina planer för dagen var att farfar och hans fru Carin skulle komma vid tvåtiden med lite fika. Det var roligt att de kunde och ville komma, vi träffas nämligen inte så ofta eftersom att de bor i Varberg men i söndags hade de nämligen ett ärende i Borås, så det var snällt och roligt att de ville komma.
Sen på eftermiddagen skulle familjen komma och fira mig lite, mamma, pappa, Jenny och alla tre brorsorna. Jag hade gjort både mat och kaka som jag skulle bjuda på.
Men innan man får besök ja då måste man ju städa, jag har det ganska fint så det behövdes inte mycket men jag gillar att ha det extra fint när jag får besök, så jag började städa och fixa lite efter frukost. Inte jättekul att städa på sin födelsedag och dessutom blir jag ganska trött av det då det tar mycket energi, även om jag bara städar lite grann. Men som sagt så vill jag alltid ha det snyggt om prydligt hemma och speciellt när jag får gäster.
När städningen äntligen var klar hoppade jag in i en dusch för att få mig ren också :-) och tog på mig kalaskläder.

Klockan två kom farfar och Carin, det var roligt att träffa de igen. De hade med sig jättefina röda rosor till mig som nu står så fint i mitt hem, jag älskar rosor. Sen hade de med sig massvis utav god fika, det var makarons, budapestbakelse och vetebröd som vi fikade på. Sen fick jag även två jättefina presenter, en handtvål och ett doftljus som luktar magiskt!
Vi satt och fika och hade det trevligt, det är inte ofta som vi får umgås så för oss själva.
Pappa, Jenny och killarna kom runt halv fyra så att de fick hälsa på farfar och Carin innan de skulle åka hem. När jag låste upp dörren möttes jag av födelsedagssång när de alla stormade in hemma, det var härligt. Sen blev det fullt ös här hemma och sen blev det ännu mera människor när Elliot och mamma kom några minuter senare, härligt! Vi alla satt och pratade en stund innan farfar och Carin begav sig hemåt.

När de hade lämnat blev det paketöppning. Vi satt alla vid köksbordet. Brorsorna satt alla tre på rad på kanten av bordet, det såg så gulligt ut! :-) De satt där bara en liten stund, sen blev det för jobbigt och spring i benen och då sprang de ut! :-) Men det kan jag förstå, jag är dessutom gör långsam på att öppna paket, hahaha, sitter alltid kvar sist på julafton, haha. Men jag är glad över att de satt där med oss en liten stund iallafall, max 10 minuter, men ändå, man får vara glad för det lilla! :-)

Så jag började med Elliots present, jag tycker att det är så gulligt att han köper en egen present till mig, det gör han alltid, både till julklapp och födelsedagspresent. Han hade köpt en grön krukväxt till mig i plast, den var verkligen jättefin, den ser dessutom levande ut. Det var passande och väldigt bra för min kruka i fönstret stod tom och den blomman passade perfekt där i och jag blev så glad för den blev verkligen så fin där. Dessutom är den i plast som sagt så jag kan inte råka döda den, vilket tyvärr händer ibland med mig och växter, antingen vattnar jag de för mycket eller för lite…ooops! :)

Av pappa fick jag en högtalare, en JPL högtalare, jag blev så glad då jag hade önskat mig det för mina har tyvärr gått sönder så jag har typ gått mer än ett halvår och kört musik från min telefon, det går ju naturligtvis bra det med men nu är det så gött att ha en riktig högtalare. Den var väldigt smidig, men jättebra tryck ändå, dessutom var den rosa, snygg till min inredning! :)

Av mamma fick jag lite smått och gott, jag fick en grön axelrems väska, en sån har hon också och jag har velat ha en sån då min väska är lite för liten. Men denna är precis lagom med två fack med dragkedja. Sen fick jag en liten gullig stavmixer, jag hade sett sånna på Instagram och önskat mig en sån av mamma då jag vill börja göra smoothies hemma och de var små också vilket är bra då jag har lite plats i mitt kök, dessutom laddar man upp de så man behöver inte hålla på med sladdar och sånt. Så nu kan jag göra smoothies! :-)
Sen fick jag en fin glasbruk att ha något i, eller bara ha som prydnad. När jag fick den låg det fullt med godis i också! :-)
Jag fick dessutom ett sånt fint kort av mamma där hon skrev massa fina ord till och om mig, det var så fint skrivet, då blev jag rörd och glad! <3

Efter de fina presenterna som jag är så tacksam över hjälpte mamma mig att skära potatis, lägga in de i ungen och att duka. Jag hade gjort fläskfilé gryta med championer och bacon, det var populärt så det var roligt! Sen hade mamma hjälpt mig på lördagen att göra nutella cheesecake, jag ville göra den även till min födelsedag, dels för att den är så god såklart men också för att jag ville att pappa och Jenny skulle få smaka på den. Den blev också uppskattad så det var roligt! :-)

Det var en väldigt mysig födelsedag och jag älskar att ha alla i familjen i samma rum och bara sitta och äta, prata och umgås.<3

Jenny tog med sig min födelsedagskopp och svenska flaggan som vi alltid hade på min dag, framförallt på morgonbrickan! <3

De åkte runt halv åtta tiden eftersom att det var fritids för alla brorsorna som i måndags, men de kom ju vid halv fyra så de hade ju varit här en bra stund. Jag hade ju semester i måndags också för att jag ville vara ledig dagen efter min födelsedag som jag skrev i mitt semesterinlägg. Det kanske låter konstigt för många, men där på söndagkväll var det faktiskt rätt skönt att känna att jag är ledig imorgon, då slapp jag heller inte att kasta mig i säng eller tänka så mycket på morgondagen.

Kevin hade ringt så när jag blev själv pratade vi en stund, det var mysigt och gulligt av honom att ringa på min dag.

Jag hade en väldigt go måndag med bara mys framför tv:n när det regnade. Och på eftermiddagen kom mormor och morfar och firade mig lite, det var jättemysigt. Vi åt upp resten av nutella cheesecaken, de tyckte också om den så det var roligt, mormor tog till och med receptet vilket är ett bra betyg! :-) Jag fick en ask med nobless, de är så goda, också fick jag en slant på kontot! ;) Så gulligt av de! <3

Jag vill också bara säga ett stort TACK för alla fina grattishälsningar som jag fick på min dag, oavsett vilken plattform det var! Ni är bara för gulliga! <3

Här är de fina sakerna som jag fick!

Idag Fyller Jag 21 år i Livet

Idag är dagen då jag fyller år, idag fyller jag 21! Det känns helt sjukt, både att jag fyller år men också att jag blir så gammal, haha! Hela juni har bara sprungit iväg så det känns konstigt på något sätt att jag redan fyller år. Jag kom typ på det i slutet av juni, bara ”jag fyller år snart”, allt har gått så fort, jag jobbar och lever mitt vuxenliv så jag har inte reflekterat över att jag fyller år. Och ja ja vet att det inte är lika stort att fylla år när man blir äldre, men ändå. När man var mindre och tonåring tänkte man ju på det typ varje dag i en månad att ”snart, fyller jag år, snart fyller jag år” och var jättetaggad en månad i förväg. Nu är det mer ”jag fyller år på söndag, ah vad kul”, men man blir inte lika exalterad längre vilket är lite tråkigt tycker jag. Men jag tycker fortfarande att det är roligt att fylla år, det är ens dag liksom och förhoppningsvis får man lite mer uppmärksamhet och uppskattning än vanligt, vilket gör en varm i hjärtat! <3

Jag har sett fram emot att fylla år men jag har inte sett fram emot att fylla 21 faktiskt för att det är så coolt att vara 20 tycker jag, jämt och bra! Dessutom är det mycket större att fylla 20 än 21, man fyller ju jämt och är ur tonåren när man fyller 20 så det är ju ända lite speciellt, också får man köpa bubbel, haha! :-) 25 är ändå lite stort också, men ålderna där emellan, 21, 22, 23 och 24 känns bara som siffror man fyller, oj det där lät lite tråkigt va, men ni kanske förstår min känsla. Vissa siffror är mer speciella än andra men som sagt så gillar jag att fylla år oavsett siffra.

När människor frågar hur gammal jag är säger de oftast ”oj, vad ung du är” och ibland säger de ”du har hela livet framför dig”. Jag gillar när folk säger så, speciellt den sista meningen för det får mig att känna att jag behöver inte vara stressad över livet för jag har så många år framför mig och att jag är yngre än vad jag känner mig. Jag har upplevt så mycket och så mycket fantastiskt i livet redan så det känns inte som att jag är så ung, därför kan jag bli lite förvånad när folk säger så, men sen när jag tänker efter så inser jag ju att det är sant.

Man kan säga att jag är färdig med mitt liv som barn/ungdom och nu är det mitt vuxenliv som är framför mig, och jag är så spänd och nyfiken på vad det har att erbjuda mig. Det har ju börjat så himla bra, så jag hoppas verkligen att det fortsätter så livet ut, kanske till och med ännu bättre! :-)
Livet är som ett oskrivet blad och jag gillar faktiskt den tanken. Man kan ha den tanken i bakhuvudet och ta fram den när man har sämre dagar eller jobbiga tankar – att livet blir vad man gör det till. Visst livet är fullt av motgångar och tuffa saker och man kan tyvärr inte förutse de men man kan faktiskt välja hur man tar saker och ting och hur man hanterar de. Jag har haft svårt att tänka på detta sättet men nu känns det som att jag har fått mer insikt i livet och att man kan faktiskt påverka hur man ger sig på livet och hur man lever det. Man kan inte påverka hur livet blir helt och hållet men man kan faktiskt påverka hur man ser på livet och hur man tar sig igenom det. Oj, vad djupt detta blev nu, men ni vet ju att jag är djup! :-) och jag hoppas och tror att ni förstår vad jag menar.

Men framför allt så är livet fullt av fantastiska saker, man kommer oftast mer ihåg de tråkiga grejerna och livets utmaningar, men livet är så mycket mer än så. Det är så tråkigt att man oftast fastnar vid utmaningarna och det negativa istället för att lyfta blicken och se det positiva istället. Även jag som upplevs som glad och positivt fastnar lätt i dessa negativa tankar och banor och det är så tråkigt tycker jag, varför gör våra hjärnor det? Det är faktiskt jättejobbigt. Varför inte bara njuta av att leva?
Man måste dessutom komma ihåg att livet är så mycket mer än bara utmaningar, livet är så mycket mer. Även om jag tycker själv att jag är bra på att njuta av livet så kan man alltid bli bättre, jag är en tänkare och fastnar lätt vid saker och ting, onödiga saker, vilket jag måste öva på så jag kan njuta av livet ännu mer. Jag vet att detta inte är enkelt, men man kan jobba på det och bli bättre. Jag gör det varje dag.

Jag vet att alla inte har det så bra som jag, alla har utmaningar (även jag), man kanske är deprimerad, fattig, lever utan någon i sin närhet, lever med sorg, lever med lidande, livet är så orättvist! Men även om man har det tufft så kan man se ljusglimtar i livet även om man inte har nånting. Det låter svårt och kanske omöjligt, men jag tror det går, bara man har rätt tankesätt. Det behöver inte vara stora saker, det kan vara jättesmå saker, men om man lär sig att uppskatta de där små sakerna så blir denna platsen på jorden så mycket lättare även om man har det jobbigt.

Jag är så tacksam över min 21 år i detta liv! <3 Och ser fram emot vad livet mer har att ge mig.

Livet med Semester

Åh, vilka underbara dagar det har varit hittills på denna veckan och min semester. Jag kände verkligen att jag kom ner i varv under helgen så på måndagen kände jag mig redan avkopplad. Om ni läste mitt inlägg om mina sommarplaner och om min semester vet ni att jag egentligen skulle jobbat i måndags och börjat min semester som i tisdags. Jag är så glad att jag tog ledigt i måndags också, det hade känts väldigt konstigt annars och jag tror inte att jag hade kommit ner lika mycket i varv om jag hade jobbat som i måndags.
Iallafall, eftersom att jag egentligen då skulle ha jobbat i måndags så skulle hemtjänsten komma som vanligt 06:45. Jag hade kunnat avboka den väldigt enkelt men jag kände att jag ville upp och fånga dagen, hahaha! Även om jag inte hade något planerat och att gå upp 06:20 på en ledig oplanerad dag känns för tidigt, så kände jag ändå för det konstigt nog, men jag gillar den här känslan av att dagen känns extra lång.

Som sagt så hade jag inget planerat i måndags, inte resten av veckan heller för den delen, vilket var en otroligt härlig känsla. När jag hade fått i mig lite frukost och hemtjänsten hade gått var klockan bara 07:30. Jag låg en stund och tittade på Nyhetsmorgon, väldigt skönt att bara va kände jag. Vädret var sisådär ute till en börja men sen blev det jättesoligt och varmt så då åkte bikinin på också satte jag mig i solstolen, det var väldigt härligt. Jag trodde inte att det skulle bli bikiniväder i måndags så det var en glad överraskning. Resten av dagen chillade jag bara, lagade mat med hemtjänsten mitt på dagen och bara njöt av min första semesterdag. Det blev även bara varmare och varmare ju längre dagen gick så det kändes verkligen som man var utomlands. På kvällen började det att regna, men det var bara mysigt för då kröp jag ner i sängen och tittade på Lotta på Liseberg medans regnet smattrade utanför! :-)

I tisdags vaknade jag av mig själv vid niotiden, alldeles lagom tycker jag, inte för sent och inte för tidigt. I tisdags var det en regnig dag, men det är härligt med sommarregn, det doftar så gott och är så fräscht när det regnar. Det var ju fortfarande varmt så jag hade vidöppen altandörr dagen lång för att få in den här friska somriga luften. Dagen ägnade jag åt att rensa i mina lådor i min rumsavdelare. Jag har tänkt länge att det behövs, men aldrig orkat ta tag i det eftersom att det inte är något som syns utåt, haha. Därför tänkte jag att jag kan göra det om det blir någon regnig dag på semestern. Så tisdagen blev perfekt till det.
Det var mycket skit som låg i de lådorna så det var skönt att bli av med det men framför allt att se vad jag har, rensa upp och organisera, jag älskar ju sånt. Så kaos blev till ordning och reda, så nu känns det lugnt i själen! :-) Jag gjorde även en kontorslåda enbart för kontorsgrejer vilket känns skönt för då har jag alla mina kontorsgrejer på ett och samma ställe.
När jag var klar spenderade jag faktiskt hela eftermiddagen framför TV:n, det var verkligen behövligt med en sån eftermiddag. Man behöver det ibland.

Igår, onsdags, hade jag planerat en dag på stranden för det skulle bli fint väder. Som ni vet har jag sett fram emot att åka ner till stranden och hänga där på min semester själv och igår blev det äntligen av. Det är lite mäck när jag ska till stranden själv då jag måste packa kylväskan själv med mat och dricka, packa strandväskan, ta med mig brassestolen själv och inte minst sagt smörja in mig själv, att smörja in mig själv tar mycket tid och framför allt på krafterna, men det är det värt när man sedan får njuta av en dag på stranden.
Färdtjänsten körde mig ända ner och packade på mig en tung kylbag, strandväskan i ena handen och brassestolen på andra, jag fattar ärligt talat inte hur det gick till, men det gick, jag kom ner till stranden! :-)

Det var ett äldre par där som var där i söndags med när jag, mamma och Eliot var där, vi pratade inte med varandra då. Men hon kände igen mig igår när jag kom där och gick med min packning och allt, och dessutom i foppatofflor, hahaha! Så frågade hon mig om jag ville ha hjälp, så gulligt, så hon hjälpte mig dit jag skulle sitta och hjälpte mig av med allt, jag satt ganska nära de. Sen när hon hade gått så skulle jag sätta upp brassestolen och när jag satte mig där i så föll den ihop, hahaha, så jag låg ju dubbelvikt, tänk er den synen! :D Så då var det äldre paret där på en sekund och försökte dra upp mig, hahaha, och sen hjälpte de mig att köra ner stolen i sanden lite så den skulle sitta ordentligt och då gick det mycket bättre. Hon damen var jättegullig, hon sa flera gånger ”säg bara till om du behöver hjälp”.

När jag väl var på plats och allt var i sin ordning kunde jag äntligen bara slappna av och bara vara.
Jag ringde Elliot, för han är hemma själv nu för tiden då han inte vill gå på fritids, så då pratade vi om i tisdags att jag skulle ringa honom när jag kom till stranden så kanske han skulle komma ner. Jag tänkte att det kommer han förmodligen inte göra eftersom att han är upptagen med att spela fotboll men senare skickade han ett sms till mig och sa att han kommer ner efter att han ätit lunch, jag blev jätteglad och dessutom hade han stavat sms:et helst korrekt! :-) Stora killen!
Det var så himla skönt att bara vara där, jag njöt av friden, jag solade och läste mycket bok, precis som det ska vara. Jag älskar att läsa på stranden, förutsatt att det inte är mycket ljud för då kan jag inte koncentrera mig.

Efter en stund kom Elliot ner och det var verkligen en mysig stund vi hade. Han satte sig bredvid mig också ritade och lekte han i sanden. Jag fick gissa vad han ritade och gjorde, det var supermysigt och länge satt vi där. Jag trodde aldrig att han skulle roa sig med det så länge, men det gjorde han. Han hade även med sig någon chokladgrej som han tydligen hade gjort själv med MM´s i, jag blev jätteförvånad, haha, men glad och lite stolt faktiskt, så den åt vi upp. Efter en bra stund i sanden gick vi ner och doppade fötterna och Elliot kastade sten i vattnet och jag stod i vattenbrynet och tittade på, det var en väldigt rolig stund.
Sen skulle han leka med en kompis så efter lite tork av fötterna så gick han hem. Det var verkligen supermysig att han kom och en hel timme stannade han! Magisk stund bara vi två!

Jag hade lunch med mig så sen blev det lite lunch för min del. Inte det lättaste att äta lunch på stranden och dessutom själv, men jag löste det och det är jag så glad för.
Sen kom faktiskt mamma ner och kramade på mig lite :), hon jobbar men hon hade ett ärende i närheten av stranden så då kom hon ner en kort stund, det var mysigt.
Hon äldre damen jämte mig pratade då lite med oss och sa att om jag ville kunde hon hjälpa mig att doppa mig när mamma hade gått. För jag sa nämligen till mamma att jag vågar inte bada när jag är själv vilket är tråkigt då det är skönt att svalka av sig när det är så varmt. Så när mamma hade gått följde hon äldre damen med mig ut i vattnet så jag fick doppa mig, så himla gulligt av henne och det var faktiskt riktigt skönt i vattnet.
Sen när vi kom upp gick jag åt mitt håll och fortsatte att sola och läsa en bra och härlig stund.
När min taxi skulle komma skulle de också åka hemåt så då hjälpte hon mig upp med mina väskor och saker dit jag skulle vänta på taxin och vi pratade och hade jättetrevligt. De var verkligen supergulliga, jag blir alldeles varm i kroppen av sånna människor! <3

Det var en helt underbar och ljuvlig dag på stranden och jag är så glad att jag fick den dagen. Det var absolut värt allt kämpande på morgonen! :-) Jag var där typ i fem timmar så det var så gött.

När jag kom hem satte jag mig ute i den varma skuggan på min terass och fortsatte att njuta av sommareftermiddagen. Nu när jag skriver detta sitter jag fortfarande ute i den ljuvliga sommarkvällen och är nyduschad, helt underbart!

Tacksam för denna dag och av denna veckan hittills! <3
Det är så underbart att bara vara ledig och göra vad f-n man vill! :-) Det har jag verkligen behövt efter ett par trötta veckor. Mycket återhämtning! Och det bästa är att veckan inte är slut än…. :-)

Hoppas att ni har en fin vecka!

Storstädning & Stranddag

På midsommar föreslog Kevin något helt fantastiskt (hahaha) nämligen att han skulle storstäda hemma hos mig, alltså då menar jag verkligen STORstädning, med kök och allt. Jag blev såhär nämen det behöver du inte om du inte vill och bla bla för jag tyckte synd om honom, haha. Men Kevin gillar sånt, han älskar att städa hos andra. Så jag blev så glad när vi bestämde det och att han faktiskt ville hjälpa mig. Dessutom behövs det veterligen, framför allt köket, då hemtjänsten bara tar ytligt vart tredje vecka. De tar inte ens köket! Så jag vill få hjälp med grövre städningar som Kevins städning! :-)

Jag har ju stengolv på min terass vilket inte är så mysigt eller skönt att gå på så Kevin tipsade mig om att köpa en utomhusmatta. Vi tittade lite på utomhusmattor på midsommar och bestämde att vi kunde ta en sväng till Rusta också. Han skulle jobba som i lördags så vi bestämde att jag skulle ta taxi till CityGross och möta upp honom när han hade slutat.

Det var smidigt att ta taxin vid tre tiden i lördags eftermiddag också åkte vi tillsammans till Rusta. Jag hittade en jättefräsch ljusgrå utomhusmatta. Väl hemma började Kevin med att flytta mina utemöbler och lägga dit mattan. Åh herregud vad bra det blev, jag var lite skeptisk till att börja med men när jag väl såg den på plats så ångrade jag att jag inte hade köpt någon tidigare. Den är jätteskön att gå på, mycket bättre än stengolvet, men framför allt så ser och blev det mycket mysigare. Jag köpte även lampor som vi satte fast i balkongräcket, det blev också så mysigt.

Sen började han med städningen. Först slängde han in mina lakan och påslakan i tvätten och hängde ut mitt täcke, det är det bästa som finns!

Sen började han dra fram dammsugare och alla städgrejer som hade hade med sig. Han började först med köket, tog bort alla grejer, skrubbade bänken, diskhorn och till och med kaklet. Till och med alla skåpluckor och ugnen. Det blev verkligen så fräscht, nu vill jag knappt röra mitt kök för så fint har det aldrig varit. Sen städade han ur min kyl till och med och organiserade, jag satt bara vid köksbordet och log för jag kände mig så nöjd och tacksam! Det blev så fint och strukturerat i kylen!

Storstädningen gick vidare till badrummet. Det som främst behövdes där var absolut mina duschväggar för oj vad de såg bedrövliga ut. Kevin stod och skrubbade duschen och duschväggarna medans jag satt i min duschstol och snackade för fullt, haha. Sen tog han toaletten och så. Åh herregud jag fick på riktigt ett nytt badrum! Nu ser jag in i duschen, det gjorde jag typ inte innan, duschväggarna är som nya och glasklara, helt underbart!
Sen blev det damsugning och våttorkning av golv. Kevins städmedel doftade verkligen så gott, han hade även ett sprej som man kan spreja överallt och på textilier, gud det måste jag köpa! Det sista bäddade han rent i min säng också. När han var klar var min lägenhet verkligen som ny, så fräsch och fin och framför allt doftade det ljuvligt överallt. Jag kände sån lycka och en enorm tacksamhet! Mitt hem var helt underbart tack vare Kevin och så nice att börja min semester med en rejäl städning. Jag njuter verkligen av ett fint hem!

Sen var Kevin helt slut och det förstår jag verkligen så då satte vi oss ute och jag bjöd honom på sushi som vi beställde hem, som tack för hjälpen, fast det var det minsta jag kunde göra.

Ja, vilket fint hem jag fick och jag njuter av varje dag nu och är så tacksam, det var så snällt av Kevin. Det var också så kul att hänga med honom två dagar i rad, det händer inte ofta nu för tiden.

I söndags blev det äntligen en stranddag för min del. Jag tog färdtjänsten ner med min nya brassestol och min kylväska och en liten strandväska som jag packat. Det var stort för mig att kunna åka ner själv och hänga på stranden. Jag hade till och med mig lunch! Men det blev inte så mycket egentid, knappt 20 minuter senare kom mamma och Elliot ner och joinade mig, men det var mysigt det med. Det blev även årets första dopp, till och med flera dopp, det var så härligt. Det blev nästan en heldag på stranden, underbart! Det bästa av allt var att det bara var söndag. Jag är ju alltid ledig fredagar oavsett midsommar eller inte men även om jag typ har vant mig vid mina lediga fredagar nu, kändes helgen verkligen jättelång. Det var nog för att jag hade gjort så mycket och på söndagen hade jag en hel vecka ledig framför mig, det var verkligen en toppen känsla!

En underbar start på semestern helt enkelt!

Harmonisk Midsommar

Semester, äntligen! Fast som ni lästes börjar jag bara med en vecka till och börja med, men ändå, jag har SEMESTER! Det var sååå skönt i torsdags när jag kom hem och hade först en härlig midsommarhelg framför mig och sen en hel oplanerad vecka ledig. Dessutom slutade vi ju 12 i torsdags.
I fredags, på midsommarafton skulle Kevin komma till mig. Vi firade midsommar tillsammans förra året fast hemma hos honom så det skulle bli mysigt att han skulle komma till mig detta året.
Han skulle inte komma förrän vid 17-tiden så jag hade en väldigt lugn och härlig dag. Ofta på midsommar och andra högtider flänger man runt hela dagen känns det som, antingen ska man åka långt eller så börjar midsommarfirandet redan vid lunchtid. Så det var så skönt att bara va. Jag skulle fixa efterrätten och drickat och Kevin maten så jag åkte till Coop under dagen och handlade dricka och snacks, även brieost, kex och parmaskinka som jag tänkte ha som lite tilltugg senare, det är enkelt men så himla gott.

Det var även fint väder så jag såg fram emot en mysig kväll ute på min terass i mina sköna soffor. Även om jag inte har någon kvällssol så är det jättebehagligt att sitta här på kvällarna, förutsatt att det har varit en varm dag då.
När Kevin kom hade han med sig midsommarmat och jag hade dukat ute på terassen. Han hade även med sig fina blommor till mig, det var snällt av honom. Jag hade köpt hur mycket dricka som helst, så törstiga lärde vi nog inte bli, haha. Han började med att sätta på potatisen och sen var det bara att vänta. Han hade inte köpt så mycket vilket var bra då man blir så himla mätt på sån mat tycker jag. Förra året hade han fixat hur mycket som helst, det var supergulligt och väldigt gott men man blev ju proppmätt. I år blev det färskpotatis, gräddfil, tre sorters sil och lax, det var helt perfekt och alldeles lagom.

Till efterrätt hade jag gjort nutellacheesecake. Det var en personal på Storås som gjorde den ett par gånger, så jag fick receptet av henne. Den är så fruktansvärt god så den ville jag bjuda på. Jag gjorde den på torsdagen med hemtjänsten, men det är bara bra då den ska stå och stelna till antingen i kylen eller i frysen. Jag vill också kunna bjuda på godsaker som jag har gjort själv så jag blev så glad när jag kom på den idén. Den är väldigt enkel också så det är så bra. Jag hade köpt färska blåbär och hallon att ha på också, det är så gott. Jag tänkte inte ha jordgubbar men det var ju ändå midsommar och man måste faktiskt äta jordgubbar på midsommar så jag köpte ett litet paket. Kevin tyckte också att den var svingod så det var ju bra! :-)

Vi satt bara ute under varsin filt resten av kvällen, tända ljus, pratade och lyssnade på musik, det var väldigt mysigt. Lite senare var vi sugna på brieost, så då blev det kex, brieost och parmaskinka, så gott!
Kevin åkte väll hem vid typ halv elva, underbart att man kan sitta ute så länge nu.

Enkel och lugn midsommar men så mysig, det behöver inte vara så komplicerat och många, det räcker med två och att man har roligt tillsammans! :-)

Vad gjorde ni på midsommar?

Semester & Semesterplaner

Nu snart är det semestertider och även jag ska ha semester i år. Förra året hade jag ingen semester då jag började på Erikshjälpen nästan direkt efter studenten. Jag fick vara ledig i två veckor ish efter studenten men jag ser det egentligen inte som någon semester. Men i år ska jag ha riktig semester, min första riktiga betalda semester! Det är ändå lite stort!
Visst att jag saknar det här långa härliga sommarlovet men faktiskt så trodde jag att jag skulle sakna det mer än vad jag gör. Jag tror att jag är så inne i mitt vuxenliv och på att jobba så jag har inte tänkt på vad jag hade innan, vilket jag ser som positivt! :-)

Jag jobbade som sagt hela sommaren förra året så nu ska det bli väldigt skönt med semester. Jag har fyra veckor som normalt, men jag har delat upp de lite. Så först har jag en vecka och sedan tre veckor senare i juli, början på augusti. Min första vecka börjar faktisk redan på torsdag, imorgon alltså, eller rättare sagt på måndag om man ska vara petig. Men jag ska fira in min semester imorgon! :-) Åh, jag längtar verkligen, även fast det bara är en vecka till en början så ska det bli så skönt, det blir liksom som en liten försmak på den långa semestern.

Nästa söndag den 2 juli fyller jag år, så jag har även tagit ledigt på måndagen den 3:de, det kanske låter konstigt men jag vill inte ha söndagsångest på min födelsedag, hahaha. Sen börjar jag jobba på tisdagen den 4:de igen. Sen är jag ju ledig på fredagar så den veckan blir det bara tre dagar, vilket också blir skönt. Sen jobbar jag ungefär en och en halv vecka till och sen påbörjar jag resten av min semester. Jag har en väldigt komplicerad semester i år, jag vet ärligt talat inte varför jag har krånglat till det för mig själv, men det har jag….

Det var nämligen så att förra sommaren hade min handledare på jobbet tagit semester på en onsdag också kom han tillbaka på en onsdag, och det lät så himla smart och gött att ta mitt i veckan tyckte jag. För då har man bara onsdag, torsdag och fredag kvar sen på den veckan när man börjar jobba igen, liten mjukstart efter semestern. Så det tänkte jag att det ska jag göra som detta året.
Jag är då ledig sammanhängande från den 19 juli till den 9 augusti. Jag ville ta så att jag är lite ledig i augusti också.

Det var bara det att jag tog onsdagen som en semesterdag så det betyder alltså att jag går på semester tisdagen den 18 juli (alltså jag jobbar den 18:de) och sen börjar jag jobba igen den 10:de augusti, på torsdagen. Jag tänkte nämligen jobba på onsdagen, så jag har ju semestern den onsdagen då jag tänkte börja jobba, alltså den 9 augusti, hahaha så det blev lite rörigt som ni hör. Sen kom jag på att jag är ju ledig på fredagar så det blir bara en dag den veckan, hahaha, snacka om en riktig mjukstart. Jag hade tänk mig en mjukstart, men kanske inte sån mjukstart! :-) Men det blir bra det med, det blir skönt iallafall.

Det låter rörigt jag vet men jag är glad över att jag får min semester. Först en vecka och sen jobba typ i två och en halv och sen tre veckor semester, det ska bli otroligt skönt.
Men nästa år ska jag inte krångla till det för mig så mycket! :-)

Så vad ska jag göra på min semester då?
Jag har faktiskt ingenting planerat. Eller jo, några dagar ska jag vara med mamma för hon har hyrt en stuga på Ökerö i tre veckor i sommar, så där ska jag hänga några dagar iallafall, annars ingen aning faktiskt. Sen ska jag nog umgås lite med pappa och familjen också, men där vet jag inte riktigt vad det blir, vi får se helt enkelt. Sommaren blir så annorlunda i år eftersom att det är första året som jag har en jobbsemester men framför allt första året som jag bor själv, första sommaren då jag är i mitt vuxenliv om ni förstår vad jag menar.

När man bodde hemma, ja egentligen sen förra sommaren och så länge jag har levt har man alltid bara hängt på familjen och hängt med på resor, stugveckor, campingveckor, utflykter, äventyr med mera, ja ni förstår säker vad jag menar. Och nu helt plötsligt behöver man planera sin egen semester. Mamma frågade mig typ i mars, april om jag hade något planerat på min semester och jag blev typ chokad, för jag hade inte funderat på att jag faktiskt har semester i år, ”själv” dessutom, hahaha!

Det som jag hoppas ska hända i sommar är att vi ska ha släktträff i Ornunga hos mina släktingar i deras sommarstuga. Vi brukar träffas där varje sommar, men förra året blev det inget så jag hoppas verkligen att vi kan träffas där i år för det är så mysigt! Sen hoppas jag på en sväng till Liseberg också! :-) Men framför allt mycket vila och återhämtning men såklart så hoppas jag på mycket roligt också!

Men nästa vecka ska bli sån go vecka, varken mamma, pappa eller Jenny har semester så det ska bli en Alice vecka där hon bara är och gör vad hon vill och känner för från dag till dag. Extra skönt ska det bli imorgon och gå hem och känna att jag har en hel veckas semester framför mig med ingeting planerat. Dessutom slutar vi klockan 12 imorgon så det blir en kort dag, vilket är skönt.

Det ända som jag har planerat på min första semestervecka är att jag ska på massage på torsdag, det var faktiskt längesedan nu så det ser jag fram emot. Sen ska jag passa Lancelot och Hamilton en stund på fredagen på eftermiddagen. Annars är veckan helt upp till mig, vilket ska bli så härligt. Jag hoppas verkligen på en stranddag någon utav dagarna, ni vet ju att jag längtar till en dag på stranden helt själv! :-) Det som jag ser mest fram emot är framför allt inga måsten.

Nästa söndag, den 2 juli, fyller jag som sagt år, jag fyller 21. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra, vi får se vad det blir.
Men först och främst kommer det ju en midsommar, på fredag, och då ska Kevin och jag fira ihop. Vi firade ihop förra året också och då var vi hemma hos honom, men i år ska vi vara hos mig, det blir mysigt.

När har ni semester? Har ni några planer?

Jag passar på redan nu (när vi ändå pratar om semestrar) att önska er en riktig härlig och fin semester och sommar!

Sommartider

Nu har äntligen sommaren kommit, det är så varmt och underbart ute hela dagarna. Man önskar att man inte satt inne på ett kontor när det är så fint väder, men man måste ju jobba. Men då är det bra att man slutar halv två så man kommer hem hyfsat tidigt iallafall. Dock har jag ingen kvällssol på min altan, vilket jag kan sakna ibland. Men nu är det ju ändå jättevarmt i skuggan så det hade nog blivit för varmt med kvällssol, det är så jag får tänka på när jag saknar den! :-) Det är så varmt ändå så jag sitter där ända tills jag ska gå och lägga mig nu, det är verkligen underbart.

Jag hade ju tänkt åka ner till stranden i fredags när jag var ledigt för det skulle bli jättefint väder stod det i veckan, men ju närmare fredagen kom desto mer visade prognosen moln, fast ändå varmt. När jag vaknade i fredags var det mest moln, det var ju varmt men man vill ju ha sol om man ska ligga på stranden va, så det blev ingen strand i fredags tyvärr. Jag hade sett fram emot det hela veckan, en dag på stranden själv. Men på lördagen, som igår såg det rätt fint ut så då tänkte jag att då kanske jag får ha en dag på stranden. Men sen såg jag att det skulle bara bli sol på morgonen och sen molnigt, så det blev inget strandhäng igår heller. Sommaren har ju precis bara börjat, så det kommer förhoppningsvis fler varma soliga dagar då jag kan åka ner till stranden.

Så istället roade jag mig med att städa och fixa lite här hemma i fredags, för det var lite stökigt, tyckte jag. Det blev så fint och då kände jag att jag kunde slappna av. Men jag blev helt slut när jag hade småstädat lite så då la jag mig däckad på altanen och gjorde typ ingenting resten av dagen. Det var jätteskönt att bara ligga där i värmen och inte behöva göra ett skit. Men det var lite halvsegt att jag blev så trött bara av att städa lite.

På kvällen skulle faktiskt min granne komma till mig. Vi har stött på varandra rätt mycket i trapphuset och så, och vi har alltid småpratat lite osv men det har liksom aldrig varit så att vi har umgåtts på det sättet. Men hon föreslog en dag att vi kunde träffas någon kväll och dricka vin ihop! :-) Jag blev jätteglad och sa att det måste vi göra. Ofta när man säger så så rinner det ut i sanden tyvärr, hon har man, en bebis och en annan son som bor varannan vecka och jag har mitt liv, ni vet hur det är. Men jag tänkte, nu ska jag inte låta detta rinna ut i sanden så jag frågade henne i måndags om hon ville komma till mig som i fredags och det ville hon, så jag blev jätteglad. Jag hade bubbel hemma också skulle hon ta med sig lite snacks.

Hon kom till mig i fredags vid halv åtta tiden också poppade vi upp cavan och satte oss på min altan och tjatade! :-) Som sagt så har vi typ bara småpratat i entrén lite lätt, så vi känner knappt varandra men det kändes inte som det för det kändes typ som vi kände varandra och det kändes så lätt. Vi skrattade, pratade och hade det jättemysigt med lite musik i bakgrunden, det var verkligen en härlig sommarkväll.

Lite senare skulle hennes kompis komma och hämta henne för de skulle till stan, men när hennes kompis kom joinade hon oss en stund och satt och snackade, jag har aldrig träffat henne men det var jättetrevligt. Jag är inte den som tycker att det är jobbigt med nya människor, snarare tvärtom, så jag bara ”kom in, kom in” när min granne frågade om det var okej! :-) Så vi tre satt och pratade en stund till innan de stack vidare. Det var verkligen en rolig och mysig kväll. När de hade gått var klockan väll runt tio men jag var inte så sugen på att gå och lägga mig för det var en sån underbar sommarkväll så jag satte mig under filten i mina soffor på altanen, lyssnade på musik och bara njöt av kvällen och att det bara var fredag, ja det var verkligen en kväll i min smak, hela kvällen! Jag hoppas på många fler sådana kvällar i sommar.

Det är sånna kvällar som också är återhämtning för mig. Återhämtning är absolut att man vilar och bara är men återhämtning för mig är också att man gör roliga och trevliga saker, sånt som ger en energi. Det finns två typer av återhämtning, och de båda är lika viktiga tycker jag.

Njut av resten av helgen, det ska jag göra! <3