Resan till Danmark

Nu är vi framme i Danmark. Min dag började 05:00, jag tog på mig kläderna bara också hoppade vi in i bilen och körde till Varberg där vi hoppade på båten till Danmark. Det var jättestökigt på båten, mycket barnfamiljer. Men som tur var hade vi bokat bord på restaurangen, där vi åt en jättegod frukostbuffé. Det var väldigt lugnt och skönt där, vi satt precis vid ett fönster så vi kunde se havet. Vi satt där och chillade ända tills vi skulle ta bilen över till Danmark helt enkelt. När vi var ute ur båten åkte vi in till Eveltoft och åt lite lunch, jag åt en grekisk sallad. Eveltoft hade också mysiga gränder, så det påminde lite om Ystad och Visby.

Efter lunchen åkte vi och handlade lite mat. Sen åkte vi till stugan som ligger jättenära havet. Vi fick inte nycklarna förrän fyra ungefär så det har varit en lång dag. Vi har trädgård, inte så stor och fin som det såg ut att vara på bilderna på nätet, men det är kul att sparka fotboll där. Stugan är jättemysig, vi har ett uterum till och med. Mitt rum är jättemysigt, jag har till och med en egen altandörr, fast den leder till en jättetråkig baksida. Men man får gå igenom toaletten, så det är lite konstigt. Vi har köksbord, ett litet smalt kök, toalett och ett vardagsrum med tv och soffa. Här kan vi nog bo i en vecka. Idag åt vi grillat i vårt uterum. Imorgon skulle det regna och åska, men jag hoppas verkligen jag kommer att få användning av mina sommarkläder, och att vi får ligga på stranden minst en dag iallafall, den stranden är så fin och vi som har så nära. Jag är glad bara vi får en dag där. Jag tror det skulle bli lite bättre väder i veckan, håll tummarna!

Hoppas ni har en bra semester vad ni än gör, ni får jättegärna skriva i kommentarerna vad ni gör och har för planer, om ni vill, det vore roligt att läsa! :)

Första middagen i stugan

Vår stuga

Mitt mysiga rum

Helbild på stugan

Mys

Selfie på båten! :)

Snart Danmark!

Nu drar vi på semester! :D