Sveriges huvudstad Stockholm.

Gamla stan

Slänggungan fast 100 gånger värre..:-)

Bank bank

Vi var vid kungs huset, det var coolt när soldatens gick ibland.

Från kungens balkong,  tror jag...

Från kungens balkong, tror jag…

Vi gick in på Petson och Findus huset.

Slänggungan var längst ut vid kanten framför vattnet.

På Gondolen förrätt, men jag tog ingen förrätt.

Today

Gondolen

slänggungan

Gröna lund pussar

Grönan grodorna

också på Gröna lund

Båten över till gamla stan

ABBAkungslott måssar Slottet

Nu har vi varit i  Stockholm och det ha varit fantastiskt mysigt, vi kan börja från början. När vi körde in i Stockholm så var det jättecoolt att se allt. Pappa parkerade bilen och sen checkade vi in på vårt hotell och snyggade till oss lite för vi gick och käkade middag på en resturang som hette Ulla Vinblad, vi satt ute. Jag såg en jättegod biffköttbit och kantareller av något slag, också frågade jag om den fanns i barnpotion för de sa att den var jättestor, också sa de nej, plan B Alice säger ”jag tar den ändå”. Så jag fick in en jättestor potion men jag åt upp en 3 del, och sen en crème brule på det. Sen gick vi en promenad efter maten det var mysigt. Sen sov vi gott på vårt hotell. Hotellfrukost är ingen ledsen för nästa dag efter en go sömn. Sen gick vi på Gröna lund precis jämte. Det var roligt och i början gick vi till ett bankljul som man skulle banka in bollar i ens hunds mun. Hon var jättetrevlig alla var trevliga där så jag fick en nummerlapp med hennes namn också hennes spel kompis som vi  gick till också fick man en överraskning, vi gick till många, så jag fick massor av överraskningar. Sedan åkte vi lite och tittade lite. Sen gick vi upp och gjorde oss i ordning och tog färjan över till gamla stan och gick där innan vi gick på en restaurang som jag hade hittat Gondolen. Sen åkte vi med färjan tillbaka. Idag åt vi hotellfrukost. Vi åkte nästan direkt, sen åkte vi oplanerat till Gränna och jag bjöd värdens bästa pappa som fyller år idag på lunch också köpte polkagrisar och såg när de gjorde det. Bra slut på den här härliga semestern.

Bookmark the permalink.

2 Responses to Sveriges huvudstad Stockholm.

1. Pappa says:

Tack för en god födelsedagslunch idag och för hela den supermysiga helgen vi hade i Stockholm! Underbart! Du är världens bästa dotter, ingen tvekan om det! Puss! /Pappa

2. Ia says:

Vilken underbar resa i vår vackra huvudstad