Goa dagar i Halmstad

Det var lite tomt i torsdags när jag vaknade i stugan och jag visste att Elliot och mamma inte var kvar i Halmstad, men jag såg fram emot ännu en dag med pappa, Jenny och killarna på stranden. Hela dagen i torsdags låg vi på stranden och njöt. Vi gick till en kiosk som låg lite längre bort på stranden och köpte god glass på eftermiddagen. Vi åt även jättegoda varmamackor till lunch. Vi brukade äta lunch ganska sent så eftermiddagen, så efter lunchen satt vi bara och chillade i skuggan vid stugan, det behövde vi när det var så varmt. Sen vid ungefär fyra tiden gick vi ner och chilade och badade lite till innan vi gick upp till stugan för dagen, det kallar jag semester! På kvällen efter lite dusch och så gick vi till resturang Japan och tog varsin kebabtallrik, det var mumsigt.
Sen spå kvällen när barnen hade somnat satte vi oss på balkongen och åt ostbricka med kex och oliver, det var jättemysigt. När knotten kom gick vi ner och spelade yatzy.

Fredagen såg ut som torsdagen typ, vi badade och solade, åt en jättefräsch tonfisksallad till lunch. Hade det gött helt enkelt.

På eftermiddag åkte jag och Jenny själva till köpcentrumet Hallarna för vi skulle handla lite mat men först tittade vi lite i affärer. Det var rätt skönt att komma in i svalkan när det var över 30 grader ute. Det var nysigr att få lite egentid med Jenny också. Vi var borta i nästan två timmar. När vi kom hem slängde vi oss i havet, det var härligt.

På kvällen efter att vi hade ätit och gått en kvällspromenad tog jag, Jenny och killarna ett kvällsdopp i mörkret, det var underbart. Klockan var runt tio på kvällen! :O

I lördags var det jätteblåsigt ute så vi fick sitta inne och äta frukost. Farfar, Carin och Leo skulle komma på besök vid lunchtid. Jag, pappa och killarna gick ner till stranden en kort stund innan de kom. När de kom gick vi en kort stugvisning! :-) Sen köpte vi pizzor som vi delade på på altanen.

Sen tog vi kaffe och kakan, den jag och Jenny hade köpt i Hallarna. Den var supergod. Efter fikat gick vi till stranden, killarna badade och vi andra var med och kastade boll i vattnet. Sen åkte de hem och vi chillade resten av eftermiddagen i stugan. Till middag blev det jättegoda biffar med potatis, stekt lök och brunsås.

Jag fick en födelsedags present av farfar och Carin när de kom. De hade köpt en duschtvål och en bodylotion till mig. Jag fick också en jätteskön och lyxig morgonrock som jag bara längtar efter att gosa in mig i på Storås efter en go dusch. :) Det var snällt av de.

I söndags var det dax att åka hem. Jenny städade stugan medans jag, pappa och kilarna åkte till ett jättemysigt ställe mitt ute bland åkrar och åt sån god glass, riktig lyxglass. Det var hemma gjord glass (Kan låta taskigt att lämna Jenny med städningen, men jag lovar hon vill inte ha oss springandes där. Jag erbjöd mig faktisk att hjälpa till, men hon ville inte ha mig där…haha! :))

Sen åkte vi två timmar i bilen hem, det var skönt att komma hem efter en underbar vecka i Halmstad.

Pappa och Jenny har hyrt stugan två veckor nästa år igen, så det blir fantastiskt härligt!

Kvällsdopp! <3
Myyys! <3
Sista kvällen!
Glass i stora lass innan hemfärd