Min vecka i Halmstad

I söndags kom jag hem från Halmstad där jag, pappa, Jenny och pojkarna varit i en vecka. Jag skulle egentligen åka dit med pappa och gänget på söndagen förra veckan, men eftersom att det blev ändrade planer så skulle jag åka tåg ner på måndagen istället, en dag senare. .Jag som älskar att åka tåg blev ju glad. Så mamma, Marko och Elliot skjutsade ner mig till Göteborg. Tyvärr så ersattes tåget med buss, det tyckte jag var väldigt tråkigt, plus att jag känner mig otryggare på en buss än på ett tåg. Men som tur var satt det en gullig ung tjej bredvid mig som skulle hjälpa mig ner och ut med min väska när vi kom fram till Halmstad. Grejen var den att när vi kom till Falkenberg fick vi hoppa på ett tåg istället (det visste de inte först). Men tjejen var jättegullig och rullade min väska och höll i mig när vi gick och hjälpte mig i tåget, tur att jag hade henne. Det blev ett litet äventyr, så det tog ju lite längre tid en planerat till Halmstad, men till slut kom jag fram.

Pappa mötte upp mig vid tåget och jag tackade den gulliga tjejen för hjälpen och sen åkte vi till stugan där Jenny och killarna var. Det var en fin stuga med altan och en liten trädgård med tvättlina och till och med en utedusch. Inne så var det först ett litet uterum med en liten bäddsoffa, sen kom man in i köket där det även fanns en större bäddsoffa som jag sov i. Sen var det en jättefräsch toalett med dusch och allt. När man gick upp för trappan (som absolut inte var CP anpassad) så var det ett litet loft som pappa, Jenny och grabbarna sov på (så jag fick sova själv på nedervåningen :)). Sen kom ju det bästa, balkongen med mysiga soffor, fåtöljer och utsikt över havet och östra stranden…I love!  Så det var vår stuga! Det låg massor utav sånna små mysiga stugor runt om, som en camping kan man säga fast stugor. Efter att jag ätit lite tog vi alla ett dopp i havet, så härligt. Fast man fick gå ända till Danmark för att doppa sig, det var så långrunnt, jag behövde ens inte mina simpuffar på hela veckan! Men det var perfekt för kidsen. Man orkade ju inte att gå så långt så man la sig i havet på rygg ändå och låg och guppa, men det var härligt det med! :) Vi badade varje dag i havet.

På kvällen duschade jag och sen satt vi ute och åt god middag tillsammans. Sen på kvällen satt jag, pappa och Jenny där uppe och hade det gott och tittade ut över havet. Där satt vi varje kväll och tog något gott att dricka innan vi skulle gå och lägga oss.

Vår fina stuga

Första middagen i stugan för mig.