Hemresa

Nu har vi kommit hem, vi åkte ganska tidigt imorse efter att vi plockade lite i stugan och sen satt jag i köks soffan vid bordet medans mamma städade, så nu är stugan ren och fin, till nästa som ska bo där. Det är det ända vi har gjort idag. Jag lägger ut mer ikväll. KRAM! :)

Kvällspromenad till stranden

Igår efter resturang besöket och efter att vi hade chillat på våran ”altan” utanför stugan lite hemma, så tog jag och mamma en kvällspromenad ner till stranden, som vi gjorde första kvällen, det var mysigt tyckte vi. Sen gick vi ner från stranden och då gick vi lite för långt så vi hamnade på en annan stugby område jämte oss, som vi aldrig hade varit på, det gjorde vi inte första kvällen som tur var, (då gick vi rätt, som tur var) men sen hittade vi hem. När vi kom hem så  hämtade vi grejerna och min necessär för vi skulle gå och göra iordning oss och borsta tänderna inför kvällen, tillsammans (som vi har gjort varje kväll tillsammans). För det skulle bli jobbigt att ta med sig och bära på necessärerna, handdukar och grejerna (den) när vi tog våran kvällspromenad ner till stranden, det var nog tur att vi inte tänkte på det, för att det skulle bli jobbigt att bära på de på våran kvällspromenad tror jag, så vi tog de efteråt när vi kom hem, så hämtade vi necessärerna, handdukar och grejerna, vi hade inte ens en tanke på att ta med de när vi skulle gå eller när vi gick. :)

 Allt i detta inlägget gjorde jag med mamma! :)

Ps. I min video som kommer här snart efter ett inlägg till, så berättar jag vad jag menar med ”igår efter resturang besöket” 

Skrea strand & livet här

Nu är det kväll :-). Vi gick från mormor och morfar ganska sent igår, men vi satt ute hela tiden. Jag fick Elliots matstol i mitt knä. Herregud vad varmt det är. Igår var det så varmt så vi blev helt matta, och på stranden gick det inte att vara, det var ju varm och så men, det gick inte att vara där för att det blåste så himla mycket så vi gick upp, men vi satt där en liten stund i alla fall. Men i måndag var lite svalarare men ingen blåst så det kändes ju ännu varmare än igår, men det var det ju inte, då badade jag ju också (i tisdags, igår), tur att det blåste igår, annars skulle jag ”dött” i värmen. Idag var det lite mer lagom temratur (som tur var) så vi åkte in till Falkenberg och fikade lite, och shoppade. Jag shoppade tre tröjor som jag visar sen, jättefina var de tycker jag. Det var jättemysigt. Sen åkte vi hem och senare på eftermiddagen gick jag ner till stranden med mamma långt upp i sanden och chillade i en timme oplanerat. När vi äntligen kom upp så grillade vi och åt.

Vid middagen kom mormor och morfar spontant förbi för de skulle gå och käka med några kompisar som bor här i stug ”byn”. Imorgon kommer de och fikar här med oss, det blir mysigt! I måndags badade jag, det var bra att jag gjorde det, för i tisdags blåste det så, och då blev det ju mycket mer vågor, men i måndags var det helt vindstilla och vattnet var helt stilla (inga vågor). Så jag tänkte, man får ju passa på när det är både är vindstilla i luften och i vattnet (inte några vågor), eller hur? :) Första dagen vi kom så var det så fint och jag badade i havet första dagen som vi kom hit, som sagt,  helt otroligt :). I måndags kväll när det var så varmt så satt vi ute hela kvällen förre och efter Elliot hade gått och lagt sig. Det var helt otrolig. Jag och mamma gick en kvällspromenad efter maten till stranden. Så mysigt med kvällspromenad, plus att vi gick ner till stranden, och så fint det är här på kvällen.

När vi kom tillbaka var klockan bara åtta så vi satt ute mer tills klockan ända var 22:00, OMG, så länge har vi aldrig suttit ute i sommar hemma, jo…bara en enda kväll, men…en kväll hallå… och vi hade bara linne på oss när vi satt ute här på kvällen ända till 22:00, äntligen sommarkvällar! Som vi har längtat efter dem. Och nu sitter jag ute och bloggar också. Jag lägger ut en bild här nedanför när jag och mamma har våran mysiga strandpromenad. Det var härligt att gå barfota i sanden på kvällen också, inte bara på dagen när hettan är som bäst :). Vi gick lite på stranden då, det var verkligen supermysigt.

Igår var det lite för varmt tyckte jag, tur att det inte var så idag då. Ha en bra kväll! :-)

Första kvällen

Första kvällen

Fick inte med hela stranden på kortet, tog bara en del, så mycket som jag kunde. Skrea stranden är gör lång ju! :-)

Fick inte med hela stranden på kortet, tog bara en del, så mycket som jag kunde. Skrea stranden är gör lång ju! :-)

Skrea

Nu är vi i skreastugan, vi har sovit över här in natt, jag sover på en säng brevid köks soffan längst in mot väggen bort från dörren, så mysigt och vi har en vecka framför oss. Nu kom jag precis hem från en dusch, härligt. För jag badade en gång igår när vi kom och två gånger idag, och då vill jag vara fräsch från saltvattnet, plus att jag inte duschade igår när jag hade badat, så det var skönt att duscha idag, och plus att vi ska hälsa på mormor och morfar idag. Igår kom mormor och morfar hit och tittade på stugan, för de var nyfikna. De bor inärhetet, här i Skrea. Det här blir mysigt, alltihop! Ha en trevlig kväll! :-)

Viktor & Suss

Igår kom Viktor och Suss hit och hade grillkväll med oss, de sov också över här som Thomas och Ida gjorde när de var här i veckan. Det var mysigt! Vi grillade kyckling, det var supergott!

image

image image

Konstigt väder, blött på marken men en fin solnedgång :)

Konstigt väder, blött på marken men en fin solnedgång :)

image

Mycket gott på bordet, mums! :-)

image

Min andra bror <3

Jag är så nöjd med det här fotot, jag har aldrig tagit ett så bra foto. Allt jag tar på blir bara suddigt, för att jag inte kan hålla kameran still. Första kortet jag tar på min andra bror också. Han var normal i ansiktet innan jag tog kortet, och när jag skulle ta kortet så log han jättestort, sen när jag tog bort kamran så såg han normal ut i ansiktet igen. Så jag fick de stora leendet på bild! :D