Fashion: Ta hål i öronen

Idag ska vi åka in till stan och kika lite, och jag ska ta hål i öronen, jppi :D! Det ska bli så spännande och så roligt. På smycka där mamma och Marko gav mig ett presenkort på min födelsedag i husvagnen för hål i öronen. Jag visade ju er mina presenter på min födelsedag och b.l.a var det att ta hål i öronen på Smycka. Sen efter det så ska vi käka på en thairesturang i stan, det ska bli jättemysigt! Jag lägger ut före och efter bilder på mina öron och örhängen sen, så ska ni få se! Ha en toppen dag! :)

Mitt handikap: Min positiva CP

Jag ser inte min cp-skada som något jobbigt eller något svårt eller som ett hinder, jag ser min skada som en förutsättning och något bra, nu kanske ni tänker ”va, hur kan hon göra det?” men det är inte så svårt. Det blir som man gör det till, och det är samma sak med ett handikapp. Här kommer några exempel på hur jag ser min cp som en förutsättning: Vi säger att 10 barn plus jag står i ett matled, då får jag gå emellan och ta mat före alla de andra, (Det har hänt mig i skolan flera gånger), jag kommer inte på några mer t.e.x/saker, men det är säker några saker till. Inte bara det där med skolan, utan också att man får uppleva så mycket mer grejor när man har en cp-skada, känns det som, jag kan ha fel men det känns så. T.e.x åka rullstol, göra CPU-mättningar en gång om året, få assistent, gå i ortoser och ha en cp kropp först och främst, m.m. Det där är ju inte kul, men jag ser det som en positiv sak i livet, att det blir fler utmaningar, det är så mycket extra grejer man får uppleva som sagt när man har en fysik cp-skada, tycker jag.

klipt2

Fashion: Adidas byxor

Idag var jag och mamma i knalleland. Vi skulle bara köpa ett par svarta Adidas byxor till mig. Jag hade önskat mig det i födelsedags present, också fick jag det av Sisko men de var alldeles för stora, hon köpte de på nätet. Föra gången när vi var i knalleland glömde vi kika på dem jag och mamma, vi kom på det när vi satt i bilen, men då orkade vi inte gå ur bilen och gå tillbaka, för det låg på andra sidan, idag var vi både på stor knallen och lill knallen (eller va det heter). Iallafall så sa vi att vi går till Stadium först idag, för dem hade det där när jag tittade där med mormor när vi var i knalleland, men jag köpte inga då. Men idag testade min storlek och det passa, så vi köpte de, Whoho, precis sådana som jag ville ha, vi hittade de direkt, storleken alltså :D. Så vi köpte de! Sen så blev det många påsar till, i olika butiker, fast spontant ;) vi hittade mycket fina grejer. Visar kläder m.m någon annan gång, här kommer bild på mina efterlängtade Adidas byxor i alla fall.


  
 Coola där bak, tyckte jag! :)

Tack så mycket till alla som har kämpat för de här Addidas byxorna till mig! :D I LOVE THEM, så sköna!

Jag har blivit modern en gång till! :) 

Perstorp

Det har varit jättemysigt i helgen med Mari och Martin i Perstorp. I lördags så spelade jag och Mari Hotello (ett spel) flera gånger inomhus vid ät och spelbordet :), det var kul. Jag och mamma har spelat det i paddan, men de var inte lika lätt och roligt som med i ”verkligheten”. Sen gick vi ut och spelade bool och trädgårds plockepin, de var jättestora pinnar, jag och Mari spelade medans mamma och Elliot tittade på. Sen åt vi en jättestor melon ute, som Mari hade skärt ut i melon bitar, mums, saftigt och gott. Jag blev så varm när vi spelade det store trädgårds plockepinnet, så jag fick ”bada” i det svin kalla vattensprutan efter :D, jag ”badade” rätt länge. Sen gick jag och Mari in för att spela Hotello igen. För mamma, Elliot, och Marko gick till affären för att handla till grillen på kvällen. Då passade jag på att duscha och tvätta håret och göra mig i ordning inför kvällen. Sen två timmar senare klockan sex, kom Ulla-Britt som skulle käka middag med oss. Vi grillade kött och kyckling. Till efterrätt åt vi bär med vit choklad, mums. Det var gott. Innan hon åkte hem så snackade vi lite. Efter hon hade åkt så innan vi gick och la oss spelade vi lite spel, men vi satt inte så länge som vi satt på kvällen när vi kom dit, då spelade vi två omgångar, nu blev det bara en omgång för vi var så trötta i huvudet :) också chillade i sofforna lite innan vi gick och la oss.

Igår spelade jag och Mari Hotello igen inne på samma plats, sen gick vi en promenad och sen spelade vi allihopa kubb innan vi åkte hem. När vi åkte hem åt vi middag på McDonalds. Det var mysigt för det spö regnade när vi körde hem efter McDonalds och var helt kålsvart på hela himmelen. Mysigt! Tack så mycket för en underbar helg, Mari & Martin, det har varit supermysigt!

Fler inlägg om Perstorp finns från när vi var där i helgen på bloggen, om du inte har sett det så får du gärna kika på det! :)

"mina"

”mina” :)

Dags för lite uppdatering på bloggen! :)

Dags för lite uppdatering på bloggen! :)

Min säng i vardagsrummet

Min säng i vardagsrummet, åt höger ligger sofforna som vi satt i och chillade i ibland och åt vänster ligger matbordet, två fåtöljer och ett vit skåp med saker i som finns en lampa i varje skåp, som man kan tända på kvällen, Mari tände lamporna i skåpet när vi satt och spelade spel första kvällen, det var supermysigt.

badbilder4 bd buh

Mari & jag

Mari & jag bytt glasögon, hihi :)

perstorp1

Jag och min bror <3

Jag och min bror <3

 

Det går att lyckas fast svårigheter

Min egna mat, för första gången gjorde jag en maträtt helt själv utan att någon var min assistent i köket, utan att någon var i köket, utan att någon tittade på mig, hjälpte mig inte med någonting, eller att någon gick in i köket då och då för att se om jag behövde hjälp. De kom in när maten var färdig. Jag kom t.o.m på receptet helt själv och mamma och Marko fick ens inte veta vad jag skulle göra/receptet innan jag var klar, utan jag gick in i köket helt själv och hade en plan som jag hade listat ut innan, och körde mitt race! :)

Gjord i söndags kväll

Gjord i söndags kväll

Marstrand & den bilfria ön

Vi har varit i (dududu) MARSTRAND, whoho! Förra året så hälsade vi ju på grannarna på Åstol, som jag berättade om på bloggen. Men nu tog vi två nätter i Marstrand före Åstol, bara vi tre och Lancelot, mysigt. Vi bodde på Marstrands havshotell. Första kvällen åt vi på hotellet. Det fanns en jättestor pool inomhus, pooler och zonterapi för fötterna som jag och pappa testade, simmade och badade andra dagen på eftermiddagen. Det fanns sådana utomhus tunnor precis jämte ”spat” som var jättevarma, där satt vi innan vi gick in på ”spa” delen, ”spa” delen var utomhus då. Vi badade där andra dagen efter att vi hade gått och gått en hel dag på andra sidan som hette Marstands ö. Man såg den om man stod på Mastrand, det var super nära, det tog bara två minuter med båt. Vi gick och tittade på fästningen som var längst upp så man såg den från Mastrand. Vi gick upp för att se den vackra utsikten som var hundra trappor upp, och då var jag rätt trött för vi hade ju gått runt hela fästningen, men det var ju det viktigaste så jag gick upp, shit vilken utsikt! :) Efter det gick vi till hamnen för att äta på restaurangen Lassemaja, nära och bra till båten sen ;).

Sen gick vi upp på hotell rummet för att fixa i ordning oss inför kvällen, för våra vänner skulle äta med oss på Grand hotell på andra sidan ön, så vi fick åka över igen. Efter den goda middagen, så åkte vi två minutaren tillbaka till hotellet och tog en drink innan våra vänner åkte hem. Det var jättemysigt. På morgonen duschade jag innan vi åt frukost för vi åkte till Åstol i onsdags. Båtturen var ungefär 40 minuter. När vi mötte våra grannar på ön, så fick jag åka kärran med våra väskor på, det va härligt, det fick jag göra när vi skulle åka båten hem också. Men i alla fall efter vi lämnade väskorna i huset så åt vi på Rökeriet där vi åt förra året. Sen chillade vi bara till kvällen när vi åt skaldjur med utsikt mot havet, som jag visade dig på mitt andra inlägg om åstol förra året på deras altan. Men det var var så kallt så att jag gick in och myste med barnen i soffan. Sen sov jag i det rummet som jag sov i förra året, med den fina utsikten. Nästa dag var det dags att åka hem, men innan det så fiskade vi krabbor, jag fiskade krabbor med min fiskehink och fiskespö från Ramsvik som jag tog med från mamma innan vi åkte, spelade fotboll precis nedanför altanen man ser den där ifrån från huset, sen åt vi lunch på stället som vi åt lunch på förra året. Efter det tog vi en glass på altanen innan vi åkte hem, våra grannar vinkade av oss. På båten hem fick jag och pappa sitta på en hög bänk jämte kaptenen där framme, bara vi. Det fanns bara en bänk. Det var jättemysigt! Sen lämnade de av mig hos mamma efter bilfärden.

Fiska grabbor

Fiskar krabbor

Käran

Kärran

Från Åstol

Från Åstol

Cafeet på Åstol, snart åka hem.

Cafeet på Åstol, snart åka hem.

Vårt Mastrands hotel. Poäng: 8.9/10

Vårt Mastrands hotel.
Poäng: 8.9/10

Andra dagen, middag på Grand hotell

Andra dagen, middag på Grand hotell

Fashion: Kicks smink

Peppe, Mathilda och Mickan körde mig  till Knalleland igår för mamma och jag skulle gå till Kicks igår, så hann vi det fast jag sov över med Peppe och de andra i husbilen. Det var ju bra och roligt! :)

Jag kommer nog inte blogga på ett tag nu, för jag ska bort ett ”tag”, så du bara vet, men jag kommer hem på torsdag, och då blir det mycket blogg! :)

Det här köpte jag på Kicks igår. Eos och Loréals röda läppstift, som du kanske ser, på bilden.