Videoblogg: 13 År!!!

JAG FYLLER TONÅRING IDAG, WHOHO! 13 ÅR!!! :D I’M SO HAPPY!

Jag lovade ju en film från husvagnen i veckan, jag gjorde den idag på min födelsedag. I denna videon blev det iget konstigt iallafall, som med den andra videon. Så här kommer den, hoppas att ni gillar den! :) Första inlägget och video som 13-åring/tonåring, Whoho! :D My day!

http://youtu.be/-SeRxyeEkuc

Fashion: Dagens kvälls outfit 

Kom hem nu från en dusch, härligt, gjorde allt helt själv som igår när jag ducha! :) Men jag har inte badat idag bara hängt på stranden och solat! Jag har sprungit idag med, fin och springa längst vatten, härligt. En miss jag tog med mig långa svarta tränings byxor och en th-shirt, jag trodde nog inte att det skulle bli så varmt, hihi :). Men jag tog på mig träningskläderna iallafall, jag ville inte svetta ner mina vanliga kläder, det var tur för jag blev svettig :). Bild kommer snart på när jag springer. Hoppas att ni har det också bra! :)

Imorgon fyller jag 13 år, Whoho! Idag har jag gjort saker för sista gången som 12-åring som bland annan det har inlägget, m.m! :-)

 

Hunebostrand & badväder

Idag var det fint väder så vi drog ner till Hunebostrand och gick en havs tur bland klippor och asfalt och vi käkade glass på ett café. Sen blev jag sugen på att bada så när vi kom hem åt vi mat först sen satt vi på stranden, det var mycket folk på stranden även när vi åkte till Hunebostrand. Jag badade med min nya bikini, aldrig använt innan, jag badade en gång i havet!! OMG VAD KALLT! Jag doppade mig tre gånger i havet innan jag gick upp på land, då var det gott med en varm och go handduk att sno in sig med och torka med sig. Det var ju mitt mål under veckan att bada i havet, nu har jag gjort det så nu kan jag slappna av och bada fritt sen under veckan om jag vill :). Sen kom mamma och broder ner och satte sig i sanden medans jag byte om inne i husvagnen, vi har ju så nära ;). Igår pratade jag och Marko om att vi skulle hyra en båt idag, så det gjorde vi när vi var på stranden, efter att jag hade badat och tagit på mig. Vi var ute med en trampbåt, vi var ute på djup vatten kändes det som, sen bytes vi av och då åkte jag och mamma. Det var jättekul och mysigt. Sen gick jag upp till husvagnen och packade kläder i en påse och så själv, och gick upp och duscha själv och sen gick jag ner med handduken runt halsen jag kände mig så cool och påsen på armen till förtältet själv, och då var det mat. :) (Duscha bort allt havsvatten, gött, själv) :). Så jag har duschat idag. :) 

       

Videoblogg: Höga & plötsliga ljud

https://youtu.be/CO0Q7AwEZa4

Förlåt för dubbel prat i början men jag kan inte fixa det, tyvärr! Men videon är som vanligt före och efter sen. Det skulle var vanlig färg när jag sa ”Hej!” i början, så coolt. Men det ändrade sig när jag la upp den tydligen och kom sen istället! Hopppas att ni överlever bara 2 sekunder, som tur var, det skulle vara jobbigt om det var hela videon, men det är det inte som sagt, bara i början som sagt.

PS. Denna filmen gjorde jag i fredags innan vi åkte hit till husvagnen, så att ni vet det och tänker på det när ni ser denna videon :)

Första dagen

Igår packade jag och idag åkte vi först till Ikea för att äta lunch och chocklad mos till efterrätt mums, sen åkte vi till husvagnen. Shitt vilken fin husvagn och förtält vi trodde inte att det skulle vara så fint. Två sängar där back med förvaring, sängen kommer jag  att sova i hela veckan, som jag har bäddat och placerat mig i, och en dubelsäng där fram som Eliott och någon mer kommer sova i, de kommer att turas om med att sova med Elliot. Jag bäddade min säng. Det finns förvaring/lådor där övanför sängarna jag satte mig på min säng för den var precis under min säng också packade jag ur/upp min väska och la kläderna i skåpet/förvaringen medans jag hade väskan på sängen. Jag och Marko åkte och handlade lite efter vi hade fikat här och så, för det gillar jag när vi kommer ner till husvagnen, husvagn känsla inför veckan här. Sen när vi kom hem så packade jag upp lite till, jag hade bara låtit allt ligga när vi var och handlade jag och Marko. Våran husvagn ligger precis vid havet ingen annan ligger så nära, vi har en liten sten mur och lite plats utan för förtältet innan stranden och havet, men de är precis alltså så vi får plats dom vi satt på idag. Det är jättehärligt att se ut på stranden och havet när man sitter i förtältet  och ute, då  det tar bara typ 20 sekunder att gå ner till havet jätte härligt är det, jag har lovat att bada hur kallt det än är, i min nya bikini som jag har tagit med mig. Vi åt kycklig med skin och potatissallad som jag och Marko köpte i affäremidag. Efter det åt vi jordgubbar till efterrätt. Sen spelade jag och mamma Uno och yatzy, i förtältet. Jag ser framemot att bo här en vecka, det känns redan som att vi har varit här jättelänge fast vi ens inte har sovit över här en natt än. Härligt att känna så tycker jag. Det är så skönt att ha packat upp så man har det klart första dagen, det har jag gjort klart nu så man bara kan njuta och ha det gott sen chilla imorgon och hela veckan, jag packade upp klart före matten, så det var gott. Nu i kväll och resten av veckan ska vi bara ha det gött, chilla och njuta verkligen, det ska bli så härligt.

Hoppas att ni också har det bra, syns snart igen! :-)

Kategorier: Planer & roligheter

Sista veckan på Move & Walk är snart avklarad, whoho! :-) Vi skulle filmat på  fredag men då skulle vi bara åka ner för 20min för då är det ingen träning och det är ju onödigt så jag blir filmad i morgon. Dagen innan jag skulle träna på M&W så filmade de mig och nu blir det uppföljning. Man får göra avtryck på sina händer där sista dagen så det är händer överallt där inne, jag gjorde min där när jag var liten när jag tränade men vi hittar inte min, kanske så har mitt namn eller året försvunnit, för de står under handen. Så det ska vi göra i morgon också.

Nu över till något helt annan… Du vet jag pratade ju om att Peppe har sålt husvagnen och att vi skulle hyra en uppe i Bohuslän på campingen Ramsvik. Det har vi gjort nu och vi åker på lördag whoho! Så roligt, jag ser framemot det så mycket. Vi får havsutsikt. Det är första gången vi har med broder i en husvagn. Vi har tittat på bilder på Ramsviks hemsida, det ser jättemysigt ut. Extra på husvagnar då, de ser jättemysigt ut. Det ska bli så roligt. Det kanske kommer ut någon videoblogg där och ja, jag kommer att blogga under veckan och lägga ut lite bilder och så, så håll utsikt. Som sagt så har jag ingen Move & Walk på fredag så då ska vi packa och greja också är det Markos sista dag på jobbet innan sommaren och pappaledigheten så vi kanske ska åka till stan och möta han och fira han med att äta lite gott. Det ska bli så mysigt och jag ser fram emot det så! Jag fyller år också nästa vecka när vi är i husvagnen, whoho! Mysigt, det är så mysigt att veta att man har en eller det är ju två dagar kvar innan vi åker hem, så man inte åker hem på  sin födelsedag, utan man har två nätter och kvällar kvar, det är mysigt! Vi ska vara där från lördag till lördag alltså en vecka. Om du vill gå in på Ramsviks hemsida och se bilder på husvagnar, stugor och läsa om det, gå in då på: www.ramsvik.nu  

Nytt & Design

Titta vad jag fick av min snälla pappa, en iPhone 5, innan hade jag en 4. Shit vilken skillnad det är på telefon. Den har större skärm det blir lättare för mig då, mycket smalare, snabbare och lite små saker i telefonen som ser mycket snyggare ut än i fyran. Tack pappa, du är bäst! :)

Skalet har jag gjort helt själv jag har valt färg, text, var alting ska sitta, hur stort det ska vara, ordspråket och diamanterna. Coolt va?
image image

Glad midsommar

Glad midsommar dagen efter! :) Hoppas att ni hade en jättebra midsommar. Vi var hos grannarna och firade. Först åt vi klassisk midsommarlunch hemma hos oss. Sen åkte vi till Sandevi för lite midsommar firande. Jag ”fiskade” två gånger, jag vann en badboll och ett par solglasögon (fiskedamm) och spelade vi på ett lottohjul, men vi vann inget, men vi fick tröstpris Dumle :-). När vi kom hem åt vi jordgubbstårta hos grannarna, mums. Ett par vänner var också där. Vi chillade där och sen åt vi god middag tillsammans :). Mysigt!

Glad midsommar på er allihopa!

Glad midsommar på er allihopa!gld

Grannarnas pol. Ser du mig i hörnet där borta? :-)

Grannarnas pol. Ser du mig i hörnet där borta? :-)

Jag träffade Kevin innan vi skulle åka hem.

Jag träffade Kevin innan vi skulle åka hem.

Hela gänget på midsommar lunch hemma hos oss.

Hela gänget på midsommarlunch hemma hos oss.