FRÅGESTUND!

Frågestund

Vilka bloggar följer du?
Jag följer Blondinbellas blogg, en 18 
årig tjejs blogg
och din blogg (SpeLinneas) :)

Vad gillar du bäst födelsedag eller julafton?
Allvarligt talat jag är inte EGO, men det vet du nog säkert om, men
jag tycker bäst om min egna födelsedag, för att det är  sommar, vi är i husvagnen,
det blir två kalas och Ego = allt ljus är på mig :). Därför är jag inte så jättemycket för att dela kalas med någon.

Tycker du om karuseller?
Jag älskar karuseller, speciellt dem på Liseberg

Vem drömmer du om att få träffa?
Hmm…. jag har inte funderat mer på det men jag vill  nog träffa
någon känd bloggare, också vill jag helst att de ska skriva ut min blogg adress på
deras blogg! :)

Si Fi mässan

imageimageimageimageimageIgår var jag, pappa och Jenny i Göteborg på Si Fi mässan, det var jätteroligt och jättemycket saker med läskiga gubbar :-).  Vi köpte en tröja till mig. Det var mycket folk men det var roligt.

Sen åkte vi till Novell hotell och åt Fish and Chips som vi inte gjorde förra gången jag var oimagess pappa och Jenny.imageimageimageimage

 

 

 

Mina tankar – Register

Jag och Elliot har ju samma mamma men inte samma pappa som jag sa från ett annat inlägg, du kan läsa ”samma blod, min bror” om du vill läsa vad jag tänker om det. Men jag tänker att om det hade funnits ett register på att man har en bror, så tror jag att det skulle ståt att vi var bröder ändå fast vi inte hade samma pappa. Mamma har samma blod som jag och Elliot har samma blod som mig och mamma= min bror. Samma sak med ett släktträd, jag tror att det skulle stå samma sak där, för vi är ju släkt! Fast nu finns det ju inga register med bröder och systar men jag vill bara säga hur jag tänker 0m det skulle finnas något registrer så tror jag att det skulle stå så. Om Elliot skulle inte ha samma blod från mamma eller pappa så skulle han ju inte äns vara min bror på riktigt eller släckt och då skulle det inte stå i något registrer eller i något släckträd! :) Blod har ju alla olika men du förstår säkert vad jag menar.

 

 

Mellan de olika familjerna

Jag åkte till pappa i söndags och då skulle vi åka till Göteborg och äta fish and chips men vi gjorde i ordning några mackor med röra i och varmchocklad och gick till andra sidan sjön och satte oss och hade picknick istället, det var ännu mysigare än Göteborg, tyckte jag när det var så fint väder. Sen tittade vi på segelflygplan innan vi åkte hem och hade myskväll, så det var mysigt. Juste, påskharen hade gömt ett jättefint påskägg vid sjön också. :)

påsk söndag1

påsk söndag4

påsk söndag 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vårtecken :)

Vårtecken :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igår kom farfar, Carin och Mona på besök. Jag fick ju målar grejor av Carin och farfar och jag har målat lite, så vi hade lite vernissage på altanen, det var roligt farfar köpte två tavlor :). Sen åt vi lunch och efterrätt, det var mysigt. Innan de åkte tittade vi på farfars nya bil. Efter de hade åkt så spelade jag  och pappa fotboll och gick en promenad innan pappa körde mig till mamma. Hela dagen var rolig!:)

 

venisage

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Farfars nya bil

Farfars nya bil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen gick jag, pappa och Jenny en mysig promenad… :)

Bränt gräs :)

Bränt gräs :)

påsk med pappi1

Granens hus...

Grannens hus…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har vi varit hos kerttu och ätit :). Vi gick till en park och Elliot fick gunga, han njöt, det var härligt att se :) Idag har Elliot fått bada för första gången med farfar och pappa i ett badhus och storasyster tittade på, det var kul och se. Jag byte inte om men jag gjorde i ordning mig själv i omklädningsrummet medans grabbana byte om i herrans, det är sådan skön känsla att klara sig själv :).

 

Elliot badar