Hej allihopa!
Jag heter Alice och är 23
år gammal. Jag lever med en CP-skada sedan födseln. Jag älskar min CP! Utan den hade jag inte varit jag! Här på min blogg får ni följa mig och mitt liv med en CP-skada.
Jag bor i en egen lägenhet i Borås och trivs som fisken i vattnet.Med min blogg vill jag visa att man kan leva ett härligt liv med en CP-skada och jag vill även sprida kunskap och spräcka fördomar.
Jag har även skrivit barnboken Turbofart.
Jag är öppen för frågor så om ni undrar något, tveka inte! Hör av er till mig privat eller skriv en kommentar!
Jag hoppas att ni vill följa med mig i mitt underbara CP-liv! :-)
Du kan också följa mig på:
Instagram: @alicegrimmscpliv och @funkisboken
Facebook: This Is How I Make My WayTack på förhand!
Allt gott!
Kram Alice
Author Archives: Alice
Julaftonsmorgon
Julafton whoho!! :). Julaftonsmorgonen var mysig. Vi tände fjärde ljuset, vi pressade super go

juice och käkade tomte grönt. Sen satte vi oss i soffan och delade ut några presenter. Jag fick två, men resten ska jag öppna i kväll. Av Marko fick jag den här minecraftgubben. Jag spelar minecraft, det är jättekul. Jag har lekt arkitekt. Åt pappa har jag byggt ett mysigt hus med altan. Åt mamma har jag byggt, en kyrka med upp böjning på taket (heter det så?), ett dagis med lekplats och ett badhus med omklädningsrum och kassa, coolt va? Nu står den på mitt rena skrivbord som jag städade igår. Jag har även städat min bänk i mitt rum. Nu väntar jag på tills alla kommer och när jag får ta på mig min fina klänning. Jag kommer lägga ut massor utav bilder och min outfit efter julafton. Vi kommer spela julklappspelet som varje år, det tycker jag är gör roligt!
God jul, ha en jättebra julafton
Önskar Alice! :)
Mina tre hjälpmedel /Kategorin, Mitt handikapp
Här är några av mina hjälpmedel. Rullstolen har jag alltid i mitt klassrum i skolan, men just nu står han i garaget på lovet bredvid min andra rullstol, som går på el, alltså en elrullstol. Elon har jag bara hemma när jag ska gå promenader, men nu har vi fått in den i bilen så nu kan vi åka iväg någonstans där vi vill gå, som förra året hade vi med han till Falkenberg.
Mina ortsoser använder jag nästan hela tiden när jag ska gå, förutom när jag är hemma eller hos någon annan. Jag använder dem mest i skolan. Dem är jättebra hjälpmedel tycker jag. Dem gångerna jag inte använder de är när jag ska vara lite fin, då brukar jag ta mina ”ful skor” fast fin skor och hoppas att jag inte träffar på Maria eller Maria på habeliteringen :). Många undrar vad det är och kanske du också vill veta det, jag ska säga det :
Mina ortoser är ganska höga, det behövs för att stödja en del av min vadd. För ett tagsen så prövade vi låga ortoser, men det gick inte så bra, jag stapplade och ramlade mycket, så vi byte tillbaka till höga ortoser, och då funkade mycket bättre. Ortoser hjälper mig att stödja min fot så att jag inte går snett med min fot, och stödjer min vadd och min hälsena.
Så nu vet du lite om mina tre hjälpmedel, jag har ju lite fler hjälpmedel, men dem som jag använder mest.
Kommentera gärna, tack :-)
Puss och kram :-)
Chilla chilla
Puss på dig min goding
Dan före dan före doppardan
Idag har det varit en lugn första dagen på lovet. Sisko var här en sväng när mamma handlade julmat. När jag och mamma blev själva så slog vi in mina paket, och jag la dem under granen, Något till dig kanske! :) Nu har vi varit ute med Elon och vagnen i den friska luften, det var härligt. Nu längtar jag till julafton, det ska bli så mysigt :). Har du någon julkänsla i år? Jag har faktist inte så mycket julkänsla nu, men det kommer nog snart! :-)
Min tomte som jag har i mitt fönster just nu :)
Outfiten today /Kategorin, Min outfit
4 advent
Nu har vi varit i Allingsås och shoppat och hälsat på Vavva, det var myspyss. Titta vad det har hänt mycket under grane
n sen jag var här för två dagar sen :). Jag har redan sett ett stort paket som är till mig. Det har hänt mycket här sen två dagar sen, Marko har bland annat sett upp Elliots hylla i hans rum.
Idag är det 4 advent och det är sista advent ljuset för i år, whoho, snart är det jul :-). De ska bli suppermysigt tycker jag. Och i morgon är det ingen skola, känns gör skönt men lite lustigt att jag är ledig i morgon och på dem övriga dagarna som kommer.
Det här är slutspurten i 2014 :)
En chill lördag
Idag har vi bara chillat hemma, ja förutom att jag och Jenny har varit och handlat för våran tapas ikväll. Vi tänkte gå på resturang ikväll föreslog jag, men La Copita och Babbel var fullbockade idag, det var lite synd men vi ska ha det mysigt med tapas och efterätt hemma istället.
Idag har jag och Jenny bakat pepparkakor med Bamse, Katten Janson och hjärtan som figurer, det var mysigt :)























