Min brors 1-års present

Förlåt, jag sa ju att jag skulle säga vad jag hade köpt till min bror i 1-års present dagen efter hans kalas, men jag glömde det. Men i alla fall så var jag och köpte en mjuk liten gosig kanin på leksaksavdelningen på CityCross på deras barnavdelning. Jag hade lite svårt att välja för det fans väldigt fina gosiga gosedjur där. Alltså jag hade inte känt så gosigt gosedjur någon gång, det var en liten gullig kanin, jag gick och höll den hela tiden i affären, den var så gosig! :) När Elliot fick den så pussade han på den och gosa med den länge, det var så sött! Det gör han fortfarande :)
Jag är riktigt nöjd med min första 1-årspresent till min bror! :)

kaninen

Kaninisen :)

Vi i Kinna

I söndags var vi i Kinna för att hälsa på Lovisa, Thomas och barnen för att det var så  längesedan vi träffade de. Så vi träffades på Macidonken och sen åkte vi hem till de, jag och Olivia lekte lite själva uppe på hennes rum, det var jättemysigt och jätteroligt, också fikade vi. Sen åkte vi enskilt till Mona, vi var där jättelänge kändes de som. Efter Mona så åkte vi till farfar och Carin, också själva. Vi hade bestämt att vi bara skulle hälsa på Lovisa och gänget men när vi ändå är i Kinna där de flesta bor av våran släckt så var det lika bra att hälsa på nästan alla. Det var jättemysigt. Sen åkte vi hem.

Jag och Olivia!

Jag och Olivia! :D

kinna4

Gamla bilder...

Gamla bilder…

Mina inramade tavlor hos farfar och Carin på övervåningen, som jag har målat :).

Mina inramade tavlor hos farfar och Carin på övervåningen, som jag har målat :).

kinna1 Kinna

1-åringen

Nu är min bror ett år, det känns konstigt att han har funnits i ett helt år, och att han blir firad på sitt första år, för första gången i hela sitt liv. Han har ätit sin första go sak i hela sitt liv också och det var mostårta, han åt den själv, och till förrätt åt vi tacos. det var gott med både tacos och mostårtan var så god, jag ångrade att jag inte tog två gånger. Kalaset var jättemysigt och det var jättemysigt att hela släkten kom :).

Gräddfil på Liseberg 

I onsdags så var vi på Liseberg det var gör kul, äntligen kan mamma åka med mig. Det är så gräddfil att ha med rullstolen dit. Mamma får ett  ledsagarband och jag får ett åkpass. Vi får gå före i kön på alla åkgrejer, så om det är jättelång kö så får vi gå in före de andra och ta en plats, så smidigt. Om karusellen redan är i gång då får vi bara stå och vänta tills åkturen är slut. Första banan är Lisebergsbanan, för ungefär fyra år sedan åkte jag den med mamma, jag låg i hennes knä hela tiden och när jag kom ner så sa jag ”jag ska aldrig åka den här mer i hela mitt liv”, jag var as rädd. Men nu sa mamma att ”ska vi  inte testa den igen, det var ju fyra år sedan?” Jag var lite tveksam först, men sen ville jag testa en gång till, fast då stod vi i kö. Det var jättehärligt första backen och den var skit kul nu, jag låg inte i mammas knä hela tiden bara när det killade mycket i magen. När jag kom ner så sa jag inte det som för fyra år sedan :). Det sista vi åkte var Lisebergsbanan också, för det ville jag den var så himla härlig och rolig. Så vi åkte den en gång till men denna gången tog vi med rullstolen när vi gick dit. För det var mycket kö. Så vi tog bakvägen med rullstolen. Vi fick stå bakom ett rött band medans tåget rullade in, med en tjej som hjälpte  oss. När vi stod där och väntade så frågade tjejen oss om vi ville åka ett eller två varv? Då sa vi ”Oj, ja det gör vi gärna” Och då frågade mamma om det var ett tåg som gick två varv? Men det var bara för oss, sa tjejen då, så vi tog två varv, coolt så när vi hade åkt en gång så fick vi sitta kvar i tåget på våran plats medans alla gick ut ur tåget, också kom de nya in i tåget som skulle åka, men de som skulle åka på våran plats fick ju vänta en omgång till, bara de två. Så folk tittade ju på oss när vi kom där med rullstolen och när vi satt kvar efter en åktur. Så vi fick åka en omgång till, vilken lyx. Rulle stod bara där bakom det röda sträcket som vi kom igenom medans vi åkte, så det var ju bra. Sen tog vi rullstolen efter våran lyx åktur med två gånger, whoho! Marko och Elliot undrade varför det tog så lång tid när vi kom tillbaka, för  de visste ju inte, så vi berättade allt! Vilken lyx! :-D Det var en jättemysig dag på Liseberg, vi åt lunch där också innan vi åkte lite till! :)

IMG_4235-0.jpgIMG_4234-0.jpgIMG_4233-0.jpgIMG_4232-0.jpg

En översikt på Skrea

Nu äntligen kan  jag blogga, (ursäkta), jag sa att jag skulle blogga lite mer om stuggveckan på kvällen när vi kom hem men jag åkte till pappa spontant och sov över där, jättemysigt var det, så jag han inte blogga då. Och igår hade jag inget Wifi (internet) fast jag var hemma hos mamma, jag försökte lägga upp en handikapps video då innan jag skrev detta inlägget, tänkte jag, men det gick inte tyvärr så jag får skriva detta inlägget förre videon i stugan. Den kommer nog upp snart, jag ska försöka lösa det.

Vi har haft en jättefin och mysig vecka i skrea stugan.  Vi har mest suttit på våran ”altan” och chillat i värmen. Men vi har också varit nere på stranden. Första dagen så var vi där allihopa när vi kom ner till skrea, och då badade jag två gånger, då hade vi med oss stolar och filtar med parasol, så det var riktigt härligt då, vi kunde sola på stranden.

Sen på tisdagen gick jag och Marko bara ner till stranden och bara doppade oss, men på förmiddagen på tisdagen så doppade jag mig för då gick bara jag och mamma ner. Jag och Marko gick upp direkt sen till stugan efter att vi hade doppat oss och badat. Så på den dagen så hade jag också badar två gånger. 2+2 = 4 gånger på två dagar, på raden! :-)

Vilket fint väder vi har haft hela tiden när vi har varit där, hela veckan. När vi kommer bort då spricker det upp och blir 22 grader :). Vi har liksom suttit ute på kvällarna till halv 10, 10. Första kvällen på måndagen satt vi ju ute till 10, vilken bra start på veckan, så varmt! (som jag har berättat om i mina tidigare inlägg, när vi var i Skrea, och om Skrea) Vi gick till Hansagården och gungade med Elliot en gång. Vi gick också till Skra lekplatsen och gungade med Elliot några gånger. Jag och mamma gick ditt själva med Elliot en kväll och gungade precis innan middagen (maten), det var jättemysigt att gå ditt på kvällen med mamma och Elliot och gunga, medans Marko grillade lax åt mig och mamma. Så när vi kom tillbaka så var det klart, och vi kunde sätta oss och äta, mums! Vi satt ute varje kväll och åt middag på våran lilla ”altan”, och satt ute, det var supermysigt.

Om du vill veta mer om vad vi har gjort och så under veckan så kan du läsa massor av inlägg här under om när vi var i Skrea.

Här kommer ett collage på våran stuga, (längst ner i detta inlägget) och några fler bilder från allmänt från när vi var i Falkenberg. (Skrea)

Vi tog bilen till en lekplats till Falkenberg och var där så Elliot fick gunga och leka. Sen tog vi en promenad på valarna bakom lekplatsen,  gick vi. Vi gick där när vi bodde på Hansagården en gång, och tog kort på scenen och var där. Så vi gick ditt igen nu och tog kort där igen.

Vi tog bilen till en lekplats till Falkenberg och var där så Elliot fick gunga och leka. Sen tog vi en promenad på valarna bakom lekplatsen,
gick vi. Vi gick där när vi bodde på Hansagården en gång, och tog kort på scenen och var där. Så vi gick ditt igen nu och tog kort där igen.

På våran lång promenad med Elliot och Marko.

På våran lång promenad med Elliot och Marko.

image

Hemresa

Nu har vi kommit hem, vi åkte ganska tidigt imorse efter att vi plockade lite i stugan och sen satt jag i köks soffan vid bordet medans mamma städade, så nu är stugan ren och fin, till nästa som ska bo där. Det är det ända vi har gjort idag. Jag lägger ut mer ikväll. KRAM! :)

Kvällspromenad till stranden

Igår efter resturang besöket och efter att vi hade chillat på våran ”altan” utanför stugan lite hemma, så tog jag och mamma en kvällspromenad ner till stranden, som vi gjorde första kvällen, det var mysigt tyckte vi. Sen gick vi ner från stranden och då gick vi lite för långt så vi hamnade på en annan stugby område jämte oss, som vi aldrig hade varit på, det gjorde vi inte första kvällen som tur var, (då gick vi rätt, som tur var) men sen hittade vi hem. När vi kom hem så  hämtade vi grejerna och min necessär för vi skulle gå och göra iordning oss och borsta tänderna inför kvällen, tillsammans (som vi har gjort varje kväll tillsammans). För det skulle bli jobbigt att ta med sig och bära på necessärerna, handdukar och grejerna (den) när vi tog våran kvällspromenad ner till stranden, det var nog tur att vi inte tänkte på det, för att det skulle bli jobbigt att bära på de på våran kvällspromenad tror jag, så vi tog de efteråt när vi kom hem, så hämtade vi necessärerna, handdukar och grejerna, vi hade inte ens en tanke på att ta med de när vi skulle gå eller när vi gick. :)

 Allt i detta inlägget gjorde jag med mamma! :)

Ps. I min video som kommer här snart efter ett inlägg till, så berättar jag vad jag menar med ”igår efter resturang besöket” 

Skrea

Nu är vi i skreastugan, vi har sovit över här in natt, jag sover på en säng brevid köks soffan längst in mot väggen bort från dörren, så mysigt och vi har en vecka framför oss. Nu kom jag precis hem från en dusch, härligt. För jag badade en gång igår när vi kom och två gånger idag, och då vill jag vara fräsch från saltvattnet, plus att jag inte duschade igår när jag hade badat, så det var skönt att duscha idag, och plus att vi ska hälsa på mormor och morfar idag. Igår kom mormor och morfar hit och tittade på stugan, för de var nyfikna. De bor inärhetet, här i Skrea. Det här blir mysigt, alltihop! Ha en trevlig kväll! :-)

Min andra bror <3

Jag är så nöjd med det här fotot, jag har aldrig tagit ett så bra foto. Allt jag tar på blir bara suddigt, för att jag inte kan hålla kameran still. Första kortet jag tar på min andra bror också. Han var normal i ansiktet innan jag tog kortet, och när jag skulle ta kortet så log han jättestort, sen när jag tog bort kamran så såg han normal ut i ansiktet igen. Så jag fick de stora leendet på bild! :D
  

Djurparken idag

Idag var vi på djurparken, vi drog direkt efter frukosten. Elliot brukar alltid somna varje gång vi ska titta på apporna, men idag gjorde han inte det, så han fick se aporna. Vi gick också in i lajonhuset b.l.a, Sen åt vi fika i björnhuset och Elliot tog sin lunch, det var jättemysigt att vara på djurparken idag, det var perfekt väder också för djurparken!

image

Vi är på bron!

Vi är på bron!