Gekås, Campinglivet, CP-anpassat?

Jag har velat blogga hela denna vecka för att berätta för er om min Ullaredtripp i förra helgen men när jag kom hem blev jag liggandes i en tråkig förkylning så jag har inte orkat. I veckan har jag bara legat hemma, men jag planerar att gå till jobbet idag eftersom att nu mår jag bättre, så det är skönt.
Men det var inte tanken att jag skulle prata om min tråkiga förkylning i detta inlägget. Jag var nämligen i Ullared i fredags förra veckan. Jag fick det av Kevin i studentpresent att vi skulle åka till Gekås, vi har alltid pratat om att vi vill till Ullared speciellt nu när vi båda har flyttat. Hans föräldrar har köpt en husbil så då gav han/de även mig att vi skulle sova över i den på Ullareds camping. Jag älskar ju allt som har med camping och husvagnar/husbilar att göra så jag blev jätteglad. Det var jag, Kevin och hans föräldrar som skulle åka.

I fredags kom de med den stora husbilen och svängde upp till mig efter att jag hade slutat jobba. Vi tog med min rullstol också, jag fattade inte hur den skulle få plats i husbilen men det gick, vi la in den i bagaget.
Jag och Kevin satt där bak och fikade, det var jättemysigt, det är väldigt behagligt att åka husbil tycker jag. Det var en rätt liten husbil även om den såg stor ut, men det är ju för att det är oftast bara Kevins föräldrar som åker ut. Nu skulle vi vara fyra i den lilla husbilen, men det skulle nog gå bra.

När vi var framme släppte Jenny och Nicke av mig och Kevin vid Gekås för att de skulle checka in på campingen och ställa upp husbilen osv. Det var rätt långt från Gekås till själva campingen, det tog ungefär en kvart att gå. Men jag och Kevin gick in i varuhuset och började shoppa loss. Vi fick gått igenom mycket och handlat en del innan Nicke och Jenny kom. Jag hade handlat det mesta på Ikea när jag och Kevin var där, men jag hade en liten lista ändå på vad jag behövde, bland annat lite köksgrejer också blir det ju alltid mycket utanför den med. Jag handlade även en del kläder. Jag behöver verkligen uppgradera min garderob känner jag. Jag har ganska mycket kläder men jag vet liksom inte vad jag ska ha på mig, vilket är lite frustrerande. Men nu har jag köpt på mig en del nya fräscha och förhoppningsvis snygga kläder! :-) Så nu hoppas jag att det ska bli lite roligare att klä på sig på mornarna.

Jag köpte även jättefint porslin som jag blev väldigt nöjd med, jag lägger en bild här under sen så att ni får se allt som jag köpte för er som vill det. Jag är verkligen så nöjd med allt.
När Nicke och Jenny hade kommit in i varuhuset gick vi och käkade på Sportbaren, jag har aldrig ätit där, vi brukar alltid äta på restaurangen när jag är på Ullared med familjen. Så det var spännande att testa något nytt, kanske inte jättespännande men ni förstår vad jag menar, haha. Sen fortsatte vi att shoppa fast på olika håll igen. Men vi möttes då och då och det var skönt för då kunde jag få sitta i Rulle som Nicke fick köra runt på.
Det var så roligt att gå omkring där och titta ut saker som jag ville köpa och ha i min lägenhet. Jag hade dessutom presentkort på Ullared som jag fick av Löfarna för er som har läst det inlägget så det var lyxigt.

Sen stack Nicke och Jenny igen och Kevin fick både köra mig och vagnen, det såg ju jättenormalt ut haha, men han sa att det gick bra så det fick gå, vi var typ klara så vi var bara runt kassorna. Jag kan köra själv men för det första så är det jobbigt för mina svaga tunna armar och för det andra så går det så långsamt! :-) När Nicke och Jenny också var klara gick vi till en kassa. Det var inget folk vid den kassan, så vi slapp stå i kö, väldigt skönt. Det var för övrigt inte alls mycket folk i butiken heller, så det var verkligen en bra dag att åka dit på tydligen. Vi hade köpt så mycket saker, jag och Kevin hade samma vagn och den var knökat med grejer så det var lite krångligt när vi skulle sortera allt i kassan, alltså vad som var hans och vad som var mitt, men det gick bra till slut. Jenny och Nicke hade också köpt en del så det blev två fulla vagnar som vi fick släpa med till campingen plus en kasse till som jag fick ha i mitt knä, också körde Jenny mig! Undra vad folk tänkte när de såg oss haha! :-)

Tur att det inte regnade, det var hyfsat väder ändå. Väl på campingen satte jag mig vid deras husbil och latade mig medans de försökte packa in allt i husbilen, observera att jag faktiskt frågade om jag kunde hjälpa till med något! :-) De var lite oroliga att det inte skulle gå eftersom att vi hade köpt så mycket och plus att vi hade med oss en rullstol också som vi skulle få med hem, haha. Men allt fick plats, men rullstolen skulle nog bli svårare att få in men den hängde vi på där bak på vagnen när vi skulle åka hem sen! :-)
Sen satt vi ute och tog det lugnt, det var soligt och så men tyvärr så var det ingen sommar direkt. Nicke grillade hamburgare till middag, vi satt faktiskt inne sen och åt för det var för kallt ute, men det var mysigt det med.
Efter middagen tog jag och Kevin en kvällspromenad först runt campingen och kikade lite, vi gick också till en sjö och sen gick vi faktiskt till Gekås och tillbaka så det blev en rejäl tur, men det var härligt med en kvällsrunda även om det inte var så varmt.

Älskar detta <3

Resten av kvällen satt vi inne i husbilen allihop, tittade på folk som gick utanför och pratade, det var mysigt. Tyvärr så började jag att känna mig dålig framåt kvällen så det var lite tråkigt men vad ska man göra? Vid 11-tiden började vi göra oss ordning för natten. Vi låg precis vid servicehuset, Kevin hade sagt till om att få göra det för min skull så att jag inte skulle behöva gå så långt, hör ni vilken vän alltså? Så snällt. Men husbilen stod bort mot service huset så det var skönt så slapp vi ha det i nyllet.
Jenny hjälpte mig att göra ordning mig inför natten och vi gick och borstaste tänderna osv.
Kevin var klar samtidigt som oss så när vi kom in i husbilen var det dax att bädda. De hade en säng ovanför där man kör husbilen som de bara fällde ner, jättesmidigt. Och sen en stege att klättra upp på.
Jag kände spontant ”hur ska detta gå?” haha, men Kevin och Jenny hjälpte mig upp så det gick bra, det var väldigt mysigt där uppe.

Campinglivet är verkligen inte CP anpassat, det är trångt, man får knappt plats med sin vispiga kropp, man måste göra sina behov nån annan stans än ”hemma”, man måste ha hjälp i och ur husvagnen/husbilen, man kan inte gå och lägga sig själv (iallafall inte i detta fallet) MEN jag ÄLSKAR campinglivet ändå! Vist är det konstigt? :D

Under natten blev jag sämre och sämre, jag hostade mig igenom natten och hade nog feber tror jag. Jag hade så dåligt samvete över att jag blivit sjuk men också för att jag förmodligen hade hållt alla vakna. Vi hade planerat att gå in på Gekås även på lördagen men det orkade inte jag. Så redan före klockan sex på morgonen vaknade vi alla och Kevin och Jenny började göra iordning sig för att de skulle shoppa lite till, och för att vi skulle kunna åka hem tidigt så att jag fick komma hem. Så klockan 06:00 var de inne i varuhuset, så roligt!
Jag kunde somna om så det var skönt. Jag tog en alvedon på morgonen så när jag vaknade för andra gången kände jag mig inte helt väck som jag gjorde vid sextiden. Jag och Kevins pappa Nicke åt frukost ihop. Det blev klassiker när man är på husvagnssemester, nämligen bröd, skinka, ost och räkost, räkost är ett måste för mig när man campar! Campinglivet går inte utan räkost! :-) Jag får husvagsminnen av räkost och servicehus, hahaha, jag vet, jag är lite konstig! :-)
Vid åtta tiden kom Kevin och Jenny med några påsar till, men de fick plats de med, det gällde bara att organisera lite! :-)

Sen vid ungefär nio tiden åkte vi hem.

Det var tråkigt att jag blev sjuk men det var mysigt ändå och jag är så glad och tacksam över att jag fick följa med!

Här kommer allt jag köpte!

Durkslag
YES- diskmaskinstabletter
Kastrull
Ljus till min kökslampa
En luftmadrass, kan vara bra att ha om någon vill sova över så man slipper låna andras! :)
En kökslampa köpte jag, jag tror att den kommer bli cool ovanför köksbordet!

Nu kommer vi till kläder! :-)

Jag köpte detta sköna sättet, en kjol och en t-shirt, så skönt material
En typ träningströja, fast inte riktigt utan mer en tunn jacka/tröja. Jag köpte denna för att jag tänkte att den kan man dra på sig vid alla tillfällen.