Minisemester I Halmstad

Som ni flesta vet så har jag ingen semester i år pågrund av att jag har börjat jobba på Erikshjälpen. Oh, det har faktiskt känts helt okej för mig. Men jag ska erkänna att det har ändå svidit lite i kroppen när man ser de här perfekta semesterbilderna på Instagram med lyckliga personer och havet i bakgrunden! :-) Men det har varit helt okej ändå.
Men nu har jag fått min havsvistelse och lite avkoppling för i helgen har jag varit vid kusten på minisemester. Jag har varit i Halmstad, ni vet, stugan i Halmstad vid östra stranden som vi har hyrt några år nu i rad, både med mamma och pappa. I alla fall, mamma och Elliot var där nere förra veckan och semestrade. Jag hade då tagit ledigt på fredagen från jobbet för planen var att Marko skulle köra ner mig.

Jag var ju dock sjuk förra veckan, men jag jobbade på torsdagen då jag kände mig bättre så det var skönt att jag kunde få komma iväg. Det kändes ju dock lite sådär att man var borta måndag, tisdag och onsdag, jobbade på torsdag och sen var ledig på fredsgen, men jaja, den bjöd jag på.
Jag var så glad att jag kunde komma iväg, för jag kände verkligen ett behov av lite semester. Jag hade dock min jobbiga hosta kvar som tyvärr blev sämre i Halmstad, det var extremt irriterande, men jag var ju frisk förövrigt.
I alla fall så kom Marko och hämtade mig i torsdags eftermiddag när han hade slutat jobba också körde han ned mig till Halmstad. Det var väldigt snällt av honom då han inte hade någon anledning mer än att köra mig. Det var även mysigt att sitta och prata med honom i bilen på väg ner.

Det var så härligt att komma ner till Halmstad. Jag hann knappt gå ur bilen innan mamma kramade ihjäl mig! :-) Hon hade saknat mig, jag hade också saknat henne, så det var härligt.
Marko stannade på middag, mamma hade gjort gott kött och potatis i ugn. Det var inte så fint väder i torsdags när jag kom ner så vi fick sitta inne.

När Marko hade åkt chillade vi i stugan, tittade på tv och myste. Lite senare så var jag sugen på en kvällspromenad trots blåsten och molnen. Det finns en minigolfbana och en kiosk lite längre bort där man kan köpa glass, godis och massor utav gott som vi brukar gå till, den kallas för Japan. Där finns även några få restauranger. Det brukar alltid vara så mysigt att gå dit på kvällen då det är lite liv i luckan där borta.
Elliot var inte jättesugen på en promenad så jag lockade honom med en klubba och då följde han så lydigt med!
:-) Vi hade en jättemysig kvällspromenad, först gick vi och köpte klubba och sen blev det lite häng på stranden. Jag var så sugen på att se stranden även om jag har sett den många gånger förut men det är alltid något speciellt med första gången för i år och även om det var dåligt väder så var det lika underbart att se havet igen.
Resten av kvällen myste vi i stugan.

I fredags när vi vaknade var det jättefint väder, så vi åt frukost ute och låg i bikini efter frukost och solade.
Kirre (Krister) som är mammas kusin och hans sambo Malin var i Halmstad så de skulle svänga förbi oss på förmiddagen. Så vid tolv tiden kom de, det var supermysig att träffa de igen. Vi satt ute och fikade till en början men sen blev det helt plötsligt kallt och regnigt så vi flyttade in. Det var jättekonstigt, jag och mamma som precis hade suttit ute i bikini och solat. Kirre och Malin stannade även på lunch, så de var hos oss länge vilket var mysigt.

När de hade åkt var klockan närmare fyra så då åkte vi och handlade lite. Väl hemma igen satt vi ute på altanen och chillade, lyssnade på musik och jag började läsa min bok, det kallar jag för semester, bara chill! Under kvällen sprack det upp och blev sol, men det var kallt så vi satt ute med filtar och tröjor, men det var härligt ändå.
Efter hamburgarna som vi åt till middag gick vi en kort kvällspromenad innan vi fick gå in och värma oss från blåsten. Jag ville sitta uppe på terassen och titta ut över havet, det är magiskt där uppe och jag ville uppleva det i år, men tyvärr så var det lite för kallt för det. Men jag satsade på att kunna sitta där uppe nästa kväll istället, då var det sista kvällen, så jag höll tummarna för det.

I lördags var sista dagen i stugan. Då vaknade vi till ett kallt, blåsigt och molnigt Halmstad, lite tråkigt sista dagen men man kan inte styra över vädret. Så efter frukost åkte vi in till Halmstad och hade några mysiga timmar där. Vi åt sushi på en uteservering, jag handlade jättefin inredning på Åhlens och vi gick och kikade.
Den lördagen, en lördag i juli i Halmstad blev även första gången för mig på systemet! :-) Jag dricker absolut inte mycket och jag har respekt för alkohol, men jag tycker att det är gott med ett glas någon gång ibland men det är inte så viktigt för mig, men det var en cool grej. Jag köpte några cider.
Sen åkte vi till stugan igen och då sprack det upp och blev en jättefin eftermiddag och kväll. Jag och mamma satt på altanen och tog varsitt glas bubbel, det var gott och lyxigt.
Elliot ville spela minigolf med mig så efter lite chill och njut på altanen gick jag, mamma och Elliot till Japan och drog en runda minigolf. Jag var inte så taggad på minigolf först, men oj vad roligt det var och det gick bra om jag får säga det själv, med tanke på att man har en CP-skada och dessutom spelades i foppatofflor, jag blev verkligen förvånad över mig själv! :-)

Lyx!
Första gången på systemet! :-)
Semesterlirare! :-)
Minigolf på Japan

När vi kom tillbaka till stugan fortsatte vi att chilla i den härliga sommarkvällen, jag tog en skön dusch och sen gick jag ner på stranden och gick en sväng med fötterna i havet. Det var klarblå himmel, kvällssolen som glittrade i vattnet och vattnet som tog sig in i lugna stillsamma vågor in mot strandkanten, det var helt magiskt och jag kände lugnet i hela kroppen, vilken sommarkväll! Jag ville inte gå därifrån för det var som sagt helt magiskt!
Men vi skulle äta så jag fick slita mig bort från havet och dra mig tillbaka. I lördags kunde vi sitta ute och äta vilket var härligt sista kvällen. Vi åt lax med potatis och fetaost i ugn och till det drack jag min alldeles egna köpta mojitoo cider, det var en fin middag det!

Detta är livet! <3
Finner inga ord <3

Sen tog vi en sista kvällspromenad till Japan och åt glass. Jag tog en nyhet, surpuppa hette den glassen! :) Det var citronsorbet och citronglass i botten, mjukglass på kulglassen och surströssel på och två sura S på toppen, den glassen var verkligen syrlig, men jättegod! När vi var mätta gick vi hemåt och mamma baxade upp mig för den icke vänliga CP trappan! :-) Och jag fick ännu en magisk stund uppe på terassen som jag hade hoppats på, jag satt där i soffan med lite musik, en filt, min mojito och tittade ut över den rosa gul- blåa himlen, havet som brusade i bakgrunden och solen som höll på att gå ner, alltså hör ni eller? Det var helt underbart, jag satt där så länge och bara njöt, jag ville inte att kvällen skulle vara över!
Jag är så tacksam över att jag fick en sån fin och härlig sommarkväll sista kvällen!
Och även för denna minisemester, det var så härligt att komma ner till Halmstad och vara där med mamma och Elliot. Det kändes som att jag hade varit där mycket längre än ”bara” en helg, vilket var så härligt.
Nu känns det som att jag har haft min härliga efterlängtade semester!