Semestertripp vid kusten

Kortare inlägg
Nu har jag, mamma och Elliot varit på en mysig tripp ihop, bara vi tre. Vi har varit i Varberg, på Espeviks camping där vi bodde i en jättefin och stor stuga. Mammas kompis Ann har en husvagn där så vi hängde med henne ett par gånger. I onsdags var vi på campingen, tittade lite på film på kvällen och myste. I torsdags eftermiddag kom mammas två jobbarkompisar till oss med deras familjer, vi tog en fika med de. I fredags däremot blev det strandhäng vid campingen och havet, strålande sol och blå himmel. Vi blev så glada efter två dagar med storm och grått väder. Vi lämnade stugan och hängde vid havet hela dagen. Innan vi åkte hem tog vi en fika i Anns husvagn.
Det var en mysig liten semester!
(se fler bilder längre ner i inlägget)

Längre inlägg
Nu har jag varit iväg på äventyr igen. Jag, mamma och Elliot har varit ute på en liten mysig tripp bara vi tre. Denna gången var vi i Espevik, i Varberg, där vi hade hyrt en stuga på en camping. Mammas kompis Ann och hennes man och deras två hundar har en husvagn där, så det skulle bli mysigt att hänga lite med henne.
I onsdags när vi åkte regnade det och på torsdagen skulle det inte bli så fint väder heller, men vi tänkte att det skulle bli härligt med lite miljöombyte. Men det skulle bli fint på fredagen, så det såg vi fram emot.
När vi kom till Varberg handlade vi lite go mat och fika, det måste man ju ha när man är på semester!

Stugan var jättefin och mysig, det låg likadana stugor i ett fint stugområde på campingen, fast det var väldigt luftigt mellan stugorna så det var härligt. Mamma hade bokat en stor stuga eftersom att vi ville ha toalett och dusch inne i stugan för att det är skönt, speciellt nu i Corona. Det var en stuga med fyra till åtta bäddar, så ja, det var många sovplatser till oss tre. Stugan hade till och med ett litet loft med fyra bäddar. Ja, det var en jättefin stuga med en liten altan och vi hade till och med havsutsikt (se bilder i inlägget).

I onsdags tog vi det mest lugnt på campingen, det gick typ inte att gå ut, det blåste verkligen storm. Jag hade till och med svårt att hålla balansen, jag skojar inte, och varmt var det inte heller! Men vi tog oss ner till havet som låg precis vid campingen för att kika in stranden. Det låg mycket villavagnar där så vi gick mellan de och tittade också, det var ett fint område. Espeviks camping var en väldigt liten camping, vilket var charmigt tycker jag.

Senare satt Ann i vår stuga och pratade med oss, det var trevligt. Klockan blev mycket när hon gick så då åt jag, mamma och Elliot potatissallad och jättegott kött till middag. Efter maten satt vi tre i soffan och tittade på en familjefilm och åt godis! <3

I torsdags var det också mulet och blåsigt så efter en god frukost åkte vi för att shoppa lite. På eftermiddagen när vi hade kommit hem till stugan kom två av mammas jobbarkompisar på besök med respektive och barn. Vi kunde inte sitta ute eftersom att det småduggade och blåste så vi fick sitta inne och fika. Vi var elva personer i den lilla stugan, haha. Det var dessutom fem barn med Elliot, två tvillingtjejer och tre killar, så ni kan tänka er vilket liv! Tur att vi hade ett loft, där de kunde fika och springa runt! :-)

När de hade gått blev det väldigt tyst, hihi. Då tog jag en go dusch, tittade lite på tv och vi åt middag, vi tog det lugnt helt enkelt. Senare på kvällen kom Ann och vi satt och tjatade innan jag gav upp och gick och la mig med Elliot! :) Att försöka få honom att sova var inte lätt kan jag säga, varken i onsdags eller torsdags. Han var så glad och han pratade, oj vad han pratade och var speedad! :D Men det var lite roligt ändå trots att man bara vill sova i det läget! :)

På fredagen vaknade vi till en klarblå himmel, strålande sol och nästan ingen vind, jippi äntligen! Väderappen hade rätt för än gång skull. I fredags skulle vi hem tyvärr då, så vi fick inte njuta av den fina kvällen men vi tänkte ändå hänga vid havet hela dagen.
Vi kunde dessutom sitta ute på altanen och äta frukost, det var härligt. Medans mamma städade stugan tog jag hand om Elliot, vi hängde på lekplatsen och spelade pingis i campingens pingisrum.
När stugan inte var vår längre gick vi ner till campingens strand och slog oss ner där. Vi solade, spelade lite boll, kände på vattnet, fikade, en dag på stranden helt enkelt. Det var verkligen en varm och skön dag! Havet var inte så kallt, men vi badade inte nån av oss, bara doppade fötterna. Sen kom Ann ner och hängde på stranden tillsammans med oss.
Mamma hade gjort jättegoda köttbullemacker till lunch som vi smaskade i oss på stranden.

Lite senare på eftermiddagen packade vi ihop oss och innan vi åkte hem satt vi i Anns förtält och fikade. Jag hade lovat Elliot att jag och han skulle köpa glass, så jag och han köpte varsin glass och tog med till Anns husvagn.
Vi åkte inte hem förrän vid fem, så det blev verkligen en härlig heldag vid kusten.

Det var en supermysig tripp med mina goingar! Ett härligt och bra avslut på sommaren!
(fast jag har tre veckor kvar :-))