Ystad

Vilken härlig resa vi har varit på, nu ska jag dela med mig av den till er. Jag sov supergott i Perstorp i min höga mjuka säng, så på morgonen åt vi jättegod frukost, sen packade vi iordning oss och drog oss vidare till Ystad som var vårt nästa stopp. När vi kom till Ystad gick vi runt lite där, vilka mysiga gränder de hade. Vi tog en lunch och sen åkte vi till Ystad camping. Vi hade hyrt en sån här självständig stuga med egen toalett och dusch. Det var loft på stugan också som jag hade sett fram emot att sova på, lite mysigt. Fast när vi såg den icke CP vänliga trappa så var det igen bra ide, haha. Jag fick bara kolla upp och sen gå ner igen. Men som tur var fanns det ett litet rum med två sängar där nere som jag sov i, det rummet var mysigt det med. Vi gjorde ordning lite fika och melon direkt och gick ner till havet, det var så underbart att komma ner till havet. Det var en bred och stor brygga och vit mjuk sand. Tyvärr var det molnigt när vi kom ner, så det var inte så jättehärligt, men det var ändå mysigt att komma ner till havet. På kvällen åkte vi in till Ystad och åt på resturang, jag tog en hamburgare med lökringar och pommesfrites, det var så gott. Sen åkte vi tillbaka till stugan, jag tog på mig riktiga campingmyskläder och satte mig i soffan och läste min sommarbok. Sen spelade vi Uno.

Min första natt i stugan var så härlig, sängen var så mjuk. Vi hade en tågräls precis utanför vår stuga, det lät jättehögt när tåget kom, Elliot tyckte det var jättespännande. Jag var rädd att jag skulle vakna mitt i natten av det, men det gjorde jag inte, jag stensov, det var helt otroligt! Dagen därpå vaknade vi av jättefint väder, varmt och skönt. V åt frukost och jag borstade tänderna ute, det var så somrigt. Sen drog vi ner till stranden och jag och mamma låg och solade oss i bikini, det var premiär för i år. Det va så härligt ute. Jag och Elliot kände lite på vattnen, men det var svinkalt. Fast det var så skönt att sola. Vi tog tyvärr inga bilder på stranden på den fina dagen. Sen gick vi upp till stugan, vi åt lunch och jag tvättade av mig lite för sen åkte vi in till Ystad och gick där hela eftermiddagen, vi åt glass och gick lite i affärer. Från strålande sol och värme övergick det till moln och blåsigt, jag förstod inte hur det gick till, tur att vi tog stranden på förmiddagen. Iallafall så skulle vi äta middag där men vi orkade inte vara kvar så vi åkte till stugan oh chillade lite.

Sen gick vi bara över gatan och tog vår sista middag där i ett jättefint uterum. Efter maten gick vi en sväng till havet och tog lite foton på bryggan, sen gick Elliot och Marko hem och jag och mamma tog en fin kvällspromenad vid havet bort till ett fint hotell, det var så mysigt. Resten av kvällen chillade vi i stugan. Igår var det bara att städa och plocka ihop för vi skulle åka hem. Men på vägen hem gjorde vi ett avbrott i Älmhult och sov på Ikea hotellet. Vi träffade Emma och Stefan med familj också på ett kakcafe innan vi åkte till Älmhult. Ikea hotellet var jättefräscht och fint. Vi fick ett avlångt rum med fyra våningsängar. Jag chillade lite på rummet själv efter att jag, mamma och Elliot hade gått en runda på hotellet.

Sen åt vi på hotellet resturang, jag tog jättegoda natcho chips. När vi hade ätit så tog vi vagnen och Rulle och gick en jättemysig kvällspromenad i Älmhult. Elliot satt och myste i mitt knä. Sen tog vi det lugnt på hotellrummet, sängarna var så mysiga. Igår när vi hade vaknat åt vi god hotellfrukost. Jag kan rekomendera det hotellet, det var jättefräscht och mysigt. När vi hade checkat ut gick vi till Ikea museet tvärs över parkeringen och kikade lite där, jag har aldrig vart där. Det fanns ett jättestort pysselrum där vi var alldeles själva, så jag och Elliot pysslade lite där. Det var spännande att gå runt där, det fanns mycket att göra och se. Sen åkte vi hem efter lite fika i magen. De var skönt att ta ett stop på vägen, så det inte var raka vägen hem efter Ysta.
Elliot har vart extra mysig mot mig de har dagarna, han har gått självmant upp och satt sig i mitt knä, och kramat mig och hjälp mig, det har varit så mysigt. När vi satt på restaurangen i uterummet så sa Elliot självmant ”det är min syster” och kramade mig samtidigt, då smälte mitt hjärta.

Vi har verkligen haft det underbart på våran lilla semester! :) Här kommer massa bilder!

Stranden, vacker bild <3

I en gränd i Ystad, så charmigt.

Fötterna i sanden = sommar

Första middagen i Ystad, mums!

Frappes på espresso house, så gott.

Havet <3

Foto vid havet :)

Kvälspromenad med mamma <3

Kvällspromenad <3

Min sovplats i stugan, mysigt.

Vår stuga

Selfie på vår Älmhult promenad.

Jag och Elliot gosar!

På Ikemuseet kunde man prova olika färger på ett kök och sovrum genom att rita på en skärm. det var coolt.