Nattbåt till Polen

Nu har vi kommit hem från Polen, vi kom hem runt lunch i måndags. Vi har haft en underbar resa med god mat, goda dagar och massor med familjemys. Det kommer att komma upp massor med inlägg om vår vecka i Sopot under veckan på min blogg Facebook sida, men såklart även här på bloggen också, här på bloggen hittar ni alla inlägg om vår vecka i Sopot precis under detta inlägget.
Jag hoppas att ni har gillat de inlägget som kommit upp medans jag har varit borta? :) Detta inlägget kommer mest att handla om resan dit, var beredda på väldigt långa inlägg, jag har mycket att berätta om! :)

I söndags morse hoppade vi in i bilen vid åtta tiden på morgonen, så det blev en tidig morgon. Vi skulle äta frukost på vägen, så det var inprincip bara att klä på sig och hoppa in i bilen Jag älskar att äta frukost på vägen, så det såg jag fram emot, det är så mysigt tycker jag. Efter att vi åkt en bit, stannade vi vid en campings rastplats i Tranemo, vi satt och kikade ut över sjön medans vi åt, det var en bärlog frukoststund. Vi var påväg mot Karlskrona, vi skulle nämligen ta nattbåten där ifrån till Polen.

Det tar ca tre timmar till Karlskrona från oss, så det blev en bit. Jag försökte sova lite i bilen. När vi äntligen var framme i Karlskrona åt vi lunchtuffe på ett museum och Elliot och Marko kikade lite inne på museeumet. Eftersom att båten inte gick förrän nio på kvällen så skulle vi åka till Markos kompis Per och hans familj och äta middag och chilla lite där, de bor nämligen i Karlskrona. Vi kom dit vid tre tiden, de har två barn som Elliot lekte med. Det var ett mysigt stopp. Vi åt köttfärsås och spagetti till middag.

Man behövde vara vid båten vid åtta på kvällen. Vi skulle naturligtvis ta med bilen på båten. När vi kom till båtterminalen fick vi stå i kö rätt länge innan vi fick köra på båten. Vi hade beställt en handikapp hytt med havsutsikt, vilket är bra för då är den lite större, fast ändå liten. Hytten var fin, toan var inte så fräsch dock, men havsutsikten kan man inte klaga på! :) Vi gick upp på däck och kollade ut över havet, det var en fin kväll så det var väldigt vackert. Det var en stor båt så det fanns resturanger, bar, disco, affär osv, till och med gym! Sen gick vi ner och la oss för vi var så trötta.
Det var så mysigt att sova på båten.

På morgonen gick vi upp klockan halv sju för båten skulle vara framme vid åtta på morgonen. Vid halv åtta öppnade de bildäcket så då gick vi ner till bilen. Sen klockan åtta släppte de ut oss och då var vi framme i Gdynia i Polen.

Fin utsikt från frukosten!