Spamys

Elliot och jag fick sova i sovrummet tillsammans och mamma och Marko fick sova i bäddsoffan där ute. Det har varit så mysigt att sova med Elliot hela veckan, och lyxigt att vi fick sovrummet tycker jag. Jag gick oftast och la mig när han gick och la sig på kvällarna, jag har aldrig lagt Elliot någon gång, så jag kände mig lite stor. Vi låg där och snackade innan vi somnade. Mamma och Marko brukar alltid läsa för honom på kvällarna, varje kväll, men hela Sopot veckan har han somnat själv, med mig då. Det har varit så mysigt för han har kramat mig så gött när han ska sova eller precis har vaknat, lagt armen om mig och verkligen somnat på mig, så mysigt.
Och när jag har legat bredvid honbom har han somnat på max en kvart, en gång på fem minuter.
Han snurrar verkligen omkring när han sover, så en natt vaknade jag med hans båda fötter på min huvudkudde, det var superobekvämt, så då fick jag putta på honom lite! :)

Tisdag morgon började med att mamma och jag körde ett 25 minuterspass ute i vardagsrummet, man måste hålla igång trots att man har semester! :-) Sen åt vi veckans första frukost i lägenheten.

Det spöregnande i tisdags också, spöregn och 11 grader liksom, det var faktiskt tråkigt. Men vi tröstade oss med att det skulle bli sol på torsdag. Jag och mamma åkte därför till ett spa och Marko och Elliot åkte till en djurpark.

Spa, mat och dryck är nämligen väldigt billigt i Sopot, det märkte vi varje kväll och lunch när vi var ute och åt att det är mycket billigare om man jämför med Sveriges mat och dryck.

Spat var jättemysigt, det var liksom inne i ett hotell. Vi fick varsin morgonrock, handduk och tofflor också gick vi in och duschade och bytte om. Inne i spat var det bubbelpooler och en stor pool, där gick jag och mamma i och la oss, men det var för kallt så vi fick gå upp ganska så fort. Det fanns två utomhus bubbelpooler så vi gick ut i sommarkylan och sjönk ner i en pool, det var sååå gött. Då regnade inte så det var tur. Sen kom ett svenskt par och satte sig vid oss, de var jättetrevliga så vi satt och pratade med de en stund trots att vi inte kände de ett dug.
Vi märkte när v kom in att vi hade bubblat i 45 minuter! :O Innan vi gick in och duschade och tog på oss bastade vi. Efter spat tog vi varsin sallad till lunch på hotellets resturang.

Sen kom grabbarna och mötte upp oss och sen åkte vi hem, vi chillade en lång stund i lägenheten innan vi skulle ut och äta. Denna kvällen åt vi ytterligare på ett mysigt ställe, där åt jag dumplings.

Efter maten regnade det inte så då gick vi och kikade lite i Sopot, det var en jättemysig stad med massvis av människor, en stor fin kyrka i folkmassan och det fanns uteserveringar vart man än kollade. Efter att man hade gått på den smala gatan med restauranger, kom man till ett litet större torg som också var fullt av människor och massor utav små stånd där man kunde köpa lite juicer, våfflor, glass osv, lite affärer också såklart. Då kändes det mer som man var på ett semesterställe, speciellt när det inte öste ner regn och när man var bland folk. Bredvid torget fanns det lite härliga grönområden också, ungefär som parker. Det var extra mysigt att gå i Sopots centrum på kvällen. Och om man gick lite längre bort kom man till havet. Vi hade bara 400 meter till havet från vår lägenhet.

Andra middagen ute
Lunchmys efter spat
Den stora kyrkan i centrum
Ett maffigt Grandhotell
Jag ur från hissen i vårt hus, redo för middag