Stoj och Stim

I torsdags fick vi besök av Sus, Viktor och deras son Aston som är ungefär två år. De kom mitt på dagen så då började vi med en lunchgrill. Det blev kycklingspett med potatissallad, det var en fräsch sommarlunch.

Det var så underbart sommarväder även i torsdags så efter lunchen stack vi ner till stranden och badade. Jag har nog aldrig badat så mycket i havet som jag gjorde då, det var jätteskönt i vattnet.

Senare på eftermiddagen när vi kände oss klara med strandhänget gick vi upp till stugan och tog det lite lugnt. Jag duschade och fixade mig lite medians de andra satt på altanen och njöt av kvällssolen.

Till middag åt vi grillat igen fast entrecote med klyftpotatis, såser och en sallad. Det köttet var sååå gott!

Efter middagen satte vi oss där uppe på balkongen, åt gräddtoppar och njöt av solnedgången och av det vackra havet som utsikt.

Lite senare på kvällen gick vi och köpte glass till barnen och satte oss på en restaurang och beställde in drickor. Det var livemusik så det var riktigt härligt att sitta där ute i sommarkvällen och lyssna på lite go musik.

På morgonen åt vi en jättegod frukost tillsammans allihop i morgonsolen. Vi hade förbeställt frallor dagen till ära, så det smaskade vi i oss till frukost bland annat.

Sus, Viktor och Aston åkte nästan direkt efter frukosten för de skulle ut på nya äventyr. Det var ett mysigt dygn med mycket stoj och stim!