2019: Polenresan

Lite Polen minnen att se tillbaka på när det är som mörkast i vårt land. Det var en underbar resa med mycket god mat, skratt och kärlek. Maten var helt fantastiskt i Polen kom jag ihåg, en riktig god upplevelse på varje ställe vi var på. Vädret var kast i början på veckan och då var jag och mamma på spa en dag och hade det gött. Men de sista dagarna i Polen kunde vi hänga på de fina stränderna vilket var underbart!
Jag kommer alltid att minnas den kvällen när vi var ute på piren, det var en helt fantastisk kväll!

Jag och Elliot sov tillsammans i en stor dubbelsäng hela vecka, det var mysigt.

Det var så kul att sova på båten både dit och hem, det var underbart att gå upp på däck på kvällen och titta på den vackra solnedgången.

2019: Sommar i Halmstad

Jag var också med pappa, Jenny och killarna en vecka i Halmstad i stugan som ligger precis vid havet. Det var en härlig vecka med mycket bad, skratt och mysiga balkongkvällar vid den vackra solnedgångar. Elliot och mamma var med i Halmstad och hängde i stugan också i två hela dagar eftersom att de körde ner mig dit. Jag tyckte att det var underbart att ha de där med pappa, Jenny, Lancen och Hamilton. Jag fick liksom umgås med både pappa och mamma samtidigt i två dagar. Vi badade, åt middag och lunch och hade semester tillsammans, det var verkligen mysigt. Killarna älskade också det eftersom att de fick leka i två hela dagar. Jag var extra lycklig då! Sen när mamma och Elliot hade åkt hem kändes det lite tomt, men det gick fort över för vi fem hade en fortsatt underbar vecka.
Veckan bjöd på god mat, kvällsdopp, kvällspromenader, ostbricka på balkongen framför havet när barnen hade gått och lagt sig och mycket mer. Det var en underbar Halmstadvecka med min andra underbara familj! <3

2019: Helsingborg med <3

Sommarens sista semester blev så lyckad. Jag, Elliot och mamma åkte iväg ensamma på en minisemester till Helsingborg. Vi bodde på hotell, åt mycket god mat, hade myskvällar på hotellrummet och ute på stan och bara hade det skönt. Helsingborg är en sån mysig stad. Vi tog till och med båten över till Danmark och tog en go dag där. Det kändes verkligen som att vi var där längre än två nätter, för vi hann med så mycket roligt. Det blev mycket härliga skratt under resan, så härligt. Det var en jättemysig liten minisemester med mamma och Elliot. Jag ville inte att den skulle ta slut!
Den semestern avslutade sommaren på bästa sätt! <3

Kolla sista bilden, hahaha! :D Gud vad vi garva åt den bilden på hotellrummet sen! :-)

2019: Årets karameller

Här kommer lite blandat från året som gått! :-)

Jag fyllde 17 år och hade bara ett år kvar som barn! :-)

Vi hade en underbar släktträff i Jeanette och Martins stuga i somras! Mycket skratt och god mat blev det!

I påsk blev det en tur till Tjolöholms slott! En härlig dag ute på landet och vid havet!

Molly med mamma på sommartorsdagarna, bra musik och en häftig show i sommarkvällen!

Vi firade Mona som fyllde 90 år med en trevlig fest!

Jag fick en ny häftig elrullstol, Elof. Nya coola funktioner och en coolare elrullstol än Elon!

Underbara sommarminnen när jag och Elliot busar i vattnet en varm härlig dag.

2019 hade jag en egen klädkollektion. Designat tröjor. Det var coolt. Det var tack vare Kevins hjälp! :)

2019: Härligt på Storås

Jag har haft en underbar höst och år på Storås. Den har varit händelserikt och roligt. Jag blir ännu mer självständig för varje termin som går och lär mig nya saker om mig själv. Storås personalen är fantastiska på det de gör och de får mig alltid på bra humör och får mig alltid att skratta, oavsett hur jag mår.

Jag har börjat tvåan detta året, tvåan har varit tuff, mycket tuffare än ettan men samtidigt rolig. Jag har kämpat på så gott jag kunnat trots att jag har varit stressad pågrund av att jag har varit borta mycket i höst. Men jag la i en extra växel efter utvecklingssamtalet så nu känns det som att jag är ikapp, iallafall i Historian, så det känns skönt.

2019: Botoxtiden

Året 2019 har tagit med sig en stor förändring i min fot, i min vänstra fot. Efter att jag fick botox och blev av med mitt gips har jag känt mig som en ny människa. Min fot fick äntligen ett nytt liv känns det som. Hela min kropp blev mycket stabilare och jag slapp gå på sidan av foten som gjorde att jag fick stora knölar som gjorde så ont.

Trots att en person rispade mig i foten så var det så roligt där inne på gipsbritsen och jag var där mycket. Det var roligt och jag skrattade så mycket åt deras skämt, väldigt högt i tak! :)

Gipsperioden var ingen lätt period, jag kunde inte vara lika självständig som jag brukar vara. Men det var ju för en bra sak. Gipsperioden skulle bara vara i fyra veckor men det blev mycket komplikationer med gipset så efter nästan två månader var jag helt utan gips. Som ni vet så gjorde det ont, min lilltå/mina tår var i kläm och foten fick vila utan gips ett tag. Men sen när de tog av det för sista gången kände jag mig som en helt ny människa när jag äntligen kunde sätta ner foten mot underlaget.

Mina välpaketerade tår i sista gipset, det var mycket skönare och bättre! Tänk vad mina tår fick lida, hihi! Stackare! Och det ända jag kunde tänka på var mina onda tår!
Sen när de blev fria var det en sån lättnad!
Det värsta var nog att det kliade så mycket. Då tog vi till sugrörsmetoden och på Storås blev det flugsmällaren, det var roligt. :-)

2019: Hårmodell & GO

Två stora engagemang som jag har varit med om detta året är Göteborgs Open och nät jag fick den stora äran att vara hårmodell för Living Proof. Både de här sakerna var mäktiga upplevelser och mycket roliga. Tävlat och gått catwalk, vilket år!

Göteborgsopen var ett roligt engagemang där jag fick tävla utifrån mina förutsättningar. Mamma och Ann var där och stöttade och hejade på mig vilket gjorde dagen ännu roligare. Pappa kom även som en överraskning, vilket jag blev superglad över, och vad överraskad jag blev! Vilken dag det var!

Jag kan inte förstå att jag har varit med på en hårmodellshow, att just jag har blivit frågad och fått den chansen att få vara med på ett sånt stort engagemang med 1000 frisörer i publiken. Det var så mäktigt när jag gick på catwalken och de började klappa och tjoa och musiken bara dunkade i kroppen.
Det kommer jag att minnas länge!
Sen fick vi en goodiebag värd 1000 kronor, wow säger jag bara!

Tillbakablickar 2018!

Året 2018 har varit ett mycket roligt och spännande år med massor utav utmaningar och självständighet för mig. Med utmaningar och självständighet menar jag mest att jag har börjat på gymnasiet – Riksgymnasiet. (Mer om RG och Storås kan ni läsa om i ett annat tillbakablicks inlägg). Vi hos mamma fick även ett nytt kök i februari vilket vi är så nöjda med, det blev så just och fräscht! Det blev och är liksom lättare att umgås på något sätt när alla är samlade i ett enda stort rum, mysigt.
Thomas – Markos kompis började vara mer hos oss i slutet av januari början av februari när vi fick klart vårt kök. Han sov hos oss mycket ett tag och åt middag hos oss. Han var oss hos mycket på vardagar och helger. Det tyckte jag har varit så mysigt, suttit och ätit tillsammans och suttit i vårt nya kök och snackat på kvällarna. Myst med Nina och bara haft det gött på vardagar och helger. Det har varit så spontant och lätt. Han har kännas som en familjemedlem, och det känns så även nu även fast han inte kommer så ofta längre! Men han kommer lite då och då, vilket är mysigt. Han är alltid välkommen till oss! Nu blev det väldigt mycket om Tomas här men jag vill bara säga att det var en mysig tid att ha någon i huset när det var som mörkas ute, ha någon att umgås med.

Vi var också hos Ida, Tomas och Eje i sommars det var mysigt.

I kommande inlägg får ni läsa mer om minnen, läsa texter och se massor utav bilder från året som har gått! Hoppas det kommer uppskattas!

Mys hos Ida, Thomas och lilla Eje i Hjo i sommras.
<3

2018- MH18

En mäktig händelse som jag va med om i slutet av detta året var ju såklart Musikhjälpen och när vi (mhgruppen på RG) fick komma in i buren i Lund. Inte bara Lundresan var häftig utan också att jag fick vara med på hela denna Musikhjälpen grejen på Riksgymnasiet. Komma fram till idéer och förslag, göra och sälja armband, åka med till Nordstan och sälja armband – det har varit väldigt roligt att vara med i musikhjälpengruppen.

Men det roligaste var ju såklart slutmålet, som vi strävade efter – att komma in i buren. Det var så häftigt. Vara med i radio och live tv. Men det var även roligt och ett äventyr med resan dit och hem – resan till Lund! Då var det värt att åka så långt i bilen trots att vi ”bara” fick vara i buren 10 minuter max. Vi hade så roligt tillsammans både dit och hem.

Det känns så coolt att jag redan har upplevt så mycket på RG bara på ett halvår. Speciellt det här stora med Lund och buren!

2018 – Min jul

Min jul i år har varit underbar. Att fira med familjen är det bästa jag vet! Julen i år har varit så mysigt. Ätit god julmat, spelat spel, druckit glögg, öppnat julklappar, ja you know it. Julen är en mysigt avslut på året tycker jag, det knyter ihop säcken av året på något sätt – jag vet faktiskt inte varför jag känner så. Nästa år kommer farfar, Carin och Mona till oss hos pappa också, så då ska vi ha en mysig minijul här. Hoppas att ni har haft en fin jul. Själv älskar jag allt som har med julen att göra! Det är en mysig högtid.