2022: Sista terminen på Storås

Den första delen av 2022 blev sista halvåret på Storås, även om jag kände mig rätt klar med Storås och framför allt med skolan så var det ändå lite sorgligt med sista terminen. Jag har ändå bott där i fyra hela år, det har verkligen varit som ett andra hem för mig, då känns det ju lite i hjärtat när man ska lämna ett ställe som har varit ens hem i fyra år. Jag har verkligen försökt njuta så mycket som möjligt den sista terminen på Storås och det tycker jag att jag har lyckats med även om det har varit mycket stress och mycket att göra både i skolan, privat och planering inför framtiden.
Men som tur är så har jag haft den fantastiska personalen som verkligen har stöttat och peppat mig när dagar har varit svåra och jobbiga då när man inte längre orkade med skolan. Jag var ju så extremt skoltrött sista terminen, men det var bland annat de som gjorde att jag gick upp på morgonen. Jag älskade att sitta och äta frukost med de varje morgon, jag var oftast uppe först av alla eleverna så medans jag satt och åt frukost höll de mig sällskap, tittade på tv, vi små snackade och en personal löste ofta korsord! :-) Det saknar jag jättemycket nu, det var verkligen mysigt, det var det som fick upp mig på morgonen! :-)
Jag kommer verkligen sakna alla goa minnen, pratstunder och skratt.
Och allt som de har gjort för mig, jag är evigt tacksam!

Åh, Wilma, min Wilma. Jag tänker tillbaka på våra härliga kvällar tillsammans då vi suttit och pratat om livet, lyssnat på musik eller tittat på tv, jag saknar verkligen de stunderna och blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på alla fina stunder.
Det bästa med RG var att jag träffade henne! <3
Minns våran sista kväll (då vi umgicks) på Storås innan vi tog studenten, det var en mycket fin kväll tillsammans med snacks och vi gav varandra studentpresenter, det var då jag fick min fina kokbok!
:-)

En personal på Storås har tyckt att det varit extra roligt att jag älskar Ernst och då föreslog hon att vi skulle ha en Ernst kväll, hon gillar inte ens Ernst så det var så roligt bra det, att hon kom med det förslaget själv. Men så gulligt av henne att föreslå det för att hon vet att jag typ är kär i honom, haha.
Så vi planerade Ernst kvällen tillsammans och utförde den den 1 april med tre rätters i Ernst mat och Ernst dekorationer. Det var verkligen en sån rolig idé och inte minns sagt en grym kväll med TEMA Ernst! :-)

Den 30 april firade vi för-midsommar på Storås med både midsommarmat och dans runt midsommarstången! Det var en rolig midsommar och det är så roligt att de har varit så påhittiga och har hittat på allt möjligt, alltså inte bara för midsommar utan ALLT som de kommit på under mina år. De är så påhittiga och det har varit så roliga saker de kommit med som t.ex nobellminglet år 2021 och grillning, tiopspromenader, bruncher, fotoklubb, vernissage, när vi varit på Pinchos, julshopping osv. Det kommer jag verkligen att sakna, när det händer lite roliga grejer mitt i terminerna och man får umgås och va social, det har varit så himla roligt.
Eller när en elev på mitt hus kom på att vi skulle ha en liten egen studentmiddag på Storås för oss studenter, det var gulligt tänkt och oj vilken rolig middag det blev, så mycket skratt, och trerätters blev det med!

Minns också när jag och en personal åkte själva in till Norsdstan för jag skulle hitta en kavaj till balen, också tog vi en fika och bara pratade utan att någon störde, det var så härligt. Eller en annan gång när jag och en annan personal satt och tittade själva på Let´s Dance tillsammans och jag åt brieost och kex och vi snackade! Det är sånna härliga minnen jag kommer att minnas för alltid.
Innan studenten drog min kontaktperson med mig ut på en liten kontaktpersons- och kontaktpersonselevdag till Haga där vi gick och kikade i en sten- och kristallbutik där jag fick välja ut stenar som jag fick av henne, det var så gulligt. Vi fikade också och pratade om allt mellan himmel och jord, det var verkligen ett fint avslut med henne.

Inför att jag skulle sluta hade jag skrivit brev till husen på Storås men även personliga brev till var och en personal på Storås. Dagen innan studenten när de hade sitt möte gick jag upp dit till de alla och lämnade breven personligt och satt och åt smörgåstårta med de, det var ett fint avslut med gänget!

Jag minns också sista helgen på Storås när familjen mamma, pappa, Jenny och mina brorsor kom och pappa hade med sig tårta och vi satt ute och fikade och hade en sån mysig stund, sista besöket från de på Storås. Det var mysigt att ha de samlade där för sista gången.

Ja vilka år det har varit på Storås, fantastiska! Men framför allt vilken underbar sista termin det blev, jag är så tacksam för allt! Fyra år som jag kommer att minnas för livet!

2022: Sista Terminen i Skolan

Sista terminen på gymnasiet var nog den hektiska terminen jag varit med om. Det var inte extremt mycket skolarbete (som tur var) men det var mycket saker runt omkring hela tiden, med framtidsplanering osv. Jag tyckte att det var roligt men ibland blev det lite för mycket i huvudet och många många bollar i luften samtidigt.
Det var mycket med framtidsplaneringen som jag hade med min arbetsterapeut och min kurator varje/varannan vecka. Det var mycket jobb, möten, ansökningar, överklagan till LSS, planering med hemtjänst, arbetsförmedling, försäkringskassan, ja ni hör ju, det var så mycket att hålla koll på och göra. Jag är så tacksam för att jag hade de två för jag hade aldrig klarat av allt detta själv, det var knappt så att jag orkade med det då när jag hade två som hjälpte mig. Så jag är evigt tacksam för deras hjälp, det hade aldrig gått utan de. Vi kämpade mycket under den sista terminen för att få ihop allting, men vi lyckades väldigt bra måste jag säga även om det var mycket jobb.

I skolan var det främst gymnasiearbetet som tog mycket kraft och tid den sista terminen, då det skulle vara klart i Maj och då jag även skulle presentera det. Jag minns hur mycket jag kämpade med det där gymnasiearbetet, dag ut och dag in inprincip för att få ihop allt och dessutom göra en presentation in i det sista, vilket också tog extremt mycket tid. Men tillslut var jag äntligen klar med det där gymnasiearbetet och jag presenterade det för hela skolan den 6 maj, vilket jag var jättenervös för men när det var klart var det som att en sten släppte från hela mig och jag fick godkänt, det var så skönt. Jag var dessutom nöjd. Samtidigt som det har varit mycket och tagit mycket tid och energi så har gymnasiearbetet både varit roligt, intressant och spännande att göra.

Jag har även skapat ett UF företag som är min barnbok Turbofart/Funkisboken som jag har arbetat med under året. Jag har fått stått i Nordstan en hel dag och sålt in min bokidé tillsammans med min bästa kompis Wilma som hjälpte mig. Jag har till och med fått ett stort pris för min bok, nämligen Alumni priset, vilket var stort. Som ledde till att jag fick åka på ett stort engagemang som hette Emax i början av sommaren. Boken och mitt UF företag har varit något stort under mitt sista skolår, mycket kämpande och slitande men det har varit väldigt roligt också.

Det har också varit mycket roligt också, speciellt i slutet av terminen då det verkligen började lukta student.
Den 13 maj åkte vi på klassresa med hela klassen till Danmark, eller ja, vi åkte inte till Danmark, vi åkte båten fram och tillbaka, haha. Men det var en väldigt rolig resa med både klasskompisar, assistenter och våra lärare. Det var så god mat kom jag ihåg, både frukostbuffé och lunchbuffé fick vi, det var sååå gott men vad mätt man blev! :-) Det var en rolig dag att få spendera ihop innan vi skildes åt.

Ja vilket skolår, sista året i gymnasiet, fullt upp kan man säga!

2022: Balen

Det roligaste med att ta studenten förutom att ta stundenten då var balen. Wilma och jag var lite osäkra på om vi skulle gå på balen eller inte, dels var det mycket pengar och vi var inte jättesugna. Men tillslut bestämde vi oss för att gå på balen och tack gode gud för att vi bestämde oss för det. Det var så himla roligt. Det var Wilma, jag, en kille i vår klass och en utav Storås personalen som vi hade med oss som assistent.
Min kompis sminkade mig och jag hade köpt en balklänning och ja, jag kände mig så fin och det kändes helt underbart att jag skulle få gå på bal. Den 23 maj var en fin och varm dag kom jag ihåg när vi gick till spårvagnen från Storås i våra finkläder.
Det var en magisk kväll med för bubbel, trerätters med livemusik och sen var det nattklubb som vi också var med på, haha. Det trodde jag inte att det skulle vara nattklubb, jag som aldrig varit på en nattklubb innan, men jag tyckte att det var svinkul! :D
Det som jag tyckte var konstigt var att jag drack GT på en måndag, hahaha!
Men middagen, nattklubben och hela kvällen var helt magiskt! Så många underbara minnen från den kvällen och jag är så tacksam att vi gick på balen, annars hade vi definitivt ångrat oss. Det var värt alla pengar, alla dar i veckan! Studentbal går man ju bara på en gång i livet!

2022: Studenten 2022

Det bästa som hände detta året 2022 var ju ändå studenten. Skit vilken magisk dag det var alltså, från start till slut. Den dagen var perfekt. Tänk att den 1 juni 2022 tog jag studenten och firade att jag var klar med skolan och gymnasiet, det var nästan obeskrivligt. Dagen startade med en champagnefrukost på Storås och sen gick dagen i ett. Jag är så himla tacksam över att jag fick en riktig student, att Corona hann att gå över. Vilken dag, vilka minnen! Men det bästa var ändå utspringet. Det var ett sånt himla adrenalinpåslag där precis innan vi skulle springa ut och när vi såg hur galet mycket folk det var där ute när vi stod och vänta så pumpade adrenalinet ännu mer. Sen när vår låt började och vi sprang ut på scenen, ja det var helt obeskrivligt, jag kände bara lycka och frihet.

Sen när det var över letade jag upp mamma, pappa och Kevin som hade kommit för min skull, det var inte lätt att hitta de men tillslut hittade jag de. De skrek efter mig, kom springandes med min studentskylt i högsta hugg, gav mig världens största kramar och hängde på mig massor utav gosedjur, det var också en obeskrivlig och magisk känsla. Så mycket glädje och kärlek!
Sen gick vi till Storås där det var tårta som vi fikade på och alla som var där, elever och personal hälsade grattis. Jag fick krama om Wilma en sista gång innan hon skulle fira med sina släktingar för hon skulle inte fika. Det var bara jag som student som fikade, men det var ju härligt för då fick jag all uppmärksamhet! :-) Det var mumsiga tårtor som Storås personalen hade ordnat. Där gav Storås mig världens finaste bok med sammanfattning av mina fyra år på Storås, och jag blev så himla glad! Den var och är så fin!

På eftermiddagen/kvällen blev det firande hos pappa med Kevin, mamma Jenny och killarna. Vi satt ute med fördrink och jag fick jättefina presenter och allt var bara toppen, Jag fick bland annat en sån fin fotobok av Kevin på våra fina minnen tillsammans, jag blev så rörd! Sen blev det en god middag ute. Jag är så tacksam över att jag fick sånt pangväder på min student, det gjorde mycket!

Jag är så himla tacksam över denna dagen. den var helt magisk som sagt!
Och något av det bästa var att jag fick papper på mina betyg och att jag fick en godkänd gymnasieexamen.

På lördagen blev det studentfirande med hela släkten, det var typ världens bästa dag. Att ha alla som jag älskar på ett och samma ställe, det var helt underbart, jag bara njöt av varenda sekund. Jag har ganska stor släkt om man slår ihop pappas och mammas släkt, så det har typ aldrig hänt att jag har haft alla i ett och samma rum. Och jag fick sån fin familje- släktbild från den dagen med alla mina älsklingar vilket jag är superglad och tacksam över. Det blev god mat, många fina presenter men framför allt så mycket kärlek. Jag tänker ibland, tänk att alla var där för min skull, jag blir så rörd när jag tänker på det, att de var där för att fira mig och min student! Det var också en magisk dag!

Studenten är bara en gång i livet och jag kände verkligen att jag blev så ordentligt firad, det var så fint och jag är evigt tacksam för dessa dagar! Så många fina minnen och så mycket kärlek att blicka tillbaka på! <3

2022 – Inflyttning i Lägenheten

Efter studentfirandet och när verkligen hade kommit ikapp mig och när jag hade smällt allt så var det dax för nästa stora sak, nämligen att flytta in i lägenheten och börja pyssla där inne. Det var det jag hade längtat efter så himla länge och äntligen var dagarna här då det skulle fixas och grejas. Jag minns att den 6 juni var jag och mamma i lägenheten och grejade hela dagen. Jag kom ihåg hur lycklig jag kände mig, hur glad jag var för att få greja iordning i mitt egna hem. Och när vi åkte runt hela staden och köpte nya saker till mitt hem, det var så roligt.
Jag flyttade dessutom in på världens bästa årstid (enligt mig), nämligen på sommaren. Jag hade köpt mina utemöbler så vi satt ute på min terass och åt lunch och fikade mitt i allt stök och grejande, det var verkligen en häftig känsla. Jag ville bara vara där kom jag ihåg, och mamma med! :)


Jag minns första natten, det var den 12 juni, och när jag skulle vara där alldeles ensam, och oj det var en sån obeskrivlig känsla, men så häftigt och lite konstigt. Första veckan i lägenheten var speciell och första veckan med hemtjänsten också. Allt var så nytt och spännande.
Jag kom ihåg att det kändes som om hemtjänsten sprang hos mig hela tiden, det var då jag hade sex besök om dagen, hahaha!
Jag var fortfarande ledig den veckan så jag grejade massor och på tisdagen den 15 juni åkte Kevin och jag till Ikea, det var superkul. Jag minns att jag tyckte att det var så roligt att köpa saker till mitt egna hem.

Det var sån himla häftig och rolig känsla att bygga upp sitt eget hem kom jag ihåg, från en tom lägenhet till faktiskt ett hem, för allt skedde ju inte på några dar.
Inflyttningsdagarna och första dagarna i lägenheten ensam var verkligen något speciellt och jag kände verkligen eufori i kroppen, det var verkligen spännande!

Även om jag redan hade ”flyttat hemifrån” en gång innan, när jag flyttade till Storås, var detta ändå något extra. Jag flyttade hemifrån på riktigt liksom, till mitt eget. Jag flyttade ifrån mina föräldrars hem, där jag bott i hela mitt liv!

Också blev det ett hem! <3

2022 – En Magisk Sommar

Sommaren 2022 var något speciellt, första sommaren som fri men också första sommaren utan sommarlov. Tänk vad mycket som hände denna sommaren, det kändes som att det hände något hela tiden, men så mycket skoj och härligheter. Den här sommaren kände jag mig fri på riktigt och kunde verkligen njuta på riktigt av livet efter studenten.
Även fast jag började jobba den 27 juni och jobbade hela sommaren så kände jag ändå att fick hitta på massor utav roligt, efter jobbet och på helgerna, litet som stort. Det kändes nästan som att jag jobbade och hade semester samtidigt, det var det positiva med att sluta 12 på dagarna, man fick hela eftermiddagen att njuta av sommaren.
En utav de bästa somrarna i mitt liv. Jag fick uppleva mycket och fick så mycket kärlek av alla nära och kära så jag fick nästan nypa mig i armen. <3

Sommaren började med att jag fick uppleva Emax mellan den 19-23 juni, Emax var ett evenemang som jag fick vara på pågrund av mitt UF företag. Jag hade fått ett pris för mitt företag och därför fick jag vara där. I Göteborg samlades ungdomar från hela Sverige som fått samma pris som mig. Det var en häftig upplevelse men tyvärr inget för mig, jag kände mig också utanför och annorlunda. Men det jag tyckte var kul och intresset var föreläsningarna. Men som tur var hade jag Jenny med mig som stöd. Men jag är tacksam över att jag fick uppleva de dagarna ändå.

När jag kom hem från Emax blev det en midsommar med Kevin och hunden Bella. Det blev en varm, lugn och mysig midsommarafton med god mat, skratt och en härlig sommarkväll.
Det var den bästa midsommaren på länge!

Den 26 juni kom Marko med hans familj till mig och hans två kompisar för att fira min student och min 20-årsdag i förskott. Det var en varm och fin dag och jag är så tacksam över att de alla kom för att fira mig. Jag blev så uppvaktad och firad med mat, massor utav fina presenter och bara massa kärlek, jag är så tacksam över att de kom, det var en fantastisk dag.

Den 2 juli flydde jag 20 år, det var så stort att fylla 20, och jag fick spendera eftermiddagen/kvällen med min underbara familj. Det var en sån fin dag och på kvällen firade min familj mig på La Capita i Borås och sen fortsatte vi kvällen på min terass ute i den fantastiska sommarkvällen. Det var en helt fantastisk dag och jag kände mig så firad, jag är så tacksam över den fina dagen!

Sen den 8 juni fick jag följa med Kevin och hans föräldrar på en rolltripp till Ullared med deras husbil. Kevin gav mig det i studentpresent och jag blev verkligen så glad, jag som älskar både campinglivet och Ullared men framför allt sällskapet. Det var en rolig dag och det var så kul att få shoppa loss till lägenheten! Sen var det mysigt att sova i deras husbil! :)

Den 14 juli åkte jag på lite minisemester till Halmstad ner till mamma och Elliot och till stugan som vi brukar hyra. Jag hade till och med tagit ledigt på fredagen så att jag skulle få en lite längre helg och lite semester iallafall. Det var väldigt härligt att få komma ner till havet och få lite semesterfeelings. Och bra väder fick jag också. Jag kom ihåg att helgen kändes jättelång eftersom att jag redan åkte ner på torsdag efter jobbet, det är det bästa!

Sen den 29 juli fick jag åka på en till minisemester, nämligen ner till Ölmanäs till farfar och Carin där pappa, Jenny och killarna var. Jag åkte på fredag efter jobbet denna gång, men även fast jag ”bara” fick en ”vanlig” helg där nere så kändes det ändå som en härlig avkopplande semester.
Första kvällen var magisk! Vi åt middag uppe hos farfar och Carin vid deras fantastiska utsikt över havet i den underbara sommarkvällen. Det blev dopp i havet, god mat, gott sällskap och massor utav vila och återhämtning den helgen.

Här kommer lite blandade minnen från en fantastisk sommar!

En fin kväll med mamma och mammas granne Jessica med bubbel, kantarellmacka och gött snack på min altan och sen en torsdagskväll med Oscar Zia. Jag träffade även min före detta klasskompis på stan! En toppenkväll!
Mysig sommarkväll hemma hos mig!
Minigolf och sommargrill med bästa Kevin

2022 – Höst & Vuxenlivet

Efter en underbar sommar kom en höst och jag kom ihåg att jag såg fram emot hösten väldigt mycket. Jag brukar tycka att hösten är mysig men nu skulle den bli ännu mysigare då jag hade mitt eget hem att höstmysa i när mörkret skulle falla.
Hösten har bestått av mycket jobb känts det som och att komma in i det nya livet och i den nya vardagen.

Jag hade en liten tuff period precis där efter sommaren, när min hektiska och roliga sommar var över och hösten kom. Verkligheten kom ikapp mig på något sätt. Från att gå till massor utav roliga saker som hände hela tiden till jobbvardagen, det var jobbigt för mig för då insåg jag att jag var själv och bodde ensam, vilket kändes jobbigt. Jag älskar att ha människor runt omkring mig och jag tyckte det var jobbigt att vara hemma själv hela tiden och ta mig an vardagen själv. Från att må hur bra som helst till att inte må så bra, det var jobbigt.

Men sen började vi med onsdagskvällarna som var pappas och Jennys förslag, där hela familjen kom och åt middag med mig varje onsdag och då började jag må bättre. Då jag fick träffa de och få det lite socialt. Vi har hållt på med det hela hösten och det har verkligen varit så mysigt, också har jag fått ett litet avbrott mitt i veckan också från ”det vanliga”. Men framför allt så har vi fått chansen att träffas mer. Mina helger har nämligen varit fulla denna hösten, det känns som att jag alltid har haft mycket saker planerade på helgerna, vilket jag tycker har varit roligt. Jag var ju lite orolig för det i början av året och undrade vad jag skulle göra med all tid, både på vardagar efter jobbet och på helgerna, men det har absolut inte varit några problem alls, hahaha. Jag har tyckt om det eftersom att jag gillar att hitta på saker, men jag kommer ihåg att jag hade som mål vissa helger att inte ha något planerat utan bara vara, för det kände jag att jag behövde eftersom att det kändes som att livet gick i 180. Men det har inte hänt så mycket i höst, hahaha. Det har väll hänt typ en två gånger under hela hösten att jag inte gjort någonting och bara vilat. Men jag är så tacksam över att jag har ett aktivt liv och fått hitta på mycket under hösten och året.

Under hösten har jag lärt mig att hitta min egna vardag och att skapa mina egna rutiner med hemtjänst, jobb, fritid och allt som vuxenlivet innebär. Och nu i slutet av året känts det som att jag har kommit in i det och i mitt nya liv. Eftersom att jag har så många otroligt fina människor runt omkring mig och fått uppleva mycket under hösten känner jag mig inte ensam längre, trots att jag bor ensam, vilket är en skön känsla och jag har verkligen landat i den tanken och känslan, vilket känns skönt. Jag trivs så bra här hemma också vilket jag tror har varit en stor del i det hela med, jag känner att detta är mitt hem, min borg och min trygghet.
Det skönaste av allt är att jag har familjen och min omgivning så nära mig nu till skillnad från när jag bodde i Göteborg. Vi kan träffas oftare och lättare, och dessutom så är de bara ett samtal bort, vilket också är en trygghet.

Hösten har också inneburit mycket mer ansvar och hålla kol på mycket mer saker än innan. Så som planering, ordna mycket med hemtjänst, ringa taxi, åka på möten, ringa samtal hit och dit och betala räkningar, men också att bara planera mat har varit en stor sak. Det är mycket som förändrats sen jag gick på RG och Storås. Då var det mycket ansvar också, men nu är det ännu mer ansvar. Även om jag gillar att fixa och trixa och att det varit lärorikt så har varit jobbigt vissa perioder också i höst med allt, eftersom att det har varit mycket att fixa, lösa och hålla koll på. Men jag är ändå stolt över mig själv att jag har klarat av det.

Något stort som hände under hösten 2022 var att den 18 oktober fick jag anställning på Erikshjälpen. Det var väldigt stort för mig och jag kände mig så stor och så vuxen på något sätt. Det var verkligen skönt att få anställningen då jag kunde slappna av mer och känna att jag har ett riktigt jobb att gå till på dagarna.

Här kommer lite mer minnen från min höst.

Den 10 september fick jag finbesök av bästa Ia som kom och sov över hos mig. Vi drack bubbel, gick på La Capita, åt ost och smått och gott och hade djupa härliga samtal, det var så mysigt!

Bästa Wilma var och hälsade på mig den 6 november och den 19 november var jag och hälsade på henne på Storås, sov över, och var med och hejade på henne på Götebors Open, det var så mysigt.
Den 18 september hade jag och pappa lite mysig egentid i Göteborg tillsammans!

Här kommer även lite minnen från december och min jul 2022!

Sån mysig kväll! <3

Jeanette och Martin på besök och en mysig kväll med Jessica och Iris med mamma och Elliot.
Badhus och sushimys med Leila

2021: Alice Nyårskarameller

År 2021 har varit återigen varit ett fantastiskt år med massor utan härliga minnen och livsförändringar. År 2021 har även varit ett pandemi år men detta året känns det som att man har börjat kunnat leva lite igen. Det bästa med detta året var nog att jag fick börja umgås med folk igen, familj som vännner. Det har känts mer normalt liksom även om man såklart har haft pandemin i bakhuvudet.
Jag tar med mig mycket fina minnen från 2021 in till 2022.
Mycket skratt och kärlek!
Nu vänder vi blad men innan vi gör det så kommer ni att få ta del av mitt 2021 genom sju inlägg med text och collage om året som har gått.
Hoppas att ni kommer att uppskatta inläggen! :-)

Tack 2021 för detta år!

2021: Magisk Sommar

I detta inlägget tänkte jag titta tillbaka på min sommar 2021! Det var en helt magisk sommar med mycket saker som hände hela tiden, jag var typ inte hemma på hela sommaren. Det var på både gott och ont. Men jag är verkligen tacksam över min 2021 sommar! Den var verkligen händelserik!
Den gav mig mycket glädje och energi!
Ja herregud vilken sommar det var!

Precis i början av mitt sommarlov hängde jag och mammas kompis Leila under en hel dag. Vi tog en jättelugn dag men vi hade det så mysigt. Vi åkte och köpte världens finaste sushi, den var så god också, vi köpte även en påse godis. Sen åkte vi och satte oss på Leilas altan och åt, chillade, pratade om livet och spelade SkiBo, det var verkligen en jättemysig dag.
På min 19 års dag jobbade jag, kanske inte jätteroligt, men sånt är livet. Men sen på kvällen kom mamma och Elliot hem till mig hos pappa också firades jag av hela min familj. Vi åt mat, tårta och drack mojitos. Det var väldigt lyxigt och mysigt.
Efter fyra veckors arbete blev det två veckor i Halmstad för mig. Ena veckan med pappa och andra veckan med mamma. Det var verkligen jättehärligt och lyxigt att jag fick vara där i hela två veckor! Vi njöt, badade, åt god mat, fick besök och hade det jättehärligt.
Andra veckan i Halmstad var med mamma och Elliot. Det var första året som mamma hyrde stugan så det var verkligen roligt. Vi hade tyvärr inte lika bra väder, men första dagen när de kom hade vi riktigt pangväder, vilket var nice. Vi fick även besök av mormor och morfar och av Leila och hennes man lite senare på veckan. Det var verkligen roligt med besök! Det blev också en golfrunda och egentid med mamma sista kvällen.
Veckan efter Halmstad åkte jag tåg själv till Hjo och hälsade på Ida, Thomas och deras två små barn, Ejje och Doris. Det var verkligen ett roligt äventyr och vi hade det så somrigt och härligt.
Detta var en helt magisk sommarkväll. Jag och Kevin köpte sushi, briska, choklad och jordgubbar och åt middag på stranden i kvällssolen och sen tog vi ett kvällsdopp. Det var så underbart och så varmt den kvällen, det kändes som att man var utomlands!
I somras testade jag två nya saker i mitt liv! Jag testade att åka SUP-bräda, det var väldigt intressant att komma upp på den, men väldigt roligt att testa det och att jag trotsade min CP! :D Sen provade jag på en LPG-behandling tack vare min granne! :-)
På midsommar var jag och mamma själva, så då firade vi midsommar hos mormor och morfar. Jag har aldrig firat midsommar med de. Det var supermysigt att det bara var jag, mamma, mormor och morfar! <3
Efter två år av uppehåll pågrund av corona vågade vi äntligen träffas på en släktträff i Jeanette och Martins sommarstuga. Det var underbart väder så vi fick till ett dopp i sjön till och med! Det var en rolig och underbar eftermiddag och kväll.
I somras var jag med om två studentfiranden, faktiskt på samma dag. Min kompis Kevin tog studenten. Sen på kvällen blev jag och mamma inbjudna spontant till grannens studentfest, det var verkligen inte planerat att vi skulle dit, men oj vilken rolig kväll det blev.
I somras jobbade jag heltid på Heimdals barnmoskemottagning, det var väldigt roligt men också väldigt långtråkigt ibland! :-D Men väldigt roliga och fina kollegor som gjorde dagarna lättare.

2021: Storåsminnen & Skolan

Det har hänt mycket i Storås- och skol bubblan också. Jag trivs verkligen på Storås, så även förra året. Personalen är helt fantastiska och så roliga att prata med.
Om inte Storås hade funnits så vet jag inte vad jag hade gjort pågrund av att jag har och är väldigt trött på skolan nu.
De är så omtänksamma och det känns verkligen som att de bryr sig om en på riktigt.
De är med mig i både skratt och gråt, tuffa som lätta dagar vilket jag är så tacksam för.

Det har hänt grejer i skolan. Jag har ju påbörjat mitt sista år på gymnasiet. Jag har haft framtidsplanering med Habiliteringen, så under året så har det varit mycket framtidsplanering och så. Det har varit mycket saker att tänka på och hålla koll på, men som tur är så har jag fått väldigt bra stöd och hjälp. Det som var tråkigt var att jag fick avslag på LSS och vi har hållit på mycket med överklagan och ansökningar hit och dit. Men jag är så tacksam för deras stöd!

Åh, jag minns den här helgen så väl, den var så underbar. Mamma och Elliot sov över på Storås och vi hade så fantastiskt väder! Det var så mysigt!
En mysig minijul med Wilma
Nobelminglet på Storås var en fin kväll och ett fint minne!
Äntligen blev Göteborgs Open av och jag vann brons! :D
Jag fick äran att provbo i Riksgymnasiets träningslägenhet i två nätter. Det var en häftig och spännande upplevelse!
En personal var så snäll och gjorde iordning på min uteplats!